• Sharper

    Om man fick välja...

    Hur hade ni gjort om valen stog mellan dessa tider på förskola och fritids?

    06.30-16.30 eller 07.30-17.30

    Barnen vaknar självmant mellan 6.30-07. Oavsett tiden de blir hämtade så är det kvällsmat, fixa iordning efter den, djuren ska fixas sen läggdags. Barnens läggtider:

    3 år 19.00

    6 år 19.30

    9 och 11 år 19.30-20, 11-åringen läser en stund eller liknande innan lampan släcks.

    De 2 äldsta bor varannan vecka och till hösten slutar 11-åringen på eftrrmiddagsfritids så då kommer 9-åringen och 6-åringen bli hämtade senast 16 då min man hämtar dom.

  • Svar på tråden Om man fick välja...
  • Anonym (Kj)

    Absolut 6.30-16.30! Den stunden på morgonen är bara en körsträcka fram till man börjar skola o jobb men tiden på eftermiddagen är så värdefull med barnen tycker jag! Om ni är hemma säg 17.45 (vet inte hur långt ni har hem) så blir det typ 1 Tim hemma innan första barnet ska lägga sig.. inte särskilt kul varken för er som föräldrar eller för barnet

  • mammalovis

    Kvällarna är korta nog ändå, så all tid känns guld värd. I synnerhet när något barn börjar ha kvällsaktiviteter.

  • Sharper

    Oavsett vilken tid jag skulle hämta så det som hinns med är kvällsmat, undanplockning, djuren ska ha mat och sen läggdags, ibland lägger jag minsta innan vi hår till djuren. Så på kvällen hinns inte med något mys i den bemärkelsen tyvärr. Då skulle jag behöva hämta 15.30 och det kommer inte vara möjligt sen.

  • Sharper
    Anonym (Varför ha barn?) skrev 2019-02-28 06:07:23 följande:

    Stackars barn!


    För att?
Svar på tråden Om man fick välja...