• Smaragd91

    Bim idag , men börja blöda i lördags, sparsamt med blod

    Hej, min bim ska va idag, men fick mensvärk redan i lördags å var lite rött då och ja tänkte jaha nu kommer mensen . Hade mens när jag hade sex så tänker ju då att nä jag är nog ändå inte gravid va ju inte då stor chans. Men blödningen har varit mindre , först rött då , sen rostgärgad , sen inget när jag torkar, växlar så mellan de , å nu sist ingen alls . Och det är inga klumpar och det är väldigt sparsamt med blod i bindan. Har ju fortfarande värk , inte så jag blir dubbelvikt, men det värker.

    Vad tror ni , förblödning innan riktiga mensen eller nödblödning gravid? , vill säga va bara rostfärgat en gång , sen har det varit rött och inget , flyttning med ljus ljud röd färg . Vad tror ni?

  • Svar på tråden Bim idag , men börja blöda i lördags, sparsamt med blod
  • UndrandeSökare
    Smaragd91 skrev 2019-03-06 10:25:17 följande:

    Hej, min bim ska va idag, men fick mensvärk redan i lördags å var lite rött då och ja tänkte jaha nu kommer mensen . Hade mens när jag hade sex så tänker ju då att nä jag är nog ändå inte gravid va ju inte då stor chans. Men blödningen har varit mindre , först rött då , sen rostgärgad , sen inget när jag torkar, växlar så mellan de , å nu sist ingen alls . Och det är inga klumpar och det är väldigt sparsamt med blod i bindan. Har ju fortfarande värk , inte så jag blir dubbelvikt, men det värker.

    Vad tror ni , förblödning innan riktiga mensen eller nödblödning gravid? , vill säga va bara rostfärgat en gång , sen har det varit rött och inget , flyttning med ljus ljud röd färg . Vad tror ni?


    Köp ett graviditetstest och testa ifall du misstänker att du kan vara gravid, det är enda sättet att få veta.
  • UndrandeSökare
    Smaragd91 skrev 2019-03-06 18:55:06 följande:

    Ja jag gör nog det för säkerhets skull som du säger :)


    Jag kan rekommendera Clearblue digitala med veckoindikator, de som visar gravid eller inte gravid med bokstäver, de är mycket bättre än de billiga med otydliga streck som man ska försöka tyda....
  • Smaragd91

    Bara för att jag skrev här , så har såklart flödet ökat, är större mängd nu med blod :/ känner mig lite konstig men det kan ju vara andra osaker:) så vad ska man göra , antar att jag ej är gravid då eller kan det komma större blödningar ändå ? Tänker ju att det inte är bra om jag blöder så och är gravid i så fall?

  • UndrandeSökare
    Smaragd91 skrev 2019-03-07 09:13:40 följande:

    Bara för att jag skrev här , så har såklart flödet ökat, är större mängd nu med blod :/ känner mig lite konstig men det kan ju vara andra osaker:) så vad ska man göra , antar att jag ej är gravid då eller kan det komma större blödningar ändå ? Tänker ju att det inte är bra om jag blöder så och är gravid i så fall?


    Man kan vara gravid även om man får tillfälliga blödningar. Så länge som det är brunt eller rosa så är det ingen fara, men om det är rött och mycket blod, eller om du får ont i magen så kan det vara tecken på missfall.

    Har du köpt något graviditetstest? Du kan ju köpa ett sådant och testa imorgon med morgonurin om du vill, så vet du säkert om du är gravid eller inte.
  • UndrandeSökare
    Smaragd91 skrev 2019-03-07 10:49:31 följande:

    Är rött och mycket :/ hann ej köpa igår och ja okej morgonen är bäst då ja oki :)


    Ja, morgonurin ska man använda för den är mest koncentrerad.

    Om du försöker aktivt att bli gravid så kan jag tipsa att du kan beställa hem några såna här förpackningar, det blir billigare än att köpa på det lokala Apoteket.

    Ägglossningstester:
    www.apotea.se/clearblue-avancerat-agglossningstest-10-st

    Graviditetstester:
    www.apotea.se/clearblue-digital-graviditetstest-2-st

  • Smaragd91
    UndrandeSökare skrev 2019-03-07 11:20:33 följande:

    Ja, morgonurin ska man använda för den är mest koncentrerad.

    Om du försöker aktivt att bli gravid så kan jag tipsa att du kan beställa hem några såna här förpackningar, det blir billigare än att köpa på det lokala Apoteket.

    Ägglossningstester:

    www.apotea.se/clearblue-avancerat-agglossningstest-10-st

    Graviditetstester:

    www.apotea.se/clearblue-digital-graviditetstest-2-st


    Ah oki , men tror du det funkar testet även om blodet är mer som mens nu , rött å mer flöde å lite klumpar ? Tänker om det är missfall , då kan de ju bli fel i testet?
  • UndrandeSökare
    Smaragd91 skrev 2019-03-12 08:50:44 följande:

    Var som jag hade på känn , gjorde ett test imorse och ja jag är inte gravid :)


    Då hoppas jag det går bättre nästa månad. Köp gärna Clearblue digitala ägglossningstest och använd så är det lättare att veta när exakt ägglossningen infaller.

    Det står i bruksanvisningen vilken dag i menscykeln man ska börja testa. Lycka till !
Svar på tråden Bim idag , men börja blöda i lördags, sparsamt med blod