• Cillisen

    Aiya Napa i maj?

    Hej! Vi funderar på att åka till Aiya Napa i mitten av maj. 17-24e. Men är orolig för att att det inte ska vara så varmt då? Någon som varit i Cypern i maj? Hur är vädret?

  • Svar på tråden Aiya Napa i maj?
  • aerial

    Jag har varit på Cypern i maj, juli och oktober och det har alla gånger legat runt 30 grader.

  • Cillisen

    Var i Cypern? Har kollegor som säger att när de varit där i mitten av maj så har det varit kyligt om kvällarna så man har varit tvungen att sätta på sig varmare kläder och det har ej gått att bada i havet? Har du den erfarenheten?

  • Tant43

    Jag var på Cypern i maj för några år sedan. Aiya napa. Ca 20-25 grader men kallare på kvällen.

  • Duckan

    Jag har varit på Cypern i maj. Bra väder, varmt. Badade ej i havet den gången så tempen vet jag inget om hur den kändes.

  • Minis4567

    Har varit på Cypern i maj, början av juni, augusti och september.

    Behaglig temperatur i maj och juni. Kan vara lite svalare på kvällarna så man kan behöva en kofta, tunnare byxa på kvällarna. Dock för kallt att bada i havet.

    Augusti kan vara väldigt varmt. September likaså.

    Men oavsett älskar Cypern, fina stränder och klart vatten.

    Man kan hitta riktigt prisvärda resor till Cypern i maj. Visst det går att ta ett dopp i havet, men inte samma badtemperatur som det är senare på sommaren.

  • aerial
    Cillisen skrev 2019-03-03 13:47:36 följande:

    Var i Cypern? Har kollegor som säger att när de varit där i mitten av maj så har det varit kyligt om kvällarna så man har varit tvungen att sätta på sig varmare kläder och det har ej gått att bada i havet? Har du den erfarenheten?


    Ayia Napa.
Svar på tråden Aiya Napa i maj?