• Anonym (Hans)

    Kommer hem igen efter varit bortrets i flera månader, min tjej förvarnar om mens

    Hej,

    hur skulle du resonera om du varit bortrest i ett par månader och strax innan du återvänder hem förvarnar din tjej att hon kanske kommer ha mens samtidigt som ni ses igen. Och utöver det visar tacksamhet om du tar det lungt med önskemål om sex.

  • Svar på tråden Kommer hem igen efter varit bortrets i flera månader, min tjej förvarnar om mens
  • Anonym (P)

    Jag brukar förvarna min sambo om att mensen är på gång och han brukar även fråga mig om den kommit än. Är det dåligt eller? Haha.. Det är ju ett sätt att tala om att det är fritt fram eller ej. Eller menar du att hon gjorde fel som bad om att du inte skulle försöka ha sex med henne?

  • Anonym (Hans)
    Anonym (P) skrev 2019-03-18 23:33:52 följande:

    Jag brukar förvarna min sambo om att mensen är på gång och han brukar även fråga mig om den kommit än. Är det dåligt eller? Haha.. Det är ju ett sätt att tala om att det är fritt fram eller ej. Eller menar du att hon gjorde fel som bad om att du inte skulle försöka ha sex med henne?


    Jag menar egentligen ingenting. Det är upp till var och en att tolka detta.
    Jag undrar hur andra skulle resonera i samma situation.
  • Anonym (illa)
    Anonym (Hans) skrev 2019-03-18 23:03:23 följande:

    Hej,

    hur skulle du resonera om du varit bortrest i ett par månader och strax innan du återvänder hem förvarnar din tjej att hon kanske kommer ha mens samtidigt som ni ses igen. Och utöver det visar tacksamhet om du tar det lungt med önskemål om sex.


    Jag skulle ta illa upp.

    Har jag varit borta så är mens inte det första jag vill höra något om.
    Jag vill känna mig uppskattad, älskad och umgås.

    Mens kan hon nämna om det börjar dra sig mot sex, inte annars, det skulle få det att kännas som att hon vill undvika mig.

    Dessutom kan man ha sex även vid mens, så länge hon inte har ont eller det forsar ut. Om inte annat så finns det ju alternativ som inte omfattar vaginal sex.
  • Anonym (...)

    Mensen kan man ju inte styra över så det är väl inte så mycket att snacka om egentligen. Däremot att hon inte vill ha sex, verkar väl klart mer problematiskt. Det säger ju väldigt mycket om förhållandet. Tyvärr.

    Jag och min partner kan ju inte hålla fingrarna ifrån varandra när vi varit ifrån varandra ett tag.

  • Anonym (.)
    Anonym (illa) skrev 2019-03-19 00:56:31 följande:

    Jag skulle ta illa upp.

    Har jag varit borta så är mens inte det första jag vill höra något om.

    Jag vill känna mig uppskattad, älskad och umgås.

    Mens kan hon nämna om det börjar dra sig mot sex, inte annars, det skulle få det att kännas som att hon vill undvika mig.

    Dessutom kan man ha sex även vid mens, så länge hon inte har ont eller det forsar ut. Om inte annat så finns det ju alternativ som inte omfattar vaginal sex.


    Fast hon kan ju inte hjälpa om mensen kommer komma när han kommer hem? Då är det väl bättre att han är förberedd på detta så han inte förväntar sig sex och sedan blir besviken. Bara för att man kan ha sex under mens så betyder det inte att alla vill eller har lust till detta, och bara för man kan göra andra sexuella saker så betyder det inte att alla gillar göra dem andra sakerna som tex analt eller oralt.

    För vissa tjejer så dödar mensen sexlusten helt ju dem dagarna, för andra så ökar sexlusten, men om en tjej inte vill för hon har mens så ska man respektera detta, det finns inget att ta illa upp om. Sen handlar väl ändå inte allt om sex? Skulle du skita i att träffa henne för hon säger att hon kommer ha mens och då inte riktigt har lust till sex, eftersom du tar det som hon säger så för att undvika dig?

    Man kan väl bara umgås och mysa framför en film eller nåt och bara ta igen den tiden man missat medans man varit ifrån varandra, och vänta med sexet tills mensen är över och båda har lust igen?
  • Anonym (Ja)

    Tycker det låter schysst att förvarna, eller? Om jag varit ifrån min partner länge så vill jag väl gärna ta igen det fysiska så snabbt som möjligt, det är något av en förväntning när man äntligen ses igen. Därför kan det vara bra att informera om det så att du vet vad som gäller och är förberedd på det, i min åsikt.

  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (...) skrev 2019-03-19 00:59:49 följande:

    Mensen kan man ju inte styra över så det är väl inte så mycket att snacka om egentligen. Däremot att hon inte vill ha sex, verkar väl klart mer problematiskt. Det säger ju väldigt mycket om förhållandet. Tyvärr.

    Jag och min partner kan ju inte hålla fingrarna ifrån varandra när vi varit ifrån varandra ett tag.


    Vi är många som inte vill ha sex under mens. 
    Antar att du är man...
  • Panduro

    Skulle tolka det som att hon gärna hade haft sex direkt du kom hem, men att det inte går eftersom hon har mens. Hur tolkade du det?

  • Anonym (Egen tolkning)

    Det är svårt att säga och tolka en situation utan att veta mer om relationen, sexlivet och lusten hos båda i normalfallet.

    Alla tolkningar är möjliga alltifrån att hon är hänsynsfull och tydlig till att hon egentligen helst undviker sex men "ställer upp" när hon är mensfri - och allt däremellan.

    För egen del skulle det helt bero på helheten och hur hon sa. Jag skulle nog gärna vilja känna mig efterlängtad, att hon hade svårt att hålla händerna borta, närhet och mys.. Om hon betedde sig så men samtidigt sa att hon var ur form för sex skulle det givetvis inte vara några problem. I vårt fall skulle hon troligen inte kunna/vilja avstå helt men det är en annan sak..

    Om jag däremot kände ett slags avstånd, en lite torr och distanserad information att hon inte var intresserad av nån närhet alls och sedan dra sig undan så skulle jag känna mig ganska så besviken.

    Så svaret får bli en fråga: hur har ni det egentligen?

  • fjanten

    I vårt fall hade en sådan kommentar från min sida föranletts av att min man pratar om hur han längtar tills han kommer hem och får slita kläderna av mig Vi brukar oftast inleda hans hemkomst från jobbresor just i sänghalmen

    I ert fall har jag ingen aning.

Svar på tråden Kommer hem igen efter varit bortrets i flera månader, min tjej förvarnar om mens