• isizi

    Magsår? Magkatarr? Cancer??

    Är såå rädd!! I juni 2017 fick jag min första kramp i magsäcken alltså har aldrig haft så ont som jag hade då, höll på o krampa hela dagen kunde knappt stå upp pga smärtan. Samtidigt som jag rapade nått som smaka o typ lukta ruttet ägg? Svin äckligt. Iaf höll det på hela dagen sen gick det ca 1-2 mån så kom den där krampen tilbaka igen men denna gång höll det "bara" i några timmar sen försvann det och sen var det inget mer med det. Men nu i september 2018 kom det igen, det krampade i magsäcken varje dag i en hel vecka, sjuka smärtor!! Dagen det började igen rapade jag samma äckliga ägg smak igen, några timmar efter det kom kramperna, sen försvann dendär äckliga ruttna ägg smaken och kom ej tillbaka. Efter denna veckan med ständig hemsk kramp i magsäcken så fortsatte det med illamående, obehagskänsla i magen samt lite mer normal smärta och inga kramper. Nu är det slutet av mars och det har fortfarande inte gett sig? har inte haft kramp sen sep, men denna smärtan i magsäcken och nu i hela magen fortsätter, mår även väldigt illa till och från men kräks inte. Det liksom sticker i magsäcken och känns bara jätte konstigt i hela magen känner mig även väldigt uppblåst i magen typ jämt...dom senaste dagarna känns det som att smärtan går upp i bröstet ibland och ligger där som ett "tryck". Avföringen har blivit lite ändrad än den var innan dessa problem började, inte diarre men som sagt ändrar och behöver gå på toa oftare. Inget blod vad jag sätt iaf. Nu har jag vart hos vc i veckan och tagit blodprov samt lämnat avförings test men jag är såååå jävla rädd över detta vad kan det vara snälla säg att någon haft samma? Är livrädd att de kanske är cancer!! Går runt med ständig jävla ångest över detta :( Kan tillägga att jag är 21 år bara. Snälla nån som kan svara och kanske lugna mig en aning??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-20 15:40
    Glömde tillägga att min mens även krånglat dessa månader, alltid försenad. En månad kom den inte alls.. o denna månad än så länge 14 dagar försenad..Vet inte om det har nån koppling eller nått symtom på något av det jag nämnt!?

  • Svar på tråden Magsår? Magkatarr? Cancer??
  • isizi
    Anonym (Korrelation) skrev 2019-03-20 15:46:29 följande:

    Hur korrelerar dina symptom med din menscykel? Det är inte endometrios du har?

    www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Endometrios/


    Läste lite om endometrios nu och tror nog inte det är det jag har.. det här halvåret jag haft problem med magen så har inte symtomen vid mensen förvärrats eller så. Allt har vart som vanligt vid mens som innan jag hade problem med magen, skillnaden är ju bara det att mensen börjat krångla och är väldigt sen hela tiden och ibland hoppar över en månad, vilket tyder på att något inte stämmer då jag alltid annars har regelbunden mens,
  • Tecum

    Låter som magkatarr, med krampsmärta, tryck i bröstet och rapningar. Har du provat receptfria Omeprazolpreparat?

  • isizi
    Tecum skrev 2019-03-20 17:18:45 följande:

    Låter som magkatarr, med krampsmärta, tryck i bröstet och rapningar. Har du provat receptfria Omeprazolpreparat?


    Japp testat och det hjälper tyvärr inte :(
  • Anonym (Agnes)

    Alltid äggrapar i samband med magproblemen? Finns en slags parasit/amöba som kan ge sådana symptom. Haft en kollega som hade det. Glömt namnet men om du googlar så hittar du säkert ngt och kan se om symptomen stämmer?

  • isizi
    Anonym (Agnes) skrev 2019-03-20 18:21:36 följande:

    Alltid äggrapar i samband med magproblemen? Finns en slags parasit/amöba som kan ge sådana symptom. Haft en kollega som hade det. Glömt namnet men om du googlar så hittar du säkert ngt och kan se om symptomen stämmer?


    Det är endast nån gång när jag får dom där hemska kramperna i magsäcken, annars inte
  • isizi
    Anonym (Agnes) skrev 2019-03-20 18:21:36 följande:

    Alltid äggrapar i samband med magproblemen? Finns en slags parasit/amöba som kan ge sådana symptom. Haft en kollega som hade det. Glömt namnet men om du googlar så hittar du säkert ngt och kan se om symptomen stämmer?


    Det är endast nån gång när jag får dom där hemska kramperna i magsäcken, annars inte
  • isizi
    Anonym (Agnes) skrev 2019-03-20 18:21:36 följande:

    Alltid äggrapar i samband med magproblemen? Finns en slags parasit/amöba som kan ge sådana symptom. Haft en kollega som hade det. Glömt namnet men om du googlar så hittar du säkert ngt och kan se om symptomen stämmer?


    Det är endast nån gång när jag får dom där hemska kramperna i magsäcken, annars inte
  • isizi
    Anonym (Agnes) skrev 2019-03-20 18:21:36 följande:

    Alltid äggrapar i samband med magproblemen? Finns en slags parasit/amöba som kan ge sådana symptom. Haft en kollega som hade det. Glömt namnet men om du googlar så hittar du säkert ngt och kan se om symptomen stämmer?


    Det är endast nån gång när jag får dom där hemska kramperna i magsäcken, annars inte
Svar på tråden Magsår? Magkatarr? Cancer??