• AnonymHopplös

    Hjälp! Gift/otrogen..

    Jag har efter flera år och flera sammanträffande stött samman med en förälskelse från flera år tillbaka som jag trots nuvarande och även andra förhållande aldrig kunnat släppa. Det visade sig ömsesidigt och starka känslor blomstrade ut från båda håll och en djup och aldrig tidigare upplevd kärlek och värme uppstod och håller fortfarande i sig efter ca ett halvår som nu gått. Problematiken är att jag är gift men då det kommit fram att jag har/haft kontakt med personen i fråga så står vi idag i en separation då min man inte fått tillräcklig bekräftelse att jag vill ha honom. Jag har under denna tid blivit utbränd och delvis deprimerad och fått stöd från personen i fråga mer än jag fått av min man, vilket lett till at jag fortsatt kontakten även om min man förbjudit mig.. jag märkerhyrbra jag faktiskt mår med personen och dennes närhet, att jag faktiskt efter alla år förstått varför jag aldrig kunnat släppa honom trots att vi båda fortsatt med varsinna liv och familjer med barn. Jag tvivlar inte på det jag känner men står ändå kvar och törs inte ta steget. Det är ett stort beslut men någonstans så blir det mer och mer bekräftat att jag trots sllt inte ska leva det liv jag lever. Att jag inte ska hoppa in i nästa famn är inte på tal då vi bägge har mkt att stå i och reda upp. Hur vet man att signalerna man tror sig ha och känslor, faktiskt är rätt? Om jag skulle vara tvungen att välja hade jag och min äldsta son flyttat här och nu, sonen är sedan ett tidigare förhållande. Hjälp mig! Nu börjar nämligen mannen ångra sig att han skickat in om skilsmässa medans jag tyckte det var rätt så skönt i efterhandnär han hade gjort det och jag sen fått skriva på krav/stämnings som kom hem i brevlådan. Jag fick nämligen inte av princip skriva på dem första papprena...

  • Svar på tråden Hjälp! Gift/otrogen..
  • Anonym (June)

    Har egentligen inga råd att ge dig.. Och vet inte vad du vill med ditt inlägg!

    Men reagerar på att du verkar ifrågasätta att din man inte stöttat dig? Du har själv satt dig i en situation där du har valt att vara otrogen samt fortsatt kontakten med den andre mannen bakom din karls rygg? Varför tycker du att han skulle stötta dig? Han har förmodligen haft göra med sig själv och sina känslor efter att ha blivit bedragen!

  • Anonym (June)

    ...jo ett råd har jag, låt skiljsmässan gå igenom! Sedan om du väljer att leva själv, med "din vän" eller med någon annan får tiden utvisa!

Svar på tråden Hjälp! Gift/otrogen..