Inlägg från: Anonym (heelp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (heelp)

    varför ska flick/pojkvän träffa föräldrar, syskon?

    om jag träffar en tjej så vill jag inte att hon ska träffa mina föräldrar och syskon

  • Svar på tråden varför ska flick/pojkvän träffa föräldrar, syskon?
  • Anonym (heelp)
    Pilsner skrev 2019-03-21 11:58:35 följande:
    Hur länge tänkte du smyga med dem? Ska din föräldrar aldrig få träffa barnbarnen heller?
    inget smygande, men de ska inte träffa henne, ska inte ha barn
  • Anonym (heelp)
    Anonym (suck) skrev 2019-03-21 12:00:07 följande:

    Nehe?? Och??


    Det är väl ok så länge det inte är ett seriöst förhållande. Kan vara svårare om ni bor ihop, skaffar barn tillsammans och gifter er. 


    Förutsatt att du har en relation till din familj, har du klippt med dem så kan du ju skita i det. 


    har bra relation med min familj, men jag gillar inte deras utseendefixering, hur de kommenterar folk, ingen duger
  • Anonym (heelp)
    Fiona M skrev 2019-03-21 12:02:10 följande:

    Är du så ung som det låter så är det inte konstigt att de vill veta vem du träffar.

    Är du mot förmodan äldre och tänker dig en allvarlig och långvarig relation så blir det märkligt att utesluta partnern från del av ditt liv om du faktiskt umgås med familjen.


    hur gammal tror du jag är?
  • Anonym (heelp)
    Anonym (-) skrev 2019-03-21 12:11:27 följande:

    "varför ska flick/pojkvän träffa föräldrar, syskon?"
    För att det blir otroligt märkligt vid alla högtider, grillfester, mello-häng, söndagsmiddagar eller när man nu brukar träffa familjen om ens partner aldrig får följa med. Som partner hade jag trott att du antingen levde dubbelliv och hade typ fru och barn eller att du skämdes för mig.

    Sedan finns det väl tillfällen då det kommer naturligt att inte träffa partnerns föräldrar. Har personen själv ingen kontakt med föräldrar & syskon, en psykiskt sjuk förälder som är väldigt dålig osv, så är det ju inte så konstigt om partner inte träffat denne. 


    jag skulle förklara för henne varför, antingen respekterar hon det eller inte
  • Anonym (heelp)

    om jag gillat nån så hittar de alltid nåt att anmärka på, "haha hon ser ut som dileva" eller nåt, själva är deras partners "perfekta"

  • Anonym (heelp)
    Anonym (Tjej) skrev 2019-03-21 13:47:18 följande:
    Det är väl naturligt att man räddar föräldrar och syskon men jag fattar inte varför vissa har så vansinnigt bråttom med det. För mig får det gärna vänta.. Och det gäller både när det gäller hans och mins egna föräldrar. Har inte alltför bråttom med det. Men jag är väl annorlunda där än de flesta andra har jag märkt
    jag också, och min ev. flickvän ska de inte träffa, så är det bara
  • Anonym (heelp)
    Anonym (Hur?) skrev 2019-03-22 07:23:25 följande:

    Hur ska du kunna hindra henne? Hur skulle det rent praktiskt gå till den dagen hon säger att hon tänker träffa dem?


    hon får göra som hon vill
  • Anonym (heelp)

    jag har inte anmärkt på deras val av partner, men de kan inte låta bli att öppna käften och anmärka på utseende, klanka ner på andra

  • Anonym (heelp)
    Anonym (-) skrev 2019-03-22 09:12:10 följande:
    Låter otroligt märkligt att dom beter sig så, jag har inte varit med om någon vuxen människa som betett sig på det viset.
    Jo men om dom säger något om hennes utseende, då är det väl bara att svara dom och sedan släppa det? Prata med dom för sjutton?!

    Jag antar att dom är normala människor som ändå kan umgås och ha det trevligt? Eller sitter dom och pekar på och skrattar åt henne hela tiden ni är där? Om dom är så socialt handikappade att du inte klarar av att ta med folk till dom så undrar jag ju vad du får ut av att umgås med dom öht? Om dom inte är det så förstår jag inte problemet?

    Vad vill du förresten ha ut av tråden?
    jag har sagt till dom att jag tycker dom är utseendefixerade, men de kan väl inte hjälpa det, tänkte bara se om andra har samma erfarenheter, men min familj är väl unik
  • Anonym (heelp)
    Anonym (-) skrev 2019-03-22 09:58:44 följande:
    Möjligtvis att dom är unika,det är faktiskt inte helt normalt att sitta och snacka skit om folks (familjemedlemmars partners) utseende men du låter väldigt känslig. Vad spelar det för roll om dom tycker din flickvän är snygg eller inte? Du är ju i så fall precis lika ytlig som dom. Det påverkar väl inte eran relation eller hur trevligt ni har det när ni umgås med familjen?
    det stör mig så in i helvete att folk ska anmärka på andras utseende, när jag själv inte är sån
  • Anonym (heelp)
    Fjäril kär skrev 2019-03-22 11:17:59 följande:
    Fast det är du ju eftersom du känner att hon inte duger att bli presenterad för din familj.

    Skulle du inte bry dig om utseende alls skulle du inte heller bry dig om deras åsikter.
    jag skulle ta illa vid mig, och bli förbannad, för jag klankar inte ner på deras val av partner (och jag tycker deras partners är idioter), utseende är viktigt för mig, särskilt mitt eget, har många komplex
  • Anonym (heelp)

    och varför Varför VARFÖR måste föräldrar och syskon träffa flickvännen?
    jag skiter i vem de lever med, det angår inte mig, deras liv

  • Anonym (heelp)

    så det är mig det är fel på? jag tycker det är dålig stil och respektlöst att anmärka och göra sig lustig över andra människors utseende, och om jag träffar en tjej så kommer jag inte skämmas för henne, men jag vill heller inte sen höra vad mina familjemedlemmar tycker, om det kommer nån negativ kommentar, det "förgiftar", jag respekteras deras val av partners och kommenterar inte hur dom ser ut, därför vill jag inte heller att andra ska göra det

Svar på tråden varför ska flick/pojkvän träffa föräldrar, syskon?