• Anonym (Loco)

    Morgon två med antidepressiva SSRI

    Åt första pillret 10mg förrgårkväll, vaknade igårmorse och mådde riktigt illa, ingen aptit på hela dagen och åt först på kvällen. Kände mig redan mycket lättare till sinnes och somnade riktigt bra. Inga drömmar.

    Imorse vaknade jag en timme före väckarklockan med ett pling i huvudet verkligen, helt klarvaken och utvilad, jag som brukar vara död och snooza minst 2-3 ggr. Just nu känns det jättebra och ångesttankarna biter inte även om jag nästan testar mig att ta mig dit.

    Vad kan jag förvänta mig? Aldrig gått på nåt sånt här förut men haft depressioner/ångest av och till i många många år. Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden Morgon två med antidepressiva SSRI
  • Anonym (Hollokabollo)

    SSRI tar ungefär 4-6 veckor för att uppnå sin effekt och kan även i början ge lite effekt åt andra hållet innan det är stabilt.

    Bra att det känns bättre men du kanske inte ska hoppas på underverk efter två dygn.

  • Anonym (Loco)

    Jag hoppas väl inte på underverk men förstod det på läkaren som att detta skrivs ut vid svår pms också och då får man effekt på bara någon dag. Tänker att jag kanske fått en del effekt, är redan mycket mer i nuet och grubblar inte alls på samma sätt efter bara 4 tabletter.


    Anonym (Hollokabollo) skrev 2019-03-19 14:46:07 följande:

    SSRI tar ungefär 4-6 veckor för att uppnå sin effekt och kan även i början ge lite effekt åt andra hållet innan det är stabilt.

    Bra att det känns bättre men du kanske inte ska hoppas på underverk efter två dygn.


Svar på tråden Morgon två med antidepressiva SSRI