• bligravid123

    Hur snabbt måste man ha samlag efter det att man har ägglossningsflytningar?

    Hjälp!!!! jag har en inseminationstid i morgon eftermiddag men har ägglossningsflytningar idag. Jag har testat med två fingrar och kan dra ut flytningarna hur långt som helst.( Alltså den där sekretmetoden)

    Men hur snabbt måste jag få in spermier för att ha en möjlighet att bli gravid???? Ursäkta rörig tråd men har lite panik nu då Vi har bokat tid imorgon.

  • Svar på tråden Hur snabbt måste man ha samlag efter det att man har ägglossningsflytningar?
  • Pimpinellan

    Men ska du inte ta äl-test eller göra VUL för att kolla hur du ligger till? Fick jag göra när jag skulle insemineras. Men för att svara på frågan- man kan ha äl-flytningar flera dagar innan ägget släpper. Jag brukade ha äl 4:e och sista dagen med flytningar.

  • Jojjans

    Det är olika för alla. Såna flytningar har vissa upp till en vecka innan ägglossning och andra har det bara på ägglossningsdagen. Vi kan ju inte veta hur det är för dig. Hade du tagit ägglossningstest så hade du kunnat hålla koll på när stegringen blivit och veta bättre..

  • Jojjans
    bligravid123 skrev 2019-02-22 17:51:52 följande:

    Ägglossningstest har jag aldrig fått utslag på tyvärr annars hade jag ju tagit det.


    Ok. Om du testar att lära dig att tempa så kan du få reda på när i din cykel du har din ägglossning och vilka symtom som kommer innan osv. Om du inte lyckas denna gång vill säga!

    Men det går inte att säga nånting angående din ägglossning utifrån dina flytningar, det är individuellt, mer än att du är fertil nu (även om du har ägglossning om flera dagar så kan spermier överleva bra när du har såna flytningar).
  • höstmamma

    Jag hade såna flyktingar enligt min gyn då äggblåsan var bara 14mm, då var det ca 4-5 dagar till äl enligt henne då det släpper kring 20mm. Så det kan ju vara i flera dagar innan tydligen :)

Svar på tråden Hur snabbt måste man ha samlag efter det att man har ägglossningsflytningar?