• Anonym (Porrmissbrukare)

    Kvinnligt porrmissbruk

    När man talar om porrmissbruk så talar man alltid om män. Mäns problem med porr, hur det upptar för mycket av deras tid, hur det flyttar deras gränser, hur det blir ett behov och sedan ett missbruk hur dåligt de mår av det. Dessutom hur de skall ta sig ur det.

    Men det kan faktiskt drabba kvinnor med.  Det upptar alldeles för mycket av min tid, jag onanerar bort en stor del av min lediga tid till porr. Jag kan börja dagen med väldigt snäll porr och sent på kvällen tittar jag på grejer jag inte vill skriva ner. Det krävs mer och mer, och värre saker för att de skall fungera. Jag blir avtrubbad. Får ångest av att jag gör det får ännu värre ångest av att inte göra det.

    Det finns ingen att prata med detta om. Jag tror faktiskt det är värre för oss än för män dessutom. De har bara en penis att leka med. Kanske ett anus med. När min k är alldeles svullen och öm kan jag gå till v tills det gör ont och sedan gå till a för att sedan k kanske hunnit återhämta sig. Man kan verkligen hålla på hela dagen om man inte sliter sig därifrån.

    Vart vänder man sig med sådana här problem? Psykiatrin? Gynekologen? Vårdcentralen? Jag vet inte.

    Jag har svår ångestproblematik och social fobi och det här lindrar bättre än annat. Bättre än psykmediciner. Men det skapar ångest med. Ångest över all tid jag kastar bort och ångest över att jag håller på såhär. 

  • Svar på tråden Kvinnligt porrmissbruk
  • PehrHolm

    Tänker att manligt porrmissbruk ses som förståeligt och mänskligt medan kvinnligt betraktas som väldigt sjukt och skamligt. Hur gammal är du? Har du berättat för någon om din situation?

  • EnEttDen

    Som med alla missbruk är det jättesvårt att bryta mönster. Det underlättar om man har hjälp men det krävs väldigt mycket av en själv för att man ska komma ur det. Psykiatrin kan eventuellt vara till hjälp för att få tips på vad man kan göra när man känner suget komma. Jag vet själv ibland när man var ledig och utan att direkt känna sig kåt så fann man sig själv onanerandes och titta på porr i timmar. Ibland faller jag tillbaka i gamla vanor men jag försöker att sysselsätta mig med annat där det är svårare att bara ta en paus. För så fort man inte gör något då vandrar ens tankar och det är lätt med mobiltelefonen och en toalett eller något avskilt rum att fastna i porren...

  • Anonym (Porrsurfarn)
    EnEttDen skrev 2019-03-15 00:14:14 följande:

    Som med alla missbruk är det jättesvårt att bryta mönster. Det underlättar om man har hjälp men det krävs väldigt mycket av en själv för att man ska komma ur det. Psykiatrin kan eventuellt vara till hjälp för att få tips på vad man kan göra när man känner suget komma. Jag vet själv ibland när man var ledig och utan att direkt känna sig kåt så fann man sig själv onanerandes och titta på porr i timmar. Ibland faller jag tillbaka i gamla vanor men jag försöker att sysselsätta mig med annat där det är svårare att bara ta en paus. För så fort man inte gör något då vandrar ens tankar och det är lätt med mobiltelefonen och en toalett eller något avskilt rum att fastna i porren...


    Är du kvinna?
  • Anonym (Hm)

    Är kvinna och kollar på porr varje gång jag onanerar. Har fått jättesvårt att komma om jag inte tittar på porr. Är rädd att jag inte ska kunna komma sedan med en man när det blir dags. Jag behöver inte nödvändigtvis grövre och grövre porr för att komma men jag behöver nåt annorlunda med jämna mellanrum. Ibland har jag perioder där jag behöver grov porr men får sån ångest då. Skulle hellre dö än att berätta för bekanta vilka saker jag kan gå igång på.

  • Anonym (Porrsurfarn)
    Anonym (Hm) skrev 2019-03-15 00:32:16 följande:

    Är kvinna och kollar på porr varje gång jag onanerar. Har fått jättesvårt att komma om jag inte tittar på porr. Är rädd att jag inte ska kunna komma sedan med en man när det blir dags. Jag behöver inte nödvändigtvis grövre och grövre porr för att komma men jag behöver nåt annorlunda med jämna mellanrum. Ibland har jag perioder där jag behöver grov porr men får sån ångest då. Skulle hellre dö än att berätta för bekanta vilka saker jag kan gå igång på.


    Vill du snacka på kik med mig?
  • Anonym (Porrmissbrukare)
    PehrHolm skrev 2019-03-15 00:04:56 följande:

    Tänker att manligt porrmissbruk ses som förståeligt och mänskligt medan kvinnligt betraktas som väldigt sjukt och skamligt. Hur gammal är du? Har du berättat för någon om din situation?


    Jag är 25 kan vi säga. Min övriga situation har jag hjälp med ångest osv. av psyk. Fast väldigt lite kontakt det är mest förnyat recept. Men jag har inte berättat om detta för någon.
  • Anonym (Porrmissbrukare)
    EnEttDen skrev 2019-03-15 00:14:14 följande:

    Som med alla missbruk är det jättesvårt att bryta mönster. Det underlättar om man har hjälp men det krävs väldigt mycket av en själv för att man ska komma ur det. Psykiatrin kan eventuellt vara till hjälp för att få tips på vad man kan göra när man känner suget komma. Jag vet själv ibland när man var ledig och utan att direkt känna sig kåt så fann man sig själv onanerandes och titta på porr i timmar. Ibland faller jag tillbaka i gamla vanor men jag försöker att sysselsätta mig med annat där det är svårare att bara ta en paus. För så fort man inte gör något då vandrar ens tankar och det är lätt med mobiltelefonen och en toalett eller något avskilt rum att fastna i porren...


    Jag går och tränar varje dag. Så det blir 1-2 timmar där jag inte kan göra det men gymmet är triggande ändå. Det är många snygga tjejer och killar på gym. Jag mår bra av att träna och gillar att göra det men på sätt och vis så kan det nog ibland öka på mitt missbruk. Jag är också sådan oftast är jag ju kåt när jag gör det men ibland är det för att lindra ångest och ibland är det faktiskt bara rent tristess. Jag har tråkigt och det är en halvtimme tills något jag har planerat. Behövs liksom inget mer än så för att jag skall ta till det.
  • EnEttDen
    Anonym (Porrmissbrukare) skrev 2019-03-15 06:40:56 följande:

    Jag går och tränar varje dag. Så det blir 1-2 timmar där jag inte kan göra det men gymmet är triggande ändå. Det är många snygga tjejer och killar på gym. Jag mår bra av att träna och gillar att göra det men på sätt och vis så kan det nog ibland öka på mitt missbruk. Jag är också sådan oftast är jag ju kåt när jag gör det men ibland är det för att lindra ångest och ibland är det faktiskt bara rent tristess. Jag har tråkigt och det är en halvtimme tills något jag har planerat. Behövs liksom inget mer än så för att jag skall ta till det.


    Ja gymmet är bra för att sktivera sig, men kan relatera till att det ibland kan trigga igång det också... de svåraste tillfällen är just när man inte har något särskilt att göra som du säger. I de fallen tror jag att man måste stålsätta sig och tvinga sig till att göra något annat istället. Mycket lättare sagt än gjort förstås... kan du testa att nästa gång suget kommer så ta en snabb promenad runt kvarteret bara?
  • Anonym (Jagvet)
    Anonym (Hm) skrev 2019-03-15 00:32:16 följande:

    Är kvinna och kollar på porr varje gång jag onanerar. Har fått jättesvårt att komma om jag inte tittar på porr. Är rädd att jag inte ska kunna komma sedan med en man när det blir dags. Jag behöver inte nödvändigtvis grövre och grövre porr för att komma men jag behöver nåt annorlunda med jämna mellanrum. Ibland har jag perioder där jag behöver grov porr men får sån ångest då. Skulle hellre dö än att berätta för bekanta vilka saker jag kan gå igång på.


    Jag är lite som dig, tittar hag på för mycketvporr så kan jag inte få orgasm när jag har sex med msnnen. Men tar jag en paus med porten så funkar det efter ett tag. Men det gäller att bestämma sig och verkligen avstå från porr för annars går det inte.
  • Tukt

    Jag tror det kan vara dumt lägga för mycket genusfilter på missbruk. Män förväntas ofta tokrunka till porr, vilket anses som creepy och äckligt. Kvinnor förväntas vara mer kyska, men samtidigt är kvinnlig onani vacker. Och så vidare.

    Men som med allt missbruk så hamnar man i det för att det är rätt receptorer i hjärnan som kickar igång belöningssystemet. I det här fallet porr, men det kan lika gärna vara alkohol, tobak, socker eller adrenalinkickar.
    Att de tar överhand gör de ju också i regel för att något annat saknas. Ofta en bra psykisk hälsa. 
    Så om du, TS mer aktivt söker hjälp för dina psykiska problem så tror jag mycket är vunnet. Kanske kommer missbruket fram i det, men känns det jobbigt så kan du ju i alla fall jobba med grunderna till varför du behöver självmedicinera med porr.

    Sedan är det ju faktiskt så att mycket på nätet är byggt för man ska fastna i det. Om många exempelvis missbrukar porr, så är det nog dess då fler som missbrukar Tinder. Saker är helt enkelt byggda på ett sådant sätt att det är väldigt lätt att fastna.

  • Anonym (Frisse)

    Jag har haft samma problem som ts. Kollat porr och runkat när jag haft tråkigt eller haft ångest över något. Porren har liksom varit ett ställe att fly till för att distrahera sig från annan.
    Ett problem som kommit med detta missbruk är att impulskontrollen försvinner när jag är kåt och jag kommer i kontakt med många andra porrskadade på nätet. Nästan oavsett vilka förslag de kommer med så har jag i mitt tillstånd svårt att säga nej.

    En tjej med minst lika snuskigt sinne som jag hjälpte mig faktiskt genom att föreslå nolltolerans mot porr. Hon själv löste problemet genom att undvika alla situationer som triggade hennes lust.
    När vi sågs triggade dock jag igång henne vilket gjorde att vi alltid hade sex när vi sågs,  även om vi båda inte hade den intentionen.

  • Anonym (Mistänker att...)

    Misstänker att TS försvann pga "Har du KiK?". Vad i helvete familjeliv, om någon frågar om råd om porrmissbruk så är det helt fel tillfälle att försöka få personen att utföra amatörporr framför en webcamera.

    Är lite som att en tjackpundare ber om råd för att sluta sitt missbruk och du erbjuder honom tjack.  

  • Anonym (Mäns beteende...)
    Anonym (Mistänker att...) skrev 2022-02-18 07:40:19 följande:

    Misstänker att TS försvann pga "Har du KiK?". Vad i helvete familjeliv, om någon frågar om råd om porrmissbruk så är det helt fel tillfälle att försöka få personen att utföra amatörporr framför en webcamera.

    Är lite som att en tjackpundare ber om råd för att sluta sitt missbruk och du erbjuder honom tjack.  


    Ja de dyker ständigt upp och fiskar, får de någon kontakt så inleder de säkert med en dicpic.
Svar på tråden Kvinnligt porrmissbruk