• Hjärnspöket1

    Hjälp Utomkvedshavandeskap på G

    Jag fick plus på gravtestet för snart 2 v sedan! Glädjen vågade inte riktigt infinna sig och jag kände direkt att detta inte kändes som det gjort de andra gångerna. Jag är snart 38 år och har sedan tidigare tre fantastiska pojkar på 4, 11 och 12 år, men längtan om ett helsyskon till vår yngsta son är total.

    Jag började känna av lite molvärk på vä sida långt ner i magen redan på dag 4+5 och då jag haft äggledarinflammation för 15 år sedan så började jag fundera på utomkvedshavandeskap. Sökte till gynakuten en v efter mitt plus, dvs förra onsdagen och de gjorde vul uran att se mer än att gulekroppen satt till vänster eller kom från vänster äggledare och en förtjockad slemhinna men ingen hinnsäck. Förstår att det var tidigt att kunna se något förstås. Fick lämna blodprov för att se mitt hcg-värde. Det låg då på 348. Lite lågt för min vecka tyckte både jag och läkaren men det kunde ju vara så att graviditeten var nyare än mina beräkningar. Hade dock tagit ÄL-test och visste exakt när den var (den 22/3).

    Åkte hem och fick komma på nytt besök på fredagen dvs 48h senare, då låg hcg på 560. Knappt dubbelt så mycket men man såg fortfarande inget. Skulle vänta över helgen och tog nytt test idag (70h senare) och det visade bara på 940!! Lite för lågt sa läkaren vid telefonsamtalet. Ska göra vul imorgon igen.

    Är så orolig då jag bara har en fungerande äggledare kvar sedan min äggledarinflammation och det är den som man utreder mitt eventuella utomkvedshavandeskap på... är ett nervvrak och kan inte tänka på nåt annat. Någon som varit i liknande situation? Någon det gått bra för? Önskade detta så mycket... har försökt sedan förra sommarn men man upptäckte att jag hade prolaktinom (hormonstörning som gjorde att jag inte ägglossade. Fick börja medicinera i oktober och äntligen fått ner mitt prolaktin så att jag ägglossar normalt igen)

    Kom gärna med era historier bra som dåliga!

  • Svar på tråden Hjälp Utomkvedshavandeskap på G
  • Jelan

    Hej jag har även som du plussade den 23/3 3 dagar efter förväntad mens , jag har även som dig prolaktinen och äter norprolac , fick blödningar och ont 29/3 och har fortfarande blödning jag plussade sen 23:e med 1-2 veckor och igår 6/4 plussade jag med 2-3 veckor jag förstår inte vad kroppen håller på med ! Undra om det är medicinerna som gör detta?

Svar på tråden Hjälp Utomkvedshavandeskap på G