• Lisun

    Letrozol + CB fertilitetsmonitor

    Hej på er!

    Är på min första kur med letrozol och är idag på cd 17. Trodde jag missat min äl (dvs att den kom innan cd 13), MEN fick maximalt utslag på min monitor idag?! Har legat på låg sen cd 13 så det var som jag ?hoppade över? hög och gick direkt till maximal? :D

    Gjorde även ett äl-test från testlagret som visade utslag.

    Någon som har erfarenheter?!

  • Svar på tråden Letrozol + CB fertilitetsmonitor
  • Ninjara

    Det har hänt mig med medans jag fick ägglossnings medicin. Visade sig dock att medicinen fungerade lite för bra för mig...

  • Lisun
    Ninjara skrev 2019-02-17 16:49:20 följande:

    Det har hänt mig med medans jag fick ägglossnings medicin. Visade sig dock att medicinen fungerade lite för bra för mig...


    Oj, hur menar du med att medicinen fungerade lite för bra för dig?? :o
  • Lisun
    Ninjara skrev 2019-02-17 20:44:06 följande:

    Dom siktade på ett ägg och jag släppte 3...


    Trillingar??
  • Ninjara

    Beslöt att inte försöka den månaden utan försökte någon månad senare och har bara en där inne. Vet att vi i släkten har stor risk för tvillingar finns till och med en naturlig trilling födsel.

  • Lisun
    Ninjara skrev 2019-02-18 08:44:01 följande:

    Beslöt att inte försöka den månaden utan försökte någon månad senare och har bara en där inne. Vet att vi i släkten har stor risk för tvillingar finns till och med en naturlig trilling födsel.


    Okej! Jäklar! Känner viss oro då läkaren som skrev ut letrozol ej nämnde ens att chansen för flerbörd är möjlig. Blev heller inte bokad på ngt VUL eller återbesök utan allt han sa ?pröva i 6 månader, om det funkar - bra. Om inte - får ni vänta 2 år (tills jag fyller 25) för ivf via landstinget?
  • Ninjara
    Lisun skrev 2019-02-18 08:54:32 följande:
    Okej! Jäklar! Känner viss oro då läkaren som skrev ut letrozol ej nämnde ens att chansen för flerbörd är möjlig. Blev heller inte bokad på ngt VUL eller återbesök utan allt han sa ?pröva i 6 månader, om det funkar - bra. Om inte - får ni vänta 2 år (tills jag fyller 25) för ivf via landstinget?
    Tror inte du ska vara så orolig. Jag borde inte ha blivit satt på det till att börja med. Har inte haft så extremt stora problem med ägglossningen. Läkaren jag hade bliv faktiskt chockad över att jag släppte så många. Sen är ju frågan hur välutvecklade dom andra äggen var då det bara var 1 som blåsan var i rätt storlek på. Lita på läkaren är mitt råd dom har bäst koll. Hade lite andra anledningar till att jag kan ha blivit satt på letrozol som gjorde att maken och jag hade viss oro om vi skulle få några barn eller inte.
  • MariaMi
    Lisun skrev 2019-02-17 07:17:47 följande:

    Hej på er!

    Är på min första kur med letrozol och är idag på cd 17. Trodde jag missat min äl (dvs att den kom innan cd 13), MEN fick maximalt utslag på min monitor idag?! Har legat på låg sen cd 13 så det var som jag ?hoppade över? hög och gick direkt till maximal? :D

    Gjorde även ett äl-test från testlagret som visade utslag.

    Någon som har erfarenheter?!


    Tilll att börja med: Gud vad roligt, stort grattis! Hoppas det fäster nu :) håller tummarna för dig!

    Min erfarenhet hittills är tyvärr att det aldrig skett någon ägglossning på de två kurer jag tagit.

    Ska påbörja min tredje kur inom några dagar förhoppningsvis om jag får blödning och denna gång med dubbla tabletter.

    Uppdatera gärna hur det går för dig :)
  • Lisun
    MariaMi skrev 2019-02-19 21:42:28 följande:

    Tilll att börja med: Gud vad roligt, stort grattis! Hoppas det fäster nu :) håller tummarna för dig!

    Min erfarenhet hittills är tyvärr att det aldrig skett någon ägglossning på de två kurer jag tagit.

    Ska påbörja min tredje kur inom några dagar förhoppningsvis om jag får blödning och denna gång med dubbla tabletter.

    Uppdatera gärna hur det går för dig :)


    Tack det hoppas hoppas hoppas vi med! :)

    Men vad tråkigt för dig, har du haft ägglossning båda gångerna? Kanske det fäster denna gång då, tredje gången gillt? Har läst flera trådar där dom just dubblerat dosen och det gått hela vägen :)
  • MariaMi
    Lisun skrev 2019-02-20 14:03:09 följande:

    Tack det hoppas hoppas hoppas vi med! :)

    Men vad tråkigt för dig, har du haft ägglossning båda gångerna? Kanske det fäster denna gång då, tredje gången gillt? Har läst flera trådar där dom just dubblerat dosen och det gått hela vägen :)


    Spännande!! :)

    Nej jag har tyvärr aldrig fått ägglossning men vi får se nu med den nya dosen :)
Svar på tråden Letrozol + CB fertilitetsmonitor