• Anonym (Fan)

    Ska jag göra slut nu när vi väntar barn?

    Jag och min man väntar barn. Vi är i vecka 30. Jag vill göra slut, av olika anledningar. Hur fan gör jag nu?

  • Svar på tråden Ska jag göra slut nu när vi väntar barn?
  • AnnaZL

    Det är ju bara du som kan avgöra, ?olika anledningar? är för vagt för stt kunna komma med något vettigt råd. Men, om du tror att han kan vara skadlig för barnet bör du göra slut och se till att ni har olika boenden snarast.

  • Anonym (Fan)
    AnnaZL skrev 2019-03-17 12:10:49 följande:

    Det är ju bara du som kan avgöra, ?olika anledningar? är för vagt för stt kunna komma med något vettigt råd. Men, om du tror att han kan vara skadlig för barnet bör du göra slut och se till att ni har olika boenden snarast.


    Han kommer att vara fantastisk med barnet.

    Det är bara att jag mår dåligt i relationen. Han vill inte prata om några känslor över huvud taget. Han går bara därifrån om jag försöker. Om han lyckas få fram något om en känsla så vänder han på det så att det blir mitt fel. Han tänder inte på mig, inte bara nu när jag är gravid utan sedan en lång tid tillbaka. Vi har i bästa fall sex en gång i månaden. När jag blev gravid hade vi sex två gånger samma vecka, rekord...
  • Anonym (B)

    Svårt att säga när man inte vet mera vad det beror på

  • IceKitten
    Anonym (Fan) skrev 2019-03-17 12:04:03 följande:

    Jag och min man väntar barn. Vi är i vecka 30. Jag vill göra slut, av olika anledningar. Hur fan gör jag nu?


    Det är bara du som kan avgöra dock hade jag rekommenderat du väntat tills ett tag efter förlossningen. Att vara gravid påverkar en på så många sätt att det kan vara svårt att själv inse vilka känslor som är sanna och vilka som är hormoner.
  • Anonym (Fan)
    IceKitten skrev 2019-03-17 12:19:42 följande:

    Det är bara du som kan avgöra dock hade jag rekommenderat du väntat tills ett tag efter förlossningen. Att vara gravid påverkar en på så många sätt att det kan vara svårt att själv inse vilka känslor som är sanna och vilka som är hormoner.


    Jo, det är sant... det har blivit värre nu under graviditeten, men många av mina bekymmer fanns redan innan. Men då var det sagt att det skulle bli bättre. Det blev det inte...
  • Anonym (lämna men ha en plan först)

    Han låter väldigt ego så föreslår att du lämnar honom, men se till att ha en plan först. Tex spara pengar, lär dig det juridiska om ni splittar bostad osv. Tänk också när du ska göra det. Är det läge innan födseln eller efter, och i så fall hur lång tid.

    Du kan säkert också få hjälp av din barnmorska.

  • fjanten

    Hade det varit jag - då hade jag börjat göra upp en plan för att kunna separera när barnet blivit några månader. Även varit öppen med partnern om mina planer. Vi hade, om han gått med på det, levt under samma tak tills barnet fötts och allt blivit mer stabilt. För mig hade det varit alldeles för jobbigt att flytta isär (rent praktiskt) som höggravid eller med en nyfödd, och jag hade heller inte velat vara ensam de första månaderna ifall bebisen är riktigt krävande. Även om ni inte är kära så kan ni ju samarbeta om att ta hand om bebisen den första tiden?

  • AnnaZL
    Anonym (Fan) skrev 2019-03-17 12:16:07 följande:

    Han kommer att vara fantastisk med barnet.

    Det är bara att jag mår dåligt i relationen. Han vill inte prata om några känslor över huvud taget. Han går bara därifrån om jag försöker. Om han lyckas få fram något om en känsla så vänder han på det så att det blir mitt fel. Han tänder inte på mig, inte bara nu när jag är gravid utan sedan en lång tid tillbaka. Vi har i bästa fall sex en gång i månaden. När jag blev gravid hade vi sex två gånger samma vecka, rekord...


    Varför tror du att han kommer att vara fantastisk med barnet och inte gä sin väg och/eller försöka få allt till att vara barnets fel?

    Att han inte vill ha sex med dig tycker jag är tillräckligt för att lämna, det är otroligt nedbrytande. Lika bra att göra direkt, mycket jobbigare att flytta med nyfödd.

    Har du ett bra nätverk så att du kan få hjälp efter förlossningen?
  • Anonym (Fan)

    Tänk också på att jag bara räknar upp dom dåliga sakerna med honom nu. Han är så klart också en väldigt fin människa, och jag tycker om honom otroligt mycket. Vore det inte för det hade jag ju lämnat honom redan. Ja, det och barnet som ska komma.

    Jag vet varken ut eller in, och jag får panik vid tanken på att lämna honom, men också panik vid tanken på att stanna. Helt sunt och rimligt....

  • Woopsie
    Anonym (lämna men ha en plan först) skrev 2019-03-17 12:23:27 följande:

    Han låter väldigt ego så föreslår att du lämnar honom, men se till att ha en plan först. Tex spara pengar, lär dig det juridiska om ni splittar bostad osv. Tänk också när du ska göra det. Är det läge innan födseln eller efter, och i så fall hur lång tid.

    Du kan säkert också få hjälp av din barnmorska.


    Förlåt, men vad menar du att barnmorskan ska göra? Detta kan väl ändå inte ingå i dennes jobb?
Svar på tråden Ska jag göra slut nu när vi väntar barn?