• Kittykatt9

    Vecka 8, bruna flytningar

    Gravid 8(7+3) fick lite bruna flytningar igår. Nu är jag självklart orolig för missfall.

    Flera som haft bruna flytningar men slutat bra?

    Ni med missfall hur utvecklades symtomen? Märkte ni nått innan? Vad hände efter bruna flytningarna?

    /Orolig blivande mamma(förhoppningsvis)

  • Svar på tråden Vecka 8, bruna flytningar
  • Anonym (Både och)

    Jag har varit med om att blödningar både kan vara dåligt och alldeles normalt. Det började på samma sätt båda gångerna. Den gången det gick bra slutade det blöda i vecka 14+. Vid mitt ma så började det till slut efter några veckor börja blöda mer färskt blod och sedan gjorde det ont som mensvärk som blev värre och värre, till slut funkade inte värk tabletter längre. Jag började blöda igenom bindor på mindre än en halvtimme så då uppsökte jag akuten.

  • Anonym (Gabriella)

    Hade bruna flytningar vid två tillfällen som varade ca en vecka mellan vecka 6-8 typ. Var också superorolig. Men det gick bra :)

  • Anonym (Karina)

    Jag började blöda mycket i vecka 8, har nu en son på 4 månader, åkte till en gynmottagning dagen efter så dom fick kolla och hon sa att det kan bli så ibland utan att det är någon fara,

  • ballerinakakaoreo

    Bruna flytningar är gammalt blod. Mitt fördröjda missfall upptäcktes pga bruna flytningar men jag har även fått bruna flytningar av ett blåmärke i livmodern i v. 7 när livmodern växte för fort. När blåmärket tömde sig kom bruna flytningar, men hjärtat slog på barnet. Jag har alltid krävt ultraljud när jag blödigt, rekommenderar dig att göra det också så behöver du inte oroa dig! Håller tummarna

  • Anonym (Ja)

    Jag hade bruna flytningar varje dag mellan v 8-10 typ. Ganska mycket också. Var jätte orolig men det gick bra :)

  • hjihhih

    Jag hade också bruna flytningar ibland innan v 14 ca, och var jätteorolig - men det var ingen fara. Sen slutade det. Nu är jag i v 23 och bebis var pigg och sprattlade på ultraljudet förra veckan.

  • Anonym (Mf)

    Två mf har visat sig precis så. Inga mer symtom på ett antal dagar.

  • Anonym (putte)

    Jag är i v 9 (8+1) och fick också igår lite bruna flytningar och lite lite idag med. Har inte ont men är så orolig. Hur har det gått för dig kittykatt9? Skönt att läsa att det har gått bra för vissa trots bruna flytningar.......

  • Kittykatt9

    Hej, jag ska på inskrivning på onsdag, kommer fortfarande lite brunt lite då och då när jag torkar mig. Tänker att jag pratar med barnmorskan då och efter de bokar tid för ultraljud.

    Tack för alla svar!

    Känns skönt att man inte är ensam.

  • Inalina
    Kittykatt9 skrev 2019-03-05 09:31:21 följande:

    Hej, jag ska på inskrivning på onsdag, kommer fortfarande lite brunt lite då och då när jag torkar mig. Tänker att jag pratar med barnmorskan då och efter de bokar tid för ultraljud.

    Tack för alla svar!

    Känns skönt att man inte är ensam.


    Jag hade en del bruna flytningar men även färskt blod ett par ggr mellan v 8-12.

    jag åkte in på privat vul och kollade att allt var ok för att stilla min oro, och det var det :) så det finns alltid ett alternativ att faktiskt fråga om ett vaginalt ultraljud för att få se bebisen från v 7 och framåt. hör med din barnmorska - jag tyckte det var värt att göra det så man vet att allt fortgår som det ska. Lycka till!
Svar på tråden Vecka 8, bruna flytningar