• Nathaliejj

    Jag är skraj, ett till barn?

    Hej. Måste få skriva av mig. Hade ett MA i november och har varit förkrossad över det ett bra tag. Vi är inne på vårt tredje försök nu och helt plötsligt känner jag mig rädd för ett andra barn, har en son på 2 år. Kom precis på hur bekvämt vi har det! Äntligen sover sonen om nätterna, vi har egentid på kvällarna, jag sover ibland på hans vila, han är världens bästa unge! Han är aldrig jobbig, bara så otroligt söt oxh hjälpsam. Ja vi har det bra nu. Mina tankar snurrar då jag tänker på kanske Hr livet kommer se ut med sömnlösa nätter, kanske kolik gör sånt vet man aldrig, att man inte räcker till, inte kommer få ensamtid på kvällen osv. Ni förstår, jag är lite skraj och känner att jag helt plötsligt vill vänta några år och kanske bo bättre också, bor tyvärr i en tvåa nu. Jag älskar också att bara vara med min son, bara sitta och hålla om honom! Vad säger ni som kände samma men som sedan fick ditt andra barn, hur gick det? Jag vet inte ifall det tog sig nu och skulle det ta sig såklart skulle jag bli glaad! Men blir det inget nu väntar vi :) kram!

  • Svar på tråden Jag är skraj, ett till barn?
  • brallison

    Jag förstår dig! Jag valde att vänta några år. Nu är dottern 8 år och jag är gravid med nr 2 (och t o m det är jätteläskigt!). Så, om du har möjlighet, jag skulle säga - vänta lite, låt din son få all din uppmärksamhet innan syskonet kommerGlad

  • twinboymom

    Jag har tvillingar, och det är extremt mycket jobb och ofta pain in the ass. Det är ett ständigt förhandlade, tävlingar, bråk om allt. MEN, de älskar varandra. Och OJ vad de leker. Verkligen bästa vänner, vill alltid vara med varandra. De har alltid sin lekkompis med när man åker iväg osv.

    Så, fantastiskt för barnen, men jobbigt för föräldrarna.

    Har en bonusdotter också som tidigare varit ensambarn (och nu är det varannan vecka), 7år, och när man ser hur hon är avseende ensamhet och att alltid vara själv med vuxna överallt så är jag glad att tvillingarna har varandra.

    Så det beror på vad ni värderar högst skulle jag säga. Att barnet får ett syskon som den har mycket glädje av och en lekkamrat med massor av kärlek, men också (lärofyllt visserligen) bråk, vilket kommer innebära MYCKET mer jobb för er föräldrar. Inte bara dubbelt så mycket som första barnet utan av en helt annan kaliber. Eller att nu får en rofylld lugn behaglig uppväxt med det barn ni har nu, så lär nu antingen skippa syskon eller vänta många år och då mer få 2 st "ensambarn".

  • Bertram

    Blir du gravid nu så kommer ju bebisen lagom till storebrors treårstrots, så vänta lite låter bra, men passa dig för 6årstrotsen :P

Svar på tråden Jag är skraj, ett till barn?