• missme85

    Dölja grått hår

    Jag är ?bara? 29 år. Jag har inte bara några få gråa hårstrån utan hela hårbotten är grått!

    Får färga mitt mörka hår varannan vecka för att dölja och jag är så less på att färga så ofta,

    Hur döljer man grått hår?? Är det bäst att blondera/slinga håret? Smälter det gråa in bättre?

    Just nu är jag som sagt mörk och det grå syns extremt.

  • Svar på tråden Dölja grått hår
  • brallison

    Växer ditt hår så fort att du måste färga varannan vecka? Jag har varit gråhårig sen i alla fall 20 - salt och peppar, så att säga, men jag behöver inte färga oftare än varje 5-7 vecka. Mitt hår är också mörkt, men kanske beror det på att jag har en rätt så kort frisyr med volym, så det inte syns lika mycket.

  • linani

    Jag är brunhårig och har alltid färgat det mörkare. Sen jag fyllde 30 har jag fått fler och fler vita hår. Har nu bytt till att färga håret ljusare, typ slingor/ombre. Tycker absolut att det gråa håret syns mindre nu.

  • missme85
    brallison skrev 2019-03-07 15:01:26 följande:

    Växer ditt hår så fort att du måste färga varannan vecka? Jag har varit gråhårig sen i alla fall 20 - salt och peppar, så att säga, men jag behöver inte färga oftare än varje 5-7 vecka. Mitt hår är också mörkt, men kanske beror det på att jag har en rätt så kort frisyr med volym, så det inte syns lika mycket.


    Skönt för dig, jag har hört flera säga att 1 gång i månaden räcker. Varför är mitt så speciellt.. jag har väldigt långt hår . Varannan vecka ja, så jag blir tokig på detta färgande för det e ju lite jobbigt att färga. Efter bara några dagar så ser man vid närmare titt de gråa små jäklarna tränga sig ut, men efter en vecka så har de blivit en utväxt som synd tydligt. Men man kan ju inte färga varje vecka så varannan blir bra för då har utväxten blivit ca 5 cm och syns ordentligt.
  • missme85
    Anonym (Carter) skrev 2019-03-07 14:57:03 följande:

    hahaha

    fortsätt färga 


    Haha ja tyvärr eller bära mitt gråa med stolthet som vissa säger, näe så modig är jag inte.
  • missme85
    linani skrev 2019-03-07 15:11:44 följande:

    Jag är brunhårig och har alltid färgat det mörkare. Sen jag fyllde 30 har jag fått fler och fler vita hår. Har nu bytt till att färga håret ljusare, typ slingor/ombre. Tycker absolut att det gråa håret syns mindre nu.


    Läst lite nu och ombre är perfekt för den som har som du några grå strån. Men slingor i olika nyanser skulle kanske va nått.
  • Anonym (baylage)

    Jag har med massor med vita hårstrån, de blir fler och fler för varje år. Jag har en brunröd nyans på håret så de syns väldigt väl. men så gav jag min frisör fria händer och hon gjorde baylage (blond mot mitt rödbruna hår) och då smälter de vita stråna in i det andra :) jag är supernöjd! :) plus att det ser så där härligt solblekt ut som det gör efter en lång härlig semester! :) gjorde det hösten 2017 senast och det ser fortfarande bra ut, kommer nog förnya i höst eller nästa vår :)

Svar på tråden Dölja grått hår