• Anonym (Dum)

    Svartsjuk o ledsen

    Jag vet att det inte är bra, men kan inte styra mina känslor..

    Jag har träffat en man som har två ex-fruar och 6 barn med dem. Han är 50+.

    Jag känner mig svartsjuk på hans fruar eftersom de fortfarande är viktigare än mig. Jag kan aldrig bli lika viktig eftersom jag inte burit hans barn..

    Visst har jag också ett förflutet, men inte alls på samma sätt. Jag har knappt haft några förhållanden medans han haft många kvinnor.

    Jag vet inte hur jag ska kunna må bra. Jag älskar honom och när vi är ensamma är det bra. Men så ringer nån exfru och då går de alltid före. (Båda är singlar) Detta tycker han att jag ska förstå o acceptera eftersom det är för barnens skull. De planerar även resor tillsammans. Med barnen.

    Barnen är förresten alla över 18.

    Han kommer inte att kompromissa.

    Och jag vill egentligen inte förlora honom. Det är bara så svårt eftersom jag känner mig ledsen och inte så värdefull.

  • Svar på tråden Svartsjuk o ledsen
  • EmberEyes

    Om du pratat med honom om hur du känner och han inte vill anpassa sig så får antingen du anpassa dig, eller så får du hitta någon som från början delar dina prioriteringar och värderingar. Detta är knappast den enda mannen på jorden liksom.

  • sextiotalist
    Anonym (Dum) skrev 2019-03-21 13:34:05 följande:

    Jag vet att det inte är bra, men kan inte styra mina känslor..

    Jag har träffat en man som har två ex-fruar och 6 barn med dem. Han är 50+.

    Jag känner mig svartsjuk på hans fruar eftersom de fortfarande är viktigare än mig. Jag kan aldrig bli lika viktig eftersom jag inte burit hans barn..

    Visst har jag också ett förflutet, men inte alls på samma sätt. Jag har knappt haft några förhållanden medans han haft många kvinnor.

    Jag vet inte hur jag ska kunna må bra. Jag älskar honom och när vi är ensamma är det bra. Men så ringer nån exfru och då går de alltid före. (Båda är singlar) Detta tycker han att jag ska förstå o acceptera eftersom det är för barnens skull. De planerar även resor tillsammans. Med barnen.

    Barnen är förresten alla över 18.

    Han kommer inte att kompromissa.

    Och jag vill egentligen inte förlora honom. Det är bara så svårt eftersom jag känner mig ledsen och inte så värdefull.


    Varför skulle du inte bli den viktigaste kvinnan för dig nu, hans ex är ju ex av en anledning.


    Däremot anser jag att har man en ny relation så ska den relationen vara den man har i fokus. Jag hade aldrig stannat med en man som fortfarande hade en parrelation med sitt ex.

    Så jag tycker han beter sig väldigt illa mot dig och han ska inte ha en ny relation om han inte kan prioritera den relationen framför sina ex.

  • TriC

    Jag förstår inte alls varför han ska åka på resor och annat med sina ex!! Låter hur konstigt som helst. "Barnen" är alla myndiga, så det är inte heller någon förklaring. 

    Jag hade aldrig stannat i en sådan relation, men du gör som du själv tycker. Men ha lite självrespekt och värdera dig själv högre än du tycks göra i nuläget; om du är hans partner så ska DU vara nr 1 i hans liv (näst efter hans barn, såklart). 

  • Anonym (Dum)

    Han fortsätter på denna linje. Exfru ringer o ber honom göra saker, fixa, hjälpa till. Eftersom han inte vill att barnen ska ta parti för mamman håller han god min. Han försvarar det han gör och det leder till bråk mellan oss istället.

  • Anonym (A)
    TriC skrev 2019-03-21 14:25:31 följande:
    Jag förstår inte alls varför han ska åka på resor och annat med sina ex!! Låter hur konstigt som helst. "Barnen" är alla myndiga, så det är inte heller någon förklaring. 

    Jag hade aldrig stannat i en sådan relation, men du gör som du själv tycker. Men ha lite självrespekt och värdera dig själv högre än du tycks göra i nuläget; om du är hans partner så ska DU vara nr 1 i hans liv (näst efter hans barn, såklart). 
    Håller med
Svar på tråden Svartsjuk o ledsen