• Angellike90

    Planerar graviditet efter utomkveds

    Hej !

    Jag och min man har nyligen gått igenom ett utomkvedshavandeskap som slutade med operation (11/1-19) och dom tog bort höger äggledare. Jag har precis haft min första riktiga mens, och den kom nästan 1 månad efter jag opererades.
    Nu ska jag börja med äl-stickor igen och hoppas på ägglossning och tajma in den denna månad, men tyvärr är jag ganska orolig för att det ska bli svårare att bli gravid nu med bara en äggledare. Har dock hört att många har blivit gravid nästan direkt efter en sådan operation och det är säkert väldigt individuellt. 
    Vill gärna veta hur ni andra har haft det efter en sån operation och hur det går för er nu ? Planerar ni också att bli gravid nu direkt efter ? Har ni lyckats ? 

    Funderar även på tillskott man ska äta som till exempel folsyra, jag äter ACO kvinna, och funderar även på att börja äta omega 3 då jag är så dålig på att äta fisk. Vad är skillnaden på omega 3 gravid och vanlig omega 3? Måste man äta den som är för gravida om man blir gravid eller kan man äta den "vanliga"? 

Svar på tråden Planerar graviditet efter utomkveds