• 39yearoldvirgin

    Förverkliga sin fantasi eller förtränga den?

    Som en lyckligt gift 39 åring har jag förverkligat de flesta av de fantasier man har haft i livet, dessutom har många skett tillsammans med min fru vilket känns bra.

    Dock finns det en grej, den sista saken för att jag ska kunna gå vidare i livet och känna mig 100% tillfredsställd över att ha upplevt de saker jag vill. Här uppstår ett litet problem då min fru är helt nöjd som det är och inte behöver fler utsvängningar i sexlivet, hon har varit väldigt tydlig med detta. Så då hamnar jag i läget att antingen förtränga det jag önskar eller att lösa det på annat sätt. Det sistnämnda är förmodligen inget bra sätt då det skulle innebära att jag skulle göra något bakom ryggen på min fru och det vill jag inte, känns dessutom viktigt att få uppleva detta med henne då hon är en del av fantasin.

    Har någon liknande bekymmer och i så fall, hur hanterar ni det?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Förverkliga sin fantasi eller förtränga den?
  • Anonym (Jigger)

    Det finns de som svälter, är hemlösa, flyr från krig.
    Sen finns det de som har större bekymmer, som vilka sexfantasier de kanske inte har möjlighet att förverkliga.

  • CitronTulo

    Självklart ska du inte göra något bakom ryggen på din fru!
    Och vill hon inte vara med så vill hon inte!
    Hur viktigt kan det vara?? Nää, släpp det och lev vidare..

  • uhsumkat

    Fattar inte problemet med att du har problem med att inte få leva ut din sista fantasi. I mina öron låter det inte så lite som narcissistiska drag.

    Istället för att vara helt fokuserad på dig själv och jag, jag, jag bör du vidga dina vyer och fundera på hur du kan förbättra världen för andra.

  • Anonym (Lite salt)

    Bara fjortonåringar tänker att de inte kan vara tillfredsställda om de inte uppfyllt varenda fantasi. När man blir vuxen inser man att det finns viktigare saker i livet, och att syftet med ett kärleksförhållande ochb ett givande sexliv inte är att bocka av fantasier. Det vhandlar om respekt och lyhördhet för varandra. Är du lycklig med din fru? Tillfredsställer ni varandra? Och ändå vill du riskera det för att bocka av dina listan med sexfantasier?

  • 39yearoldvirgin
    Anonym (Jigger) skrev 2019-03-18 10:07:03 följande:

    Det finns de som svälter, är hemlösa, flyr från krig.

    Sen finns det de som har större bekymmer, som vilka sexfantasier de kanske inte har möjlighet att förverkliga.


    Haha ja du... Att jag fokuserar på att det är krig och svält i världen kommer enbart leda till att jag också är del av #varannanvecka vilket verkar vara jävligt populärt nu för tiden. Min känsla säger att du är singel och även kommer fortsätta vara det.

    Tack för ditt svar!
  • 39yearoldvirgin
    CitronTulo skrev 2019-03-18 10:07:06 följande:

    Självklart ska du inte göra något bakom ryggen på din fru!

    Och vill hon inte vara med så vill hon inte!

    Hur viktigt kan det vara?? Nää, släpp det och lev vidare..


    Saken är den att hon är nöjd för att hon har upplevt vissa saker, saker som jag har hjälpt henne att få uppleva, och nu kan hon nöjdt gå vidare. Jag vet att detta kommer sluta med att vi lever vidare med varandra och min fantasi kommer vara just en fantasi. Jag ville mest höra av de som varit en liknande situation och de löste det eller inte löste det. I dagens samhälle lämnar människor sina relationer som ingenting, detta tro jag handlar om att man inte pratar och inställer för att försöka lösa saker så hittar man det någon annanstans istället, det är min känsla i alla fall.

    Tack för ditt svar!
  • Anonym (nini)
    Anonym (Jigger) skrev 2019-03-18 10:07:03 följande:

    Det finns de som svälter, är hemlösa, flyr från krig.
    Sen finns det de som har större bekymmer, som vilka sexfantasier de kanske inte har möjlighet att förverkliga.


  • Anonym (nini)
    Anonym (nini) skrev 2019-03-18 10:28:51 följande:
    haha
  • 39yearoldvirgin
    Anonym (Lite salt) skrev 2019-03-18 10:16:39 följande:

    Bara fjortonåringar tänker att de inte kan vara tillfredsställda om de inte uppfyllt varenda fantasi. När man blir vuxen inser man att det finns viktigare saker i livet, och att syftet med ett kärleksförhållande ochb ett givande sexliv inte är att bocka av fantasier. Det vhandlar om respekt och lyhördhet för varandra. Är du lycklig med din fru? Tillfredsställer ni varandra? Och ändå vill du riskera det för att bocka av dina listan med sexfantasier?


    Det handlar inte om varje fantasi utan om en grej jag alltid viljat uppleva. Jag skulle inte gå bakom hennes rygg och jag är inte heller den som lämnar ett lyckligt förhållande för att tillgodose mina önskemål. Jag har hjälpt min fru att uppleva vissa saker som hon drömt om vilket också gjort att hon är nöjd, hade jag inte gjort det kanske hon hade sökt detta på annat håll, vilket jag aldrig kommer få reda på nu men hoppas du förstår min poäng.
Svar på tråden Förverkliga sin fantasi eller förtränga den?