• Egon den stora

    Gaming laptop?

    Kan någon hjälpa mig att ge ett tips på hyfsat billiga laptop som klarar av spel som the crew eller fortnite? Hur läser man ut vad som krävs?

  • Svar på tråden Gaming laptop?
  • SprucknaGummit
    Egon den stora skrev 2019-03-17 20:09:41 följande:

    Kan någon hjälpa mig att ge ett tips på hyfsat billiga laptop som klarar av spel som the crew eller fortnite? Hur läser man ut vad som krävs?


    Alla spel (och program) har ju oftast en kravspec på vilken hårdvara som den är skapat för.. Minimikraven är alltid för låga, speciellt efter ett par uppdateringar så du bör helst titta på rekommenderade krav och sedan lägga på lite extra utöver dessa krav (så datorn orkar med framtida uppdateringar av spelen/programmen)..

    Och då du tänkt köpa spelen så vet du var du kan hitta denna hårdvarukrav specifikation bättre än vad jag kan.. 
  • Egon den stora

    Om det står nivida geforce gtx 660 2gb vram shader model 5.0 or better som krav och datorn har nivida gtx 960 2gb vram som spec, är det bättre eller sämre eller hur funkar det..

  • Egon den stora
    User4533 skrev 2020-10-13 08:02:26 följande:

    kolla in denna sida gamingguiden.nu/gaming-laptop/ där får du snabb info och dom rekommenderar lenovo legion 5 som ska klara av det mesta, kostar runt 10 000kr


    Tack. Jag hittade en lämplig laptop för typ 1.5 år sedan.
Svar på tråden Gaming laptop?