Inlägg från: Anonym (Hur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur?)

    Är det 15 timmar/v. på förskola när man är gravid med syskon?

    Vad är omständigheterna kring att barnet ska börja på förskola? Att du är sjukskriven och behöver avlastning? Att barnet är tre år och ska ha allmän förskola? För i så fall är det förmodligen 15 h som gäller (om det är det i din kommun). Är du sjukskriven kan du nog ha henne där mer. Har du semester kan du förstås inte ha henne där alls. Om hon är under ca 2,5-3 år så tycker jag inte hon ska börja på förskola om du är hemma, om hon inte måste. Då blir det mest jobbigt för alla och hon drar hem en massa smittor till bebisen.

  • Anonym (Hur?)

    Som tjänstledig brukar man inte ha rätt till

    Barnomsorg (förutom förskola 15 h för barn över 3 år). Jag tycker oavsett att så små barn mår bäst av att få vara hemma om det går, så det skulle jag ha gjort. (Och så har jag även själv gjort med mina tre).


    A81 skrev 2019-03-21 00:27:13 följande:

    Tanken från början var att jag skulle återgå till jobbet men så blev jag gravid för 8 v sen. Jag är inte sjukskriven utan tjänstledig för mammaledigt. Till aug har hon hunnit bli 1,5 år. Det med smittor har jag också tänkt på. Men som sagt vet jag inte hur man ska göra.


Svar på tråden Är det 15 timmar/v. på förskola när man är gravid med syskon?