• Anonym (undviker speglar)

    Går det att bli av med äcklet för åldrade kroppar?

    Känner sånt motstånd både för min egen kropp som börjat visa tecken på det där "gammelutseendet". Lite slappt, knöligt och oformligt med massa lös hud som ser så missklädsam ut. Jag tränar flera ggr i veckan och är alltid igång men inget biter på det slappa och hudens åldrande.

    Jag har levt som singel snart 10 år och inte vågat mig på att söka kärlek och sex pga dessa känslor. Men kommer inte över min längtan efter närhet. Fasar dock för sexbiten och mina äckelkänslor. Går det att känna sexuella känslor när ungdomen försvunnit från utseendet?

    Tar tacksamt emot tips!

  • Svar på tråden Går det att bli av med äcklet för åldrade kroppar?
  • Anonym (Binoo)

    Sex sitter väl inte bara i utseendet?

    För mig är livserfarenhet mycket attraktivt och sexigt. En man som har fyllt sitt liv med spännande saker och som har glittrande ögon fulla av liv, bus och flirt är galet sexig och någon jag åtrår enormt mycket. Det sexet blir gnistrande hett då jag vill ha hans erfarenhet och att han ger sig hän.

    Jag är medelålders kvinna med ärr efter tre barn och ätstörningar och dejtar just nu en mycket äldre man och jag har aldrig känt mig så åtråvärd som just nu.

  • Anonym (undviker speglar)
    Anonym (Binoo) skrev 2019-03-12 19:35:32 följande:

    Sex sitter väl inte bara i utseendet?

    För mig är livserfarenhet mycket attraktivt och sexigt. En man som har fyllt sitt liv med spännande saker och som har glittrande ögon fulla av liv, bus och flirt är galet sexig och någon jag åtrår enormt mycket. Det sexet blir gnistrande hett då jag vill ha hans erfarenhet och att han ger sig hän.

    Jag är medelålders kvinna med ärr efter tre barn och ätstörningar och dejtar just nu en mycket äldre man och jag har aldrig känt mig så åtråvärd som just nu.


    Nej det är ju sant. Jag kan känna mig attraherad till personligheter på det sätt du beskriver men det stoppat där. Jag har inte en enda gång velat ta det vidare till något fysiskt. Tycker framförallt att min egen kropp har blivit för oattraktiv. Det tar stopp där trots att jag inte på något sätt är osexuell. Jag kan fantisera om yngre män och känna stark lust. Men har aldrig fått sexuella känslor för någon med ett äldre utseende. Har nog därför inte blivit kär heller kan hända trots att jag fått många inviter av fina män.

    Blir hoppfull när jag läser din historia. Låter ju alldeles härligt:)
  • Fjäril kär

    Sex sitter inte bara i ålder och utseende. Väldigt många människor i 60-70-80-års åldern har aktiva sexliv med stor åtrå och lust. De tänder på varandra och tycker givetvis att de är attraktiva och sexiga.

    Ytligheten blir mindre viktigt ju äldre man blir då man får andra preferenser som man anser attraktiva.

  • Anonym (undviker speglar)
    Fjäril kär skrev 2019-03-12 19:48:58 följande:

    Sex sitter inte bara i ålder och utseende. Väldigt många människor i 60-70-80-års åldern har aktiva sexliv med stor åtrå och lust. De tänder på varandra och tycker givetvis att de är attraktiva och sexiga.

    Ytligheten blir mindre viktigt ju äldre man blir då man får andra preferenser som man anser attraktiva.


    Inte hänt mig dessvärre. Har många vänner i samma ålder och äldre som till synes verkar ha strålande kärleksliv men de flesta har träffat varandra som unga. Tror detta ger en väsentlig skillnad och acceptans av varandras kroppar.

    Känner bara ett par stycken som träffat nya partners efter 60 års-åldern
  • Fjäril kär
    Anonym (undviker speglar) skrev 2019-03-12 19:53:46 följande:

    Inte hänt mig dessvärre. Har många vänner i samma ålder och äldre som till synes verkar ha strålande kärleksliv men de flesta har träffat varandra som unga. Tror detta ger en väsentlig skillnad och acceptans av varandras kroppar.

    Känner bara ett par stycken som träffat nya partners efter 60 års-åldern


    Ju äldre man blir ju större blir acceptansen av icke perfekta kroppar. Man fattar vad graviditeter och förlossningar gör med kroppen, man förstår hur kroppen åldras av rökning och festande, man vet hur operationsärr känns och ser ut osv osv.. något som den yngre generationen uppenbart har svårt att ta till sig.

    (Bara läs alla panikartade inlägg från gravida 18-20-åringar som på allvar tror livet är slut efter förlossningen apropå kroppens utseende och där sex efter 30 är otänkbart och äckligt)

    Jag upplever män 45-65 som mycket mer avslappnad till kroppens utseende och sett och upplevt hur en jämnårig kvinna ser ut och känns. .
Svar på tråden Går det att bli av med äcklet för åldrade kroppar?