• LightAngel

    Söker redovisningsbyrå som hjälper privatpersoner

    Hej

    Jag är privatperson som berörs av ett dödsbo - med omfattande tillgångar -som sökte enklare hjälp med detta. De jag har ringt till hjälper bara företag och inte privat personer.
    Några tips om var jag hittar någon ekonomiredovisningskonsult som kan  hjälpa en privatperson?

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Söker redovisningsbyrå som hjälper privatpersoner
  • Nikita_Gbg

    Först och främst så vill jag beklaga sorgen TS

    Det du behöver är en jurist som arbetar med bouppteckning, begravningsbyrån kan säkert hjälpa dog komma i kontakt med en sådan.

    Redovisningsbyrån arbetar ju främst mot företag, upprättat bokslut och deklarationer.

    Arbetar själv på redovisningsbyrån och det som vi brukar hjälpa privatpersoner med är deras enskilda firmor och inkomstdeklaratuoner, men inte bouppteckningar.

  • Fontana

    Jag skulle också föreslå att du kontaktar begravningsbyrån, eller frågar på din bank, eller kanske den bank där den avlidne hade mest tillgångar.

    Det brukar också komma reklam till dödsboet från företag som sysslar med flyttning/flyttstädning - gravstenar - bouppteckningar.

  • LightAngel

    Min far dog utomlands - så banker och begravningsbyråer är inte akutella.
    jag ska bevisa att redovisnigen inte stämmer i bouppteckningen - ocdh det är lite omfattande för andra att förstå

Svar på tråden Söker redovisningsbyrå som hjälper privatpersoner