• Diamanten91

    Är jag gravid eller inte ?

    Hej!

    För att försöka göra allt lite kortare så tänkte jag rabbla upp ett par datum med senaste menstruationer jag haft ,och om någon kan hjälpa mig det här med menscykeln

    Har ja 28 dagar eller vad blir det?jag har noterat hela 2018... men ja tänkte skriva upp senaste 3-4 mån.

    Mens 31 oktober

    Mens 28 november

    Mens 26 december

    Mens 23 januari

    Men nu till frågan.

    Senaste mensen började alltså förra månad ,23 Jan?

    När borde mensen komma/kommit nu i februari ??

    Kan säga att vi haft oskyddat sex 5-6 februari och han kom i mig.

    Gjorde första gravidtest redan 2 gånger ?en typ i förra måndags och den andra förra fredag den 15 feb.

    Båda va negativa...

    samtidigt har ja mensvärk ,som om den skulle komma när som,men istället är det blött i trosan och massa vit gegga antar att de är flytningar.

    Har även ont lite i svanken men mer än så har ja inte känt.

    Någon som plussat eller bara 1 oskyddad samlag ?vi hade sex bara en gång så vet inte om de är möjligt....

  • Svar på tråden Är jag gravid eller inte ?
  • Diamanten91

    [quote=79460735][quote-nick]Nathaliejj skrev 2019-02-21 22:42:19 följande:[/quote-nick]Varför inte räkna i kalendern? Du skulle haft mens i tisdags om du ALLTID har en cykel på 28 dagar.[/

    Jo men ja tänkte om

    Någon kunde ?hjälpa? och bekräfta om de är regelbundet alltså ca 28 dagar eller har ja fel.... därför skrev ja upp 4 olika månader

  • Barajag12345

    Ingen här kan svara på om du är gravid eller inte, baserat på att du skrivit ner några datum.

    Gör ett digitalt test.

  • Diamanten91
    Barajag12345 skrev 2019-02-21 22:48:50 följande:

    Ingen här kan svara på om du är gravid eller inte, baserat på att du skrivit ner några datum.

    Gör ett digitalt test.


    Det är just det jag gjort två gånger runt 15e feb

    Köpte de dyra clearblue 180kr två pack

    Och stod ej gravid.

    Kommer inte mensen till måndag provar ja igen

    Men ja undrade bara om de ser ut som en 28a dags cykel så man kan räkna ut när isåfall ja hade fertila period
  • Vejden
    Diamanten91 skrev 2019-02-21 22:55:18 följande:
    Det är just det jag gjort två gånger runt 15e feb

    Köpte de dyra clearblue 180kr två pack

    Och stod ej gravid.

    Kommer inte mensen till måndag provar ja igen

    Men ja undrade bara om de ser ut som en 28a dags cykel så man kan räkna ut när isåfall ja hade fertila period
    Det kan ha varit för tidigt för att testet skulle bli positivt. Du får ta nytt test nu om du vill veta. Du behöver inte köpa digitala. Går bra med vanliga.
  • Barajag12345
    Diamanten91 skrev 2019-02-21 22:55:18 följande:

    Det är just det jag gjort två gånger runt 15e feb

    Köpte de dyra clearblue 180kr två pack

    Och stod ej gravid.

    Kommer inte mensen till måndag provar ja igen

    Men ja undrade bara om de ser ut som en 28a dags cykel så man kan räkna ut när isåfall ja hade fertila period


    Eftersom det är 28 dagar mellan datumen så ja, då ser det ju ut som en 28-dagars cykel. Om din cykel är helt regelbunden och ÄL inte varit sen, så borde du ju fått mens i veckan (inte 15 feb).

    Självklart kan du bli gravid efter bara ett oskyddat samlag, varför skulle det inte vara möjligt?!

    Ta ett test. Och jo, ta ett digitalt för de är mycket mer tillförlitliga och ger inte upphov till en massa ?är detta positivt??-frågor om strecken är svagare. Digitalt = ja eller nej
  • syntharen

    Om du alltid har 28 dagar mellan mens, så borde du ha fått mens i tisdags. Men ibland flippar kroppen ur och man får senare ägglossning vilket skjuter fram mensen. Det låter dock positivt att dualltid har så regelbunden mens och att du har som mensvärk utan att mensen kommer. Man brukar få så om man är gravid.

    Till din sista fråga, ja det går att bi gravid trots att man bara haft samlag en gång. Det krävs bara en gång, en spernie, för att bli gravid... Min dotter är ett exempel på det, jag och min man fick till det en gång mellan mens och när jag fick positivt på testet.

  • Tigerkvinna

    Gör ett nytt digitalt test. Om du har 28 dagars cykler vilket du isåfall har efter dom datumen du har skrivit. Så har du ju haft oskyddat samlag under ÄL dvs din mest fertila period. De testen du tagit tidigare kan du absolut inte lita på, för dom är tagna på ÄL+5 och ÄL +9, om din cykel är ett perfekt skolboks exempel. Finns nästan ingen som plussar så tidigt. Som tidigast är det vanligt att man kan plussa på ÄL+10. 

  • Diamanten91

    Ja plussade :)

    Gravid 1-2 står det.

    Vad betyder det??

    När började de /datum tror ni?svårt o ladda ned app när man inte vet datum

  • Barajag12345

    Grattis till plusset!!

    Gravid 1-2 betyder att det är 1-2 veckor sedan befruktning.

    Om du vill ha ett datum att lägga in i appen, lägg in första dagen i din senaste mens. Så räknar alla BM och fram till du gör ett UL där man kan få ett mer precist datum.

    Men med tanke på att du har regelbunden 28-dagarscykel så är det inget konstigt med att räkna första dagen senaste mensen, har man däremot en väldigt oregelbunden cykel, kan det vara lite svårare att lista ut.

    Du bör vara i vecka 4+2 (dvs vecka 5).

  • Diamanten91

    Tack alla :)

    Ja gjorde som sagt ett test 15e och ett 16e men båda va inte gravid då ja köpt digitala.

    Gick och köpte nytt idag och nu blev de positivt. Glad ja blev.

  • SofieElise

    Grattis! Ladda ner någon graviditetsapp typ Preglife. Där kan du slå in sista mensens första dag och så beräknar den vilken vecka du är i. Du kan läsa om hur fostret växer osv. Superbra!

  • Diamanten91

    [quote=79463631][quote-nick]SofieElise skrev 2019-02-23 09:55:30 följande:[/quote-nick]Grattis! Ladda ner någon graviditetsapp typ Preglife. Där kan du slå in sista mensens första dag och så beräknar den vilken vecka du är i. Du kan läsa om hur fostret växer osv. Superbra![/

    Ja helt overkligt att det hände på engång!

    Alltså bokstavligen ,en endaste samlag under hela månaden ,och dessutom första gången vi ?provade? va inte alls krävande att bli på smällen hahah.... tog ju noll tid.

  • SofieElise
    Diamanten91 skrev 2019-02-23 23:01:11 följande:

    [quote=79463631][quote-nick]SofieElise skrev 2019-02-23 09:55:30 följande:[/quote-nick]Grattis! Ladda ner någon graviditetsapp typ Preglife. Där kan du slå in sista mensens första dag och så beräknar den vilken vecka du är i. Du kan läsa om hur fostret växer osv. Superbra![/

    Ja helt overkligt att det hände på engång!

    Alltså bokstavligen ,en endaste samlag under hela månaden ,och dessutom första gången vi ?provade? va inte alls krävande att bli på smällen hahah.... tog ju noll tid.


    Haha grattis! Vad härligt att det gick så fort, verkligen så olika för alla. FL har en grav.uträknare. Om ÄL var 6/2, lutealfas 14 dgr och cykel 28 dgr borde du vara i v 5(4+4) och bf 29 okt. Blir samma sak om man räknar från senaste mens. Men smart är nog att boka in VUL till vecka 7-8 ungefär. Då kan de se hjärtat och tidsbestämma lite. Spermier kan överleva ett bra tag så rent hypotetiskt kan fostret vara yngre.
  • Mumin4

    Grattis!

    Jag går här och väntar. Väntar på att mensen ska utebli och att jag kan testa för gravid.

    ÄL+ 4 eller 5 idag. Har haft molande värk i ca en vecka nu, båda sidorna. Ibland nåt hugg eller stick. Lätt illamående ibland. Lite yrsel. Idag känt lite ont ner mot vä ljumske.

    Hade väldigt tidiga tecken när jag väntade mitt första barn. Inte lika mycket med mitt andra.

    Sex ca 5 dagar innan ÄL den här gången så jag vet att chanserna inte är så stora nu. Men hoppas!!!! Har två barn sen innan. Jag och min pojkvän försöker bli gravida med ett gemensamt barn. Jag är äldre nu, över 40, så det känns lite osäkert och deppigt...

Svar på tråden Är jag gravid eller inte ?