• Anonym (Jossan)

    Killar! Hur klär sig en kvinna attraktivt?

    Till er killar. Hur tycker ni en kvinna ska klä sig som är mellan 30-35? Vad är attraktivt då?

  • Svar på tråden Killar! Hur klär sig en kvinna attraktivt?
  • Anonym (Tight)

    Något som är hyfsat snävt. Stretchjeans och figurnära tröja. Vi (eller kanske bör skriva jag) kollar inte på märken, eller lägger inte märke till om du färgkoordinerat, eller om din make-up matchar kläderna, eller vilka skor du har. Rena kläder, gör inget om de är blekta, nötta eller välanvända, men något som visar formen på höfter/lår/stuss/midja/byst. Du behöver inte visa hud, att du visar kroppsformen är viktigare.

    Är du knubbig så försök inte dölja det (det blir bara tält-look då), utan klä dig figurnära ändå. Om du är extremt överviktig (kanske 130kg+) först då är det mer ok med "tält-look" än figurnära.

  • Krackelibrankel

    Klänning eller kjol och blus är alltid mer attraktivt än t.ex. jeans eller mjukisbyxor.

    Jag gillar kvinnor inte pojkflickor med rakat hår, ring i näsan och tatueringar.

  • Anonym (Man)

    Flickvänsmaterial

    Tight och propert

    "Knull"-material

    Sexigt och vulgärt

  • PehrHolm
    Anonym (Jossan) skrev 2019-03-21 22:01:44 följande:

    Till er killar. Hur tycker ni en kvinna ska klä sig som är mellan 30-35? Vad är attraktivt då?


    Väldigt lättklätt.
  • Anonym (Oj oj oj)
    Anonym (Jossan) skrev 2019-03-21 22:01:44 följande:

    Till er killar. Hur tycker ni en kvinna ska klä sig som är mellan 30-35? Vad är attraktivt då?


    Det kan vara olämpligt att som kille ha några som helst åsikter om kvinnor. Hur banal och ofarlig åsikten än är.

    Jag har nämligen inte tolkningsföreträde (vilket ord) och kan mötas av en hatstorm, och bli stämplad med det ena epitetet efter det andra.. -Mansgris, gubbslem, sexistsvin, bakåtsträvare, borgarbracka, privilegierad vit, medelålders man, besutten förtryckare bla bla bla bla bla.. Gärna uttryckt i en hätsk och dömmande ton..

    Särskilt känsligt blir naturligtvis kläder och utseende.

    Men okej, om nu frågan ändå ställs..

    1. Jag är liberal och kvinnor får naturligtvis klä sig hur de vill, om nån nu frågar mig.

    2. Kläderna och personligheten är två olika saker. En bra person vinner över snygga kläder alla dar i veckan.
  • Anonym (Oj oj oj)

    Men okej.. En kvinna mellan 30 och 35? Som VILL klä sig attraktivt?

    Oj, det finns väl många råd och tips at ge..

    Samma råd och tips nästan som till killar, skulle jag vilja komma med faktiskt!

    Exempelvis att hållning och utstrålning är oändligt mycket viktigare än kläderna i sig.

    Ha inte nåt på dig Du inte kan bära upp.

    Keep it simple (stupid).

    Undvik stora loggor.

    Klä dig i det du känner dig bekväm i.

    Välj rätt storlek på dina plagg.

    Andra tittar på dina skor, gör det du också!*

    Välj kvalitet före kvantitet.

    Undvika mjukisbyxor i det offentliga.

    Klä dig inte tantigt utan gärna snyggt, men klä dig ändå lite efter din ålder. Försök inte se ut som 19 om du inte är det.

    Klä dig lite efter vädret..

    *Tjejer torka av era smutsiga skor för tusan.

  • dream on

    Nu frågade du ju inte kvinnor men lägger mig i ändå. Min bestämda uppfattning är att kvinnor i 30-35 års åldern ska klä sig i självförtroende. Vad känner du dig bekväm i? Alla män tycker ju inte samma sak så vad är syftet med tråden? Även om 25 av 30 män i tråden skulle svara magtröja och trashiga jeans så blir det ju inte snyggt om du är en blus-pennkjol-och pärlörhängesperson? Ta på det du gillar och tycker är snyggt, något som sitter bra och som får dig att känna sig snygg så är det väl bra så? Min klädstil varierar rätt mycket med dag och humör. Ibland är det jeans och tröja, en annan kanske det ä klänning och knästrumpor. Det senare får man säkert inte ha efter 35 enligt vissa men det är jag så jag inbillar mig att det funkar.


    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Oj oj oj)

    Chelseaboots eller ankelhöga kängor med lite klack (men inte för hög klack)!

    Lite tightare byxor eller svarta fejkskinnbyxor i jeansmodell.

    Blus.

    Självförtroende

    Nån lagom lång kappa.

  • Anonym (40)

    Är detta bra eller fel?

    Knähöga stövlar med lite klack. Mörka strumpbyxor. Lite utsvängd svart kjol till halva låret. Tight mörklila top med trekvartsärm och snörning vid halsen, lite urringad men inte jättemkt.

    Utomhus: Figurnära svart tygjacka, scarf i mörklila/mörkröd. Fingervantar.

    Utsläppt hår eller i tofs. Till brösten, lockigt och ljust.

    Kroppsbyggnad timglas (breda höfter, bröst normalstora+, smal midja) men smal överkropp och axlar, normalviktig. Rätt kort.

  • Anonym (Hah!)
    Anonym (Oj oj oj) skrev 2019-03-22 00:13:40 följande:

    Det kan vara olämpligt att som kille ha några som helst åsikter om kvinnor. Hur banal och ofarlig åsikten än är.

    Jag har nämligen inte tolkningsföreträde (vilket ord) och kan mötas av en hatstorm, och bli stämplad med det ena epitetet efter det andra.. -Mansgris, gubbslem, sexistsvin, bakåtsträvare, borgarbracka, privilegierad vit, medelålders man, besutten förtryckare bla bla bla bla bla.. Gärna uttryckt i en hätsk och dömmande ton..

    Särskilt känsligt blir naturligtvis kläder och utseende.

    Men okej, om nu frågan ändå ställs..

    1. Jag är liberal och kvinnor får naturligtvis klä sig hur de vill, om nån nu frågar mig.

    2. Kläderna och personligheten är två olika saker. En bra person vinner över snygga kläder alla dar i veckan.


    Hah! Ni liberala är för roliga ändå :D Tolkningsföreträde?? En bra person?? Please... Är det så svårt för en mjäkig liberalman att svara på en enkel frågeställning utan att sväva ut i olika rasistiska/sexistiska föreställningsvärldar? Ja, vi kvinnor får klä oss som vi vill och ja, kläder och personlighet är två skilda saker... Blaha! Vilket intetsägande svar! Vet du vad som är sexigt hos mäns personlighet? RYGGRAD! Sluta spela mjäkig fjant och fram med din åsikt bara! Ska det vara så svårt? Inte konstigt att Liberalerna snart åker under riksdagsspärren med ert konstanta velande och våndande. Stå för det ni tycker och sluta vända kappan efter vinden! Skärpning!
Svar på tråden Killar! Hur klär sig en kvinna attraktivt?