• MaxMamma17

    Ni som har en BabyBrezza

    Jag har en 4-veckors bebis som jag delammar så han får en del ersättning, min första son fick också ersättning men då blandade jag den själv.

    Jag är lite orolig för att maskinen ska blanda fel, jag har ställt in den på ersättningen jag använder men blir ändå orolig, jag vet ju hur farligt det kan vara om man inte blandar exakt rätt. Och jag låter den stå på hela tiden dygnet runt så att ersättningen ska ha rätt temperatur när jag behöver en flaska, det kan ju behövas rätt snabbt ibland. Är det verkligen bra att ha den på jämt? Erfarenheter tack!

  • Svar på tråden Ni som har en BabyBrezza
  • Babymama

    Jag har själv inte haft en ersättningmaskin trots att jag delammat tre gånger men jag följde en tjej på Instagram vars bebis blev hemskt sjuk pga av att BabyBrezzan hade blandat ersättningen alldeles för svag. Så otäckt! Bebisen var alltså på väg att dö pga det. Hon blev sjukare och sjukare och ingen förstod varför tills de smakade på ersättningen och insåg att den bara smakade vatten.

    Det är ju lurigt för man vet aldrig om maskinen gör rätt eller fel. Det är klart att det inte är vanligt men som med alla maskiner kan det bli fel ibland. Har tyvärr inga tips mer än att blanda nån flaska själv då och då för att lära dig hur rätt koncentration smakar och sen smaka varje flaska du ger din bebis. Då har man ju lite koll åtminstone.

Svar på tråden Ni som har en BabyBrezza