• Natttis

    Symptom fri

    Hej jag för snart en vecka sen ett posetivt graviditets test. Hadde symtomer så som ömma bröst och illamående lite trötthet. Nu idag går jag in i vecka 6+1. Och är fullt symtom fri. Och det oroar mig så enormt. Symtomerna har liksom varit min försäkring om att allt är som det ska vara. Så jag undrar om man det är lugnt att vara symtom fri. Ska ringa barnmorskan för att förhoppningsvis bli lite lugnare.

  • Svar på tråden Symptom fri
  • Anonym (.)
    Natttis skrev 2019-03-21 09:00:26 följande:

    Hej jag för snart en vecka sen ett posetivt graviditets test. Hadde symtomer så som ömma bröst och illamående lite trötthet. Nu idag går jag in i vecka 6+1. Och är fullt symtom fri. Och det oroar mig så enormt. Symtomerna har liksom varit min försäkring om att allt är som det ska vara. Så jag undrar om man det är lugnt att vara symtom fri. Ska ringa barnmorskan för att förhoppningsvis bli lite lugnare.


    Så här i början kan det hoppa fram och tillbaka med hur mycket symtom man har. Vissa har väldigt mycket, andra inga alls. En del har knappt några symtom under hela graviditeten och det blir ett friskt barn, medan andra har väldigt mycket symtom och får missfall utan förvarning. Man kan inte veta.. men så länge du har plussat och inte blöder samtidigt som du får ont i magen så tycker jag du ska räkna med att du är gravid och att allt går som det ska :)
  • Natttis

    Tackar vänligast för svar så snart. Jag glömde skriva att jag har ungefär som små nypanden i magen men inte jätte ont eller blod. Så känns lungnande med ditt svar.

  • Anonym (Orolig plussare)

    Det är exakt samma sak m mig. Jag plussade och är nu i vecka 7 -har haft molvärk en eller två gånger. Känner inte på något vis att jag är gravid. Det känns läskigt då jag under förra graviditeten med sonen hade alla symptom... speciellt minns jag illamåendet och metallsmaken i munnen. Nu är det helt 0 blir jätte orolig och längtar typ tills jag börjar må illa...

  • Natttis

    Jag fundera på om man köper clearblus grav test om det skulle fortfarande visa samma som första gången jag testa om man då har fått missfall. Eller om jag får ett annat resultat. För hcg borde ju inte öka om man inte är gravid. Tänkte boka ett tidigt vul nästa vecka om jag fortsätter va symtom fri. Så man kan bli lugn. Nu när det äntligen hänt efter så många försök.

  • Natttis
    Anonym (S) skrev 2019-03-21 15:21:14 följande:

    Googla spökveckor.


    Spökveckor är inte för en vecka 12 - 18 googlade
  • Natttis
    Anonym (S) skrev 2019-03-21 15:21:14 följande:

    Googla spökveckor.


    Spökveckor är inte för en vecka 12 - 18 googlade
  • Natttis

    Detta kändes lugnande på något sätt när jag tog ett nytt och det inte visa samma resultat

    Denna vecka



    Förra veckan

Svar på tråden Symptom fri