• Anonym (Ts)

    Våldtagen?

    Hej, jag har en fråga som jag tänkt på, detta hände för länge sen men har inte riktigt reflekterat det förens nu.

    Jag hade sex med en kille, vi va båda fulla men båda ville ha sex, när vi stod mot en vägg, han stod bakom mig och hade sin penis i min fiffi och körde på, rätt som det va råkade den slinka ut och åkte in i rumpan på mig istället, något jag inte ens tror han märkte men det gjorde väldigt ont på mig och det va i en hög pumpande fart, jag klarade inte säga något för blev helt stum av smärtan, efter en stund drog jag mig lite framåt så den åkte ut o sen i fiffin igen. Allt detta utan att han märkte nåt (vad jag vet) och jag ville inte säga nåt sen. Nu till min fråga, kan detta räknas som någon sorts våldtäkt, oavsiktlig våldtäkt kanske? För jag hade ju samtyckt till vanligt samlag, men jag hade absolut inte sagt ja till analsex.

  • Svar på tråden Våldtagen?
  • Anonym (Ja och nej)

    I lagligt mening osäker men det kan ju kännas som ett övergrepp ändå

  • Anonym (Rationell)

    Nej,enligt lagen kan man bara dömas för våldtäkt om uppsåt finns. Det går inte att våldta någon av misstag. 

  • Anonym (Kanin)

    Förstår att din upplevelse blev riktigt dålig men som du skriver, det var ett misstag och han märkte antagligen inte ens. Märkligt att han inte gjorde det förvisso. Fattar inte att folk envisas med att ha sex på fyllan.

    Typ som att nån ställer sig på ens fot och hinner flytta den och man inte säger till fast det gjorde ont.

  • Anonym (My)

    Nej det kan inte räknas som våldtäkt i något plan. Ni båda var med på det och eftersom du inte så något så är det inte våldtäkt. Hade du däremot sagt ifrån och han ändå fortsatt då så hade det börja närma sig våldtäkt.

  • Anonym (Hmmm...)

    Om det bara råkade komma in i fel hål = inte våldtäkt. Om killen plötsligt medvetet bara börjar köra i tvåan utan att fråga om det är OK = våldtäkt.

  • Anonym (Lol)
    Anonym (Kanin) skrev 2019-03-13 08:14:26 följande:

    Förstår att din upplevelse blev riktigt dålig men som du skriver, det var ett misstag och han märkte antagligen inte ens. Märkligt att han inte gjorde det förvisso. Fattar inte att folk envisas med att ha sex på fyllan.

    Typ som att nån ställer sig på ens fot och hinner flytta den och man inte säger till fast det gjorde ont.


    Du har aldrig hört talas om epitetet, fyllekåt
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (My) skrev 2019-03-13 08:16:23 följande:

    Nej det kan inte räknas som våldtäkt i något plan. Ni båda var med på det och eftersom du inte så något så är det inte våldtäkt. Hade du däremot sagt ifrån och han ändå fortsatt då så hade det börja närma sig våldtäkt.


    FEL! Det kan visst vara våldtäkt trots att man inte säger något. I just detta fall är det inte det eftersom det var ett misstag (som jag uppfattar det) men 70% av alla våldtäktsoffer 'drabbas av "frosen fright" dvs de blir paralyserade och KAN inte skrika eller göra motstånd. Enligt nya samtyckeslagen ska man hela tiden kolla att den man har sex med är med på noterna, man ska alltså fråga om det är OK innan man börjar köra i tvåan.
  • Pope Joan II
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-03-13 08:46:03 följande:
    FEL! Det kan visst vara våldtäkt trots att man inte säger något. I just detta fall är det inte det eftersom det var ett misstag (som jag uppfattar det) men 70% av alla våldtäktsoffer 'drabbas av "frosen fright" dvs de blir paralyserade och KAN inte skrika eller göra motstånd. Enligt nya samtyckeslagen ska man hela tiden kolla att den man har sex med är med på noterna, man ska alltså fråga om det är OK innan man börjar köra i tvåan.
    Han kanske inte ens ville ha analsex, så det hade ju varit bra om ts hade meddelat att så skedde. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-03-13 08:46:03 följande:
    FEL! Det kan visst vara våldtäkt trots att man inte säger något. I just detta fall är det inte det eftersom det var ett misstag (som jag uppfattar det) men 70% av alla våldtäktsoffer 'drabbas av "frosen fright" dvs de blir paralyserade och KAN inte skrika eller göra motstånd. Enligt nya samtyckeslagen ska man hela tiden kolla att den man har sex med är med på noterna, man ska alltså fråga om det är OK innan man börjar köra i tvåan.
    FEL.
    Samtyckeslagen är inte specificerad på det sätt du påstår.
    Lagrådet har riktat skarp kritik mot lagen pga otydligheter som råder.

    Samtyckeslagen dömer i princip efter om personen borde ha förstått att samtycke inte finns. 
    Så nej, lagen säger ingenting om hur ofta man ska kolla om samtycke finns, den säger heller inget om hur man ska kolla av.
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (.) skrev 2019-03-13 08:56:12 följande:
    FEL.
    Samtyckeslagen är inte specificerad på det sätt du påstår.
    Lagrådet har riktat skarp kritik mot lagen pga otydligheter som råder.

    Samtyckeslagen dömer i princip efter om personen borde ha förstått att samtycke inte finns. 
    Så nej, lagen säger ingenting om hur ofta man ska kolla om samtycke finns, den säger heller inget om hur man ska kolla av.
    Om TS sagt ifrån eller försökt putta bort honom med handen borde han förstått...

    Oavsett så kan man inte säga att något inte är våldtäkt för att offret är paralyserat och inte KAN göra motstånd. Det är en avskyvärd åsikt.
  • Anonym (.)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-03-13 09:01:29 följande:
    Om TS sagt ifrån eller försökt putta bort honom med handen borde han förstått...

    Oavsett så kan man inte säga att något inte är våldtäkt för att offret är paralyserat och inte KAN göra motstånd. Det är en avskyvärd åsikt.
    Visst och det finns fler sätt att säga ifrån på men det är irrelevant.

    Oavsett har ni fel bägge två (i förra inlägget) eftersom det krävs ett uppsåt för att det ska vara våldtäkt och det krävs oaktsamhet, att strunta i samtycke, för att det ska vara oaktsam våldtäkt. 

    Tyvärr lever många kvar i fossilerat tillstånd och tror på det där med att det måste finnas en hotbild och att offer måste göra motstånd. Därför är sådana här diskussioner väldigt bra, till slut kommer flertalet att förstå hur det egentligen är. :)
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-03-13 09:01:29 följande:

    Om TS sagt ifrån eller försökt putta bort honom med handen borde han förstått...

    Oavsett så kan man inte säga att något inte är våldtäkt för att offret är paralyserat och inte KAN göra motstånd. Det är en avskyvärd åsikt.


    Hade inte möjlighet att putta bort för va upptryckt mot väggen med ryggen mot han, händerna/armarna satt i princip fast under mig/ mot väggen om du förstår och som jag skrev så gjorde det så ont att jag inte kunde säga något, blev chockad av den plötsliga smärtan.

    Sen vet jag ju inte om det va meningen eller inte då jag inte vågade ta upp det efteråt utan skämdes över det.
  • Anonym (G)

    Men för helvete NEJ! Så jävla lätt att beskylla någon för våldtäkt nu för tiden. Folk fattar fan inte att det kan förstöra livet för folk precis som det gör för de som verkligen blir våldtagna.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (G) skrev 2019-03-13 16:11:18 följande:

    Men för helvete NEJ! Så jävla lätt att beskylla någon för våldtäkt nu för tiden. Folk fattar fan inte att det kan förstöra livet för folk precis som det gör för de som verkligen blir våldtagna.


    Oavsett vad kommer jag inte anmäla då det var längesen och det finns inga bevis för att det hänt, men vill mest komma fram till vad de är som hänt mig då de är nåt jag funderar på sen de hände men inte vågat prata med nån om de..
  • Anonym (Y)
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-13 16:18:21 följande:

    Oavsett vad kommer jag inte anmäla då det var längesen och det finns inga bevis för att det hänt, men vill mest komma fram till vad de är som hänt mig då de är nåt jag funderar på sen de hände men inte vågat prata med nån om de..


    Du har såklart rätt till dina känslor och om du upplevt detta som ett övergrepp har inte någon annan rätt att säga att du inte får känna så.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Y) skrev 2019-03-13 16:36:00 följande:

    Du har såklart rätt till dina känslor och om du upplevt detta som ett övergrepp har inte någon annan rätt att säga att du inte får känna så.


    Mm, men det är därför jag undrar då jag är ute efter andra perspektiv, vill inte bara se saker i svart eller vitt.
Svar på tråden Våldtagen?