• Ellie08

    BIM April

    BIM börjar närma sig för många av oss som har det den kommande veckan. Jag är iofs bara på ÄL+7 men känner inget speciellt. Är fortfarande varm om kvällen och har lite ont i nedre delen av magen och sträckningar i ljumskarna men det kan också vara träningsvärk haha. I januari så var jag verkligen skengravid så jag har chillat lite med att analysera sen dess men man kan ju inte låta bli att tankarna går dit. Hur känns det för er?

  • Ellie08
    Minmakaron skrev 2019-03-30 22:13:48 följande:
    Jag håller med dig. Förra månaden gick jag bananas på att känna efter och se tecken. Nu försöker jag resonera förnuftigt och rationellt och när jag märker av små ?tecken? försöker jag förklara det med vad som är sannolikt och inte alls sannolikt. ÄL +6 här så jag borde verkligen inte känna något rent logiskt heller. Gör jag det nu kan jag nog förutsätta att det är mitt huvud som spelar mig ett spratt. Så går tankegångarna just nu hos mig.

    Efter helgen låter det nog helt annorlunda om jag känner mig rätt. Beställde faktiskt tidiga tester idag. Jag hoppas att jag kan stå emot och inte testa för tidigt och helst inte alls innan BIM. Men ändå, det vore ju så trevligt att veta snart... ;)
    Vilken berg och dalbana när det kommer till känslorna och att man kör en mindgame mot sig själv hahaha! Efter ÄL så hade jag noll hopp, kände det genomgående under veckan, var lite nere men sen igår så har jag börjat känna mig lite hoppfull fast jag egentligen inte borde göra det och jag har också beställt tester.. suck varför gör man detta mot sig själv? Det är som du säger, man försöker tänka förnuftigt och rationellt men någonstans efter ÄL så försvinner det och man måste påminna sig själv om alla gånger man känt saker och tolkat symptom.. Jag är så avundsjuk på alla som helt kopplar bort och kommer på att de inte har haft mens typ efter två veckor post BIM. 
  • Ellie08
    tovikan skrev 2019-03-30 22:50:51 följande:

    Haller helt med! HUR kopplar man bort nar allt man kan tanka pa ar beeeebis. Det ar dock viktigt att behalla hoppet varje manad och inte ge upp! We are in this together ;)


    Helt rätt! Jag är glad att jag vågade joina här och skriva, loggade in och tänkte hoppas någon av tjejerna plussar denna vecka! Även om man har sina vänner men det är så få som förstår vad man går igenom!
  • Ellie08
    Minmakaron skrev 2019-03-30 22:42:07 följande:

    Precis så. Du sätter ord på precis allt där. ;) Tur att det finns fler än jag.


    Haha aww vi är nog ett par stycken här som är lika knäppa? Hur känns det för dig idag? Jag hade såna sjuka kramper under natten och på morgonen - har varit så illamående hela dagen idag. Jag tror att det är början på PMS för mig - brukar få illamående då.. :(
  • Ellie08
    Anonym (Anonym) skrev 2019-03-31 15:34:40 följande:

    Har också haft fruktansvärt illamående sedan jag vaknade! BIM -8 så antar att det bara är inbillning, känner nämligen ingenting annat. Klämmer på brösten som en dåre och försöker intala mig själv att de nog allt är lite ömma...

    Att det ska vara så besvärligt att få ett efterlängtat plus


    Ska försöka pigga upp dig med min dramaqueen moment för ngn timma sen. Enligt flo-appen är det BIM-6 för mig idag. Har som sagt haft illamående och kramper, tänkte det är pms (vilket stämmer nog) så började jag känna järnsmak i munnen, sprang runt och letade efter en babyplan teststicka som jag vet finns ngnstans i huset och mitt i mitt letande så kommer jag på VAFAN JAG ÅT JU TONFISKRÖRA TILL LUNCH INTE FAN ÄR DET KONSTIGT ATT JAG KÄNNER JÄRNSMAK. Helvetes skit hahaha man är ju knäpp
  • Ellie08
    Emmissss skrev 2019-04-01 14:33:57 följande:

    Woho April! Nu kör vi igång, så nyfiken på er som närmar er? Hur går det för alla? :)


    Igår så hade jag så jävla ont i nedre delen av magen och i ländryggen, har haft det idag också. Illamående av och till i flera dagar. Dock tror jag att det är PMS och inte grav.symptom. Har haft liknande innan mensen andra gånger. Hur går det för dig?

    Jag får uppdatera BIM-listan för enligt min app så ska jag ha BIM på lördag den 6 och inte den 8.e april. Skäms

    BIM - lista:

    1/4 lonelygirl92, Nellyros, Seseli 

    3/4 höstmamma, nervösanonym, lunalove

    4/4 Skrollan94 

    5/4 sommartjejen888, tesselessan, tovikan

    6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984, Ellie08 

    7/4 Minmakaron 

    8/4 CH90, Evi82, Ok1020, Rollan92

    9/4 z19, youwontremember, Pumpan90 

    10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91

    11/4 Tessi1, babycakes79

    13/4 Mela88, Tirin 

    14/4 Joni, llindizz, Gävlebo 

    15/4 enmsik

    17/4 Trettiotvå 

    22/4 Leosmamma88, fannylinnea 

    23/4 Sirest01 

    24/4 Nicciz , Mammamiao 

    30/4 anonym (Sara11), Janniiique 

    Pluslista:

    26/3 Seseli -6

    27/3 lonelygirl92 bim-5
  • Ellie08
    Emmissss skrev 2019-04-01 15:18:01 följande:
    Jag känner också av lite i ryggen, det brukar jag göra och så har jag lite molvärk, men ytterst lite mot jag brukar ha. Annars ingenting. Skulle verkligen vilja ha nya tecken haha! Blir nog inget denna månad heller.. tyvärr! Hur länge har ni försökt?
    Vi har försökt sen oktober 2018, jag slutade med mina minipiller under sommaren 2018 men hade inte stenkoll på ägglossningen förrän i oktober, har haft regelbunden ÄL och menscykel sedan dess och tyvärr inga plus so far. :( Hur länge har ni försökt? Ska försöka hålla mig från att testa, iaf inte förrän imorgon. Men det börjar ju klia i fingrarna... :(
  • Ellie08
    Emmissss skrev 2019-04-01 18:01:33 följande:

    Okej! Jag slutade med p-piller i september och mensen blev direkt regelbunden.. men inget plus! Sambons alla vänner har barn & det har gått fort för alla så det är så tråkigt. Hur känner du? Ni? Här hemma har han börjat prata mer o mer barn ju längre tiden gått.. är en kontrollmänniska så jag blir stressad.


    Tack för stödet by the way :). Det där är så jobbigt, alla mina vänner har fått barn, majoriteten har redan två barn, alla kusiner som gift sig efter oss har fått barn eller blivit gravida. Min mans syskon har 2 barn var osv. Vi är i princip omgivna av bebisar eller småbarn. Jag hade inte tänkt på det så mycket. Efter bröllopet 2016 så ville vi helst fokusera på oss själva, arbete osv. Vi köpte en lägenhet i höstas för vi ville ha det gjort innan vi får barn men för varje månad som går så blir jag deppigare och känner hoppet försvinna. Han var väldigt entusiastisk i höstas men när han märkte hur ledsen jag blev vid varje mens så släppte han det lite och tycker snarare att det är stressigt nu vid varje ägglossning haha! Jag är också en kontrollmänniska och detta är ju verkligen något varken jag eller han har kontroll över så det stressar ju en så enormt! Jag pratade lite med min man förra månaden om att vi kanske borde titta på privata alternativ när det kmr till utredning för jag vill ju veta vrf det inte fungerar! Han tyckte att det gav mer stress och press på mig och att vi borde fortsätta hålla hoppet uppe iaf till oktober. Har ni pratat om sånt? Min man har iaf lärt sig att inte diskutera bebisar framför mig för han vet jag blir ledsen haha så synd egentligen!
  • Ellie08
    Minmakaron skrev 2019-04-01 21:31:16 följande:

    Åh... vad trist... men än kan mirakel ske och det är en stund kvar till BIM. Helt säker på BIM-dag? Kram till dig.


    Tack, hur har du det? Jag är lite smått osäker på BIM dag, Flo-app säger 6 april, Clue app säger 8 april. Så vi får se hur det känns om några dagar... Nu är jag i den fasen där man är delusional och kollar upp alla trådar med folk som plussat efter BIM hehehe
  • Ellie08
    tovikan skrev 2019-04-02 03:56:10 följande:
    Ah styrkekram till dig! Vet hur det kanns.. forra manaden var jag 100% saker att jag var gravid. Hade alla symptom. Vet inte om det ar att man kanner efter for mycket eller varfor det ar sa.. Ge inte upp, du tog det ganska tidigt sa man vet aldrig. 
    Stort grattis till plusset! Hur länge har ni försökt? Skrattande
  • Ellie08
    Minmakaron skrev 2019-04-02 08:36:47 följande:

    Tokblankt test för mig på BIM -5. Ja, nya tag igen nästa månad antar jag.


    Jag och du tog ganska tidiga test, har du hopp kvar? Kanske plussar om två dagar? jag kan inte ljuga direkt för jag känner hur jag har hopp kvar och tänker testa om någon dag igen.. tortyr.
  • Ellie08

    Självklart så kunde jag inte hålla mig efter illamående och molvärk, så tänkte få saken ur vägen och testa digitalt. BIM-4. Tjejer, jag kan inte tro på detta?!!! Stämmer det??!!!

  • Ellie08
    Emmissss skrev 2019-04-02 18:05:00 följande:

    Åh grattis!!!! Se vad det kan skilja från dag till dag! :)


    Tack vännen! Jag kan inte tro på det rkt än - har suttit här på soffan helt chockad sen jag såg testresultatet, troligtvis för att det var negativt igår och sen detta på eftermiddag urin.. what is happening?!!!. Håller tummarna för dig och alla andra här. Kramar till er alla
  • Ellie08

    Tack så mycket för alla gratulationer tjejer. Nu hoppas jag att det håller sig och allt går bra. Jag kommer fortfarande kika in här om det är okej och se hur det går för er alla och peppa och stötta så gott jag kan! Jag håller tummarna för er alla! Många kramar <3

  • Ellie08

    Tack tjejer för alla gratulationer! Jag kunde ju inte riktigt tro det igår så jag testade på min allra sista babyplan sticka som jag hade i huset och det var även positivt där så jag vågar faktiskt tro på det här! :)

    Jag vet att symptom och liknande var ngt som jag ville veta om andra innan de plussade så det jag kan säga om mina symptom är följande. Exakt samma pms symptom som innan mens, värk i rygg och mage, illamående och kände mig varm om kvällarna, trötthet och humörsvängningar. Enda saken som var annorlunda denna gång var att illamåendet höll sig i flera dagar och att jag hade väldigt konstiga drömmar flera nätter i sträck, jag är en sån som inte har drömmar annars eller minns iaf inte drömmarna!

    Kram på er!

  • Ellie08
    Emmissss skrev 2019-04-04 13:08:23 följande:

    Hej vännen! Hur mår du nu? :)

    Jag är på bim -6 idag och känner ingenting.. tror inte det tagit sig denna månad heller :(


    Hej darling! Jag känner inte av så mkt värk längre men illamåendet och tröttheten är kvar! Det hela känns rkt konstigt och overkligt! Jag har fått tid hos BM här i Malmö efter påsk så vi får se då! Jag vet ju att jag skulle fått mens nu lör/sön/mån så jag är fortfarande ganska nervös och orolig med tanke på att jag plussa tidigt. Jag tror att jag kommer ta ngn till test efter helgen bara för att lugna min nerver hehe.

    BIM-6? Ge inte upp! Du såg vad som hände med mig, minus på BIM-6, BIM-5 och sen plus på BIM-4. Jag håller tummarna för dig <3
Svar på tråden BIM April