• Whopa22

    Om jag inte får igång detta...

    Jag är en kvinna på 22 år, jag har en dotter på 2 år och bor ihop med hennes far. Jag har mått dåligt, piss. Ingen psykolog fungerar eller vänner, det sitter som en tatuering på hjärtat. Jag vet inte vem jag är och jag minns inget av mitt förflutna, av vem jag var. Hur som helst...jag hittade min gamla telefon från 2014, då hade jag precis fyllt 17 år. Jag minns inte så mycket utav den tiden, allt jag kommer ihåg är att jag mådde mycket bättre och hade vänner. Så jag öppnade den, kollade runt där, över 3000 bilder och över 100 videos. I dessa videos berättade jag hur bra jag mådde, om hur jag hade vänner! Och bilderna var underbara! En lycklig tjej, det gav mig minnena tillbaks, men bara få, sedan en känsla av att just detta var nyckeln till friheten! Jag kunde komma ihåg om vem jag var, hur jag mådde. Nu låter det som att jag har en sjukdom som gör att jag glömmer saker...det är inte det, mycket har hänt i mitt liv och jag har fått en enorm emotionell inställning som var traumatisk. Så pass att jag inte känner mig själv, jag minns inget utav mitt tidigare jag ens (som jag skrivit ovanför). Men som sagt...Jag kunde långsamt få in minnen via telefonen, den fick mig att känna mig lyckligare och jag visste att detta skulle få mig att veta vem jag var och hur jag skulle bli fri ifrån allt blaj som jag går igenom nu. Men sen hände mardrömmen...min dotter tog min mobil och knappade på den. Min iPhone var helt plötsligt inaktiverad och det stod att jag behövde kontakta appstore. Det gjorde jag också, de så att jag behövde ställa om allting, ALLT. Bort med bilderna, videosarna där jag berättade om mitt vardagliga liv, mitt tonårsliv Gone with the wind. Och jag hade inte säkerhetskopierat bilderna...

    Då sa hon, för bara 30 minuter sedan, att det kanske inte fanns något att göra åt det. Mitt hjärta krossades i bitar och jag brast ur gråt. Jag vet, hur kan man gråta över en gammal iPhone 6s? Men ni förstår inte. Detta var nyckeln till friheten, den som kunde få mig att veta vem jag var, vem jag är. Den enda "riktiga" psykologen som kunde hjälpa mig ifrån all den här skiten. Jag har inte gjort en omställning för jag tror att det kanske...om jag får hjälp här...finns hopp för mig att få tillbaks det som fanns i telefonen. Jag mådde så bra att min sambo inte kände igen mig och han vart så glad för min skull. Men nu är allt det där borta. Jag minns inget längre! Jag ber över hela mitt hjärta, HJÄLP MIG! För om jag inte får igång detta så är mina känslor förstörda! Jag vet inte vem jag var eller är längre! Jag har ingen favoritfilm, ingen favoritfärg, ingen favoritmat, ingen favoritlåt "vilket har fått mig att inte lyssna på någon musik alls", ingen FAVORITGREJ ALLS för jag vet inte vem jag är!!! Jag blir galen!!! Jag vill inte ha det såhär längre, jag orkar inte mer!! Snälla hjälp! Hur ska jag få tillbaks detta? Hur kan jag få tillbaks alla bilder och videos?!

    Jag är så tacksam för svar! Snälla hjälp mig för jag mår så dåligt!

  • Svar på tråden Om jag inte får igång detta...
  • Anonym (:o)

    Åh fy fan!

    Kanske någon dataexpert kan hjälpa dig? Eller någon hacker? Kanske Apple om du förklarar problemet för dem?

  • Anonym (Linda)

    Vet ingenting om hur du kan få tillbaka bilder/videos eller så.

    Men, du måste söka hjälp! Psykolog kanske inte fungerar men det finns andra vägar att gå. Beteendeterapi? Meditation? Träning? Vad som helst! Att sitta och titta på gamla bilder eller filmer kommer inte hjälpa dig i längden. Bilderna och filmerna visar vem du var, innan du fick barn dessutom. Du är någon annan nu, men verkar vara inne i någon form av depression/svacka. Du behöver något som får dig att känna meningsfullhet nu och framåt.

    Vad gör du på vardagarna? Jobbar du? Pluggar? 

Svar på tråden Om jag inte får igång detta...