• LindaLarsson

    Ni som inte vaccinerat ert/era barn, blev ni orosanmälda?

    Utveckla gärna era upplevelser i kommentarsfältet. Berätta gärna också om ni har barn som ni upplevt blivit vaccinskadade eller haft allvarliga kortvariga biverkningar, samt om biverkningarna accepterats när de rapporterats in.

    Som en fotnot, vaccination är frivillig i Sverige, men i vissa fall har vaccinvägran vägts in till förälders nackdel vid utredningar av socialen - trots att lagen säger att vaccinationer är frivilliga.

    Denna tråd ska försöka klarlägga hur hög risken är att bli utsatt för hot om LVU vid utnyttjande av denna frihet.

    Vänligen håll er till ämnet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som inte vaccinerat ert/era barn, blev ni orosanmälda?
  • Anonym (Gah!)

    Vaccinskadade...? Du tror alltså på riktigt att du ska få svar från många föräldrar vara barn bevisligen blivit skadade av vaccinen i det allmänna programmen. Det är ju så man blir mörkrädd mitt på ljusa dagen.

  • Iarwain

    Vill du kartlägga hur dettta ser ut bör du inte göra en "poll" på familjeliv. Men jag gissar att detta går hand-i-hand med var pestförespråkare får sin information.

  • uhsumkat

    Vaccinskadade???

    Säg mig, hur många barn skadas varje år efter att ha fått sjukdomarna?

    Jag vet bara att rätt många avlider, har någon annan bättre koll`?

  • Anonym (Suck)

    "Det är mitt barn och jag gör vad jag vill med det"?

  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Suck) skrev 2019-03-09 21:35:11 följande:

    "Det är mitt barn och jag gör vad jag vill med det"?


    Så sade Fritzl också.
  • Anonym (qwerty)
    Drottningen1970 skrev 2019-03-09 10:33:33 följande:

    Barn till vaccinvägrande foliehattar borde få förvaltare som kan ta dessa beslut istället för de muppiga föräldrarna.


    Håller helt med.
    Stackars barn.
  • Anonym (qwerty)
    LindaLarsson skrev 2019-03-09 10:27:14 följande:

    Utveckla gärna era upplevelser i kommentarsfältet. Berätta gärna också om ni har barn som ni upplevt blivit vaccinskadade eller haft allvarliga kortvariga biverkningar, samt om biverkningarna accepterats när de rapporterats in.

    Som en fotnot, vaccination är frivillig i Sverige, men i vissa fall har vaccinvägran vägts in till förälders nackdel vid utredningar av socialen - trots att lagen säger att vaccinationer är frivilliga.

    Denna tråd ska försöka klarlägga hur hög risken är att bli utsatt för hot om LVU vid utnyttjande av denna frihet.

    Vänligen håll er till ämnet.


    Anledningen till att vaccin beskrivs som "frivilligt" är för en obligatorisk vaccinering skulle slå mot de barn som är för sjuka/ömtåliga för att vaccineras. Det är också för DERAS skull resterande samhälle behöver vaccinera sig för att minska spridningen av sjukdomar som är dödliga.

    Att man sedan tar på foliehatten, säger att jorden är platt och på allvar tror att vacciner ger barn autism (Något som bevisats om och om och om igen inte är möjligt) innebär inte att man har "friheten" att neka sitt barn något som kan rädda deras liv.
    Vaccin är som en flytväst, något att ha med sig men som man förhoppningsvis inte behöver. Men du kan inte neka barnet och sedan gnälla när någon vill rädda det från att drunkna.
  • Anonym (En bra förälder vaccinerar)
    LindaLarsson skrev 2019-03-09 10:27:14 följande:

    Utveckla gärna era upplevelser i kommentarsfältet. Berätta gärna också om ni har barn som ni upplevt blivit vaccinskadade eller haft allvarliga kortvariga biverkningar, samt om biverkningarna accepterats när de rapporterats in.

    Som en fotnot, vaccination är frivillig i Sverige, men i vissa fall har vaccinvägran vägts in till förälders nackdel vid utredningar av socialen - trots att lagen säger att vaccinationer är frivilliga.

    Denna tråd ska försöka klarlägga hur hög risken är att bli utsatt för hot om LVU vid utnyttjande av denna frihet.

    Vänligen håll er till ämnet.


    Får jag reda på att någon omkring mig inte vaccinerar sina barn kan jag mycket väl orosanmäla det. Jag kommer även meddela personen att jag inte vill umgås eller vara i närheten av personen och dess barn.

    Det är BARA idioter som inte vaccinerar sina barn (undantaget de som pga medicinska anledningarna inte kan vaccinera). De visar klart och tydligt att de inte kan ta hand om sina barn och att de har bristande föräldraförmåga vilket i mina ögon bör orosanmälas.
  • Sandraberg
    LindaLarsson skrev 2019-03-09 10:27:14 följande:

    Utveckla gärna era upplevelser i kommentarsfältet. Berätta gärna också om ni har barn som ni upplevt blivit vaccinskadade eller haft allvarliga kortvariga biverkningar, samt om biverkningarna accepterats när de rapporterats in.

    Som en fotnot, vaccination är frivillig i Sverige, men i vissa fall har vaccinvägran vägts in till förälders nackdel vid utredningar av socialen - trots att lagen säger att vaccinationer är frivilliga.

    Denna tråd ska försöka klarlägga hur hög risken är att bli utsatt för hot om LVU vid utnyttjande av denna frihet.

    Vänligen håll er till ämnet.


    Ja det bör orosanmälans efter som visar att man inte förstår någonting.

  • Anonym (Suck)
    Anonym (qwerty) skrev 2019-03-09 23:00:07 följande:

    Så sade Fritzl också.


    Hahah ja det var en annan bra jämförelse. Föräldrar som tycks ha missat att barnen är egna individer med egenvärde och inte är en förlängning av föräldern att gör vad den vill med. En inställning som under alla omständigheter bör orosanmälas!
  • modsey

    Jag är förvisso till 100% för att vaccinera. Skulle aldrig drömma om att inte vaccinera mina barn. Skulle dock aldrig anmäla en familj jag möter i tjänsten som sjuksköterska. Det är inte vad en orosanmälan handlar om. Ser däremot gärna att barn som inte vaccinerats inte erbjuds samma dagis och skolor. Om det inte finns medicinska skäl så klart att avstå. Att ge mindre barnbidrag är också något jag är helt för till de familjerna.

Svar på tråden Ni som inte vaccinerat ert/era barn, blev ni orosanmälda?