• Hoppfullochvilsen

    Inte älskad eller uppskattad

    Hej.

    Det här är mitt första inlägg på FL.

    Vet inte vart jag ska börja, det kommer säkert bli ett lite rörigt inlägg????

    Jag är hur som en man på 36 år, ser bra ut,tränar regelbundet, har ett jobb där jag har en hyfsad lön, jag och min fru har varit tillsammans sedan 2006. Och gifta sedan 2015.

    Ett problem vi alltid haft skulle jag vilja säga ör sexet, jag vill mycket mer än henne.

    Det är inte så att jag är över sexuell men jag skulle gilla att ligga kanske 1-2 ggr i veckan. Medan hon är helt nöjd om vi har haft sex en gång sedan känns hon som en annan person som nästan stöter bort mig och klarar sig utan sex i en månad utan problem! Kan även gå längre, ofta känns det även att det bara ska bli gjort för att.. dock brukar hon tycka det är väldigt skönt när vi väl har det, jag har slutat tjata, men vi kan skriva lite sexigt på Snapchat o så men det blir inte mycket mer av det..

    Hemma tar jag väldigt stort ansvar med barn ,hem o sånt, kanske inte är världens bästa på o städa men jag håller absolut ordning o är ingen gris.

    Ekonomin o allt sånt är det jag som sköter.

    Många gånger känner jag att hon inte uppskattar mig , jag känner mig ofta inte älskad eller uppskattad. Jag har tagit upp det med henne men det blir liksom ingen skillnad, någon gång sa hon att hon kanske inte hade några känslor kvar, tom så att hon var påväg att testa o bo någon annan stans.

    Hon säger att det inte går att hitta en bättre man.

    Vilket då klart är kul o höra. Men det känns inte.

    Jag vill inte tvinga henne älska mig, men någonstans vill jag få henne inse att hon faktiskt har det rätt bra o kanske ta tillvara på det innan det är för sent, vilket det kanske redan är?

    Har någon nåt att säga? Vad gör man.

  • Svar på tråden Inte älskad eller uppskattad
  • Anonym (Tjej)

    Det verkar som att hon slutat attraheras av dig. Vet du om hon onanerar, attraheras av andra etc? Tänker om det är något mellan er eller något i henne. Hur mkt sover hon? Stress? Vilket preventivmedel har ni?

    Var allt bra sexuellt när ni gifte er? Ni hade ändå varit ihop rätt länge då.

  • Anonym (Likgiltig)
    Hoppfullochvilsen skrev 2019-02-17 10:51:48 följande:

    Hej.

    Det här är mitt första inlägg på FL.

    Vet inte vart jag ska börja, det kommer säkert bli ett lite rörigt inlägg????

    Jag är hur som en man på 36 år, ser bra ut,tränar regelbundet, har ett jobb där jag har en hyfsad lön, jag och min fru har varit tillsammans sedan 2006. Och gifta sedan 2015.

    Ett problem vi alltid haft skulle jag vilja säga ör sexet, jag vill mycket mer än henne.

    Det är inte så att jag är över sexuell men jag skulle gilla att ligga kanske 1-2 ggr i veckan. Medan hon är helt nöjd om vi har haft sex en gång sedan känns hon som en annan person som nästan stöter bort mig och klarar sig utan sex i en månad utan problem! Kan även gå längre, ofta känns det även att det bara ska bli gjort för att.. dock brukar hon tycka det är väldigt skönt när vi väl har det, jag har slutat tjata, men vi kan skriva lite sexigt på Snapchat o så men det blir inte mycket mer av det..

    Hemma tar jag väldigt stort ansvar med barn ,hem o sånt, kanske inte är världens bästa på o städa men jag håller absolut ordning o är ingen gris.

    Ekonomin o allt sånt är det jag som sköter.

    Många gånger känner jag att hon inte uppskattar mig , jag känner mig ofta inte älskad eller uppskattad. Jag har tagit upp det med henne men det blir liksom ingen skillnad, någon gång sa hon att hon kanske inte hade några känslor kvar, tom så att hon var påväg att testa o bo någon annan stans.

    Hon säger att det inte går att hitta en bättre man.

    Vilket då klart är kul o höra. Men det känns inte.

    Jag vill inte tvinga henne älska mig, men någonstans vill jag få henne inse att hon faktiskt har det rätt bra o kanske ta tillvara på det innan det är för sent, vilket det kanske redan är?

    Har någon nåt att säga? Vad gör man.


    Förbered dig på skilsmässa. Du har blivit ointressant.
  • Hoppfullochvilsen

    Jag tror faktiskt inte hon onanerar så mycket..

    inte som mig????

    Vi kan prata om andra att dom är heta o så.

    Det var inte något vidare innan vi gifte oss heller, men man har alltid hoppats på förändring.

    Hon sover inte jätte bra, lätt att vakna o så. Jobbar ganska mycket, klagar lite mkt på att hon e trött, men tränar ganska mkt. Så den energi hon har använder hon antagligen till träningen.

    Jag lämnar o hämtar på skola säkert 70%

    Hon har spiral.

  • Hoppfullochvilsen

    [quote=79448854][quote-nick]Anonym (Likgiltig) skrev 2019-02-17 11:03:03 följande:[/quote-nick]Förbered dig på skilsmässa. Du har blivit ointressant.[/

    Ja det är fasen precis så det är.

    Skulle jag visa intresse för någon annan så blir det helt annat är jag säker på!

    Men jag orkar inte hålla på med nåt spel...

  • Anonym (Likgiltig)
    Hoppfullochvilsen skrev 2019-02-17 11:15:28 följande:

    [quote=79448854][quote-nick]Anonym (Likgiltig) skrev 2019-02-17 11:03:03 följande:[/quote-nick]Förbered dig på skilsmässa. Du har blivit ointressant.[/

    Ja det är fasen precis så det är.

    Skulle jag visa intresse för någon annan så blir det helt annat är jag säker på!

    Men jag orkar inte hålla på med nåt spel...


    Kvinnor är trygghetsknarkare.
  • Anonym (Likgiltig)
    Hoppfullochvilsen skrev 2019-02-17 11:15:28 följande:

    [quote=79448854][quote-nick]Anonym (Likgiltig) skrev 2019-02-17 11:03:03 följande:[/quote-nick]Förbered dig på skilsmässa. Du har blivit ointressant.[/

    Ja det är fasen precis så det är.

    Skulle jag visa intresse för någon annan så blir det helt annat är jag säker på!

    Men jag orkar inte hålla på med nåt spel...


    Allt handlar om makt. Hon har makten och du är foglig och ointressant.
  • Anonym (Tjej)

    Hormon eller kopparspiral? Hormoner kan ta bort sexlust. Kvinnors sexlust påverkas också mkt av sömnbrist pga det minskar testosteronhalten i kroppen och de har så lite. Män är inte lika känsliga för det.

    Om hon inte onanerar så låter det som allmän sexlustbrist. Om hon attraheras av andra kan det vara er gnista som slocknat. Är nog bra att ta reda på vilket det är, helt olik situation.

  • Hoppfullochvilsen

    Hon har kopparspiral,

    Ja det är nog jag som måste ta ett beslut.

    När hon har viljan så har vi ju hur bra som så det är lite tråkigt.

    Jag känner ju att jag är den jag är hela tiden så jag kan inte ändra på mig då mycket.

  • AndreaBD
    Hoppfullochvilsen skrev 2019-02-18 13:04:06 följande:

    Hon har kopparspiral,

    Ja det är nog jag som måste ta ett beslut.

    När hon har viljan så har vi ju hur bra som så det är lite tråkigt.

    Jag känner ju att jag är den jag är hela tiden så jag kan inte ändra på mig då mycket.


    Spiralen kan vara orsaken. Man kan fundera att byta till hormonspiral. Den är säkrare också. 

    Jag tror inte att det behöver vara fel i relationen. Har ni små barn? Ibland orkar småbarnsföräldrar inte med så mycket annat än vardagen. Lusten kan komma tillbaka när barnen är äldre. Fast jag skulle inte bara vänta på det heller. Försök prata med henne om det. 
  • Anonym (Värd mer)
    Hoppfullochvilsen skrev 2019-02-17 10:51:48 följande:

    Hej.

    Det här är mitt första inlägg på FL.

    Vet inte vart jag ska börja, det kommer säkert bli ett lite rörigt inlägg????

    Jag är hur som en man på 36 år, ser bra ut,tränar regelbundet, har ett jobb där jag har en hyfsad lön, jag och min fru har varit tillsammans sedan 2006. Och gifta sedan 2015.

    Ett problem vi alltid haft skulle jag vilja säga ör sexet, jag vill mycket mer än henne.

    Det är inte så att jag är över sexuell men jag skulle gilla att ligga kanske 1-2 ggr i veckan. Medan hon är helt nöjd om vi har haft sex en gång sedan känns hon som en annan person som nästan stöter bort mig och klarar sig utan sex i en månad utan problem! Kan även gå längre, ofta känns det även att det bara ska bli gjort för att.. dock brukar hon tycka det är väldigt skönt när vi väl har det, jag har slutat tjata, men vi kan skriva lite sexigt på Snapchat o så men det blir inte mycket mer av det..

    Hemma tar jag väldigt stort ansvar med barn ,hem o sånt, kanske inte är världens bästa på o städa men jag håller absolut ordning o är ingen gris.

    Ekonomin o allt sånt är det jag som sköter.

    Många gånger känner jag att hon inte uppskattar mig , jag känner mig ofta inte älskad eller uppskattad. Jag har tagit upp det med henne men det blir liksom ingen skillnad, någon gång sa hon att hon kanske inte hade några känslor kvar, tom så att hon var påväg att testa o bo någon annan stans.

    Hon säger att det inte går att hitta en bättre man.

    Vilket då klart är kul o höra. Men det känns inte.

    Jag vill inte tvinga henne älska mig, men någonstans vill jag få henne inse att hon faktiskt har det rätt bra o kanske ta tillvara på det innan det är för sent, vilket det kanske redan är?

    Har någon nåt att säga? Vad gör man.


    Jag tycker att det låter som att hon inte uppskattar dig på ett känslomässigt plan. Att hon är nöjd med andra saker du tillför relationen eftersom hon sagt att "det inte går att hitta en bättre man". 

    Du är dock värd så mycket mer än det. Livet är alldeles för kort för att klamra dig fast vid någon som redan har uttryckt att hon kan tänka sig att lämna dig. Kan man säga så tror jag inte att det finns några kärlekskänslor kvar utan det är annat som gör att man stannar. 

    Mitt råd är att bestämma ditt eget värde och därför lämna henne, du är värd någon som ser, uppskattar och älskar dig. Att lämna någon man själv fortfarande älskar är bland det svåraste man kan göra i relationsväg, men det är värt det. Du är värd det. 

    Om du tycker att det är ett större steg än du är redo att ta så börja med att prata med henne. Säg precis vad du känner och hur du tänker och fråga framför allt henne hur hon tänker och känner. Ni kanske gå till en parterapeut?
  • Anonym (ll)
    AndreaBD skrev 2019-02-18 13:10:36 följande:
    Spiralen kan vara orsaken. Man kan fundera att byta till hormonspiral. Den är säkrare också. 

    Jag tror inte att det behöver vara fel i relationen. Har ni små barn? Ibland orkar småbarnsföräldrar inte med så mycket annat än vardagen. Lusten kan komma tillbaka när barnen är äldre. Fast jag skulle inte bara vänta på det heller. Försök prata med henne om det. 
    Vadå lusten kan komma tillbaka. TS har ju skrivit att det inte var nåt vidare innan dom gifte sig heller. 

    Som nån annan skrivit, hon verkar mest vilja behålla TS för tryggheten, han tar hand om 70% plus all ekonomin. Hon "kanske" inte hade några känslor kvar, hade hon sagt, t o m varit på väg att flytta ut.
Svar på tråden Inte älskad eller uppskattad