• Madde0122

    Gravidsymptom

    Hej!

    Sedan i tisdags har jag haft en känsla av mensvärk. Igår, torsdag, hade jag även en minimal blödning. Jag har idag tagit två gravtest som båda var positiva. Efter en snabb slagning på 1177s hemsida verkar jag vara i vecka 3 (men det vet jag såklart inte helt 100).
    Vad jag förstår är mina symptom normala vid graviditet, men är det vanligt att de uppstår såhär tidigt?

  • Svar på tråden Gravidsymptom
  • Madde0122

    Skönt att höra! Har under dagen börjat känna mig lätt illamående och kräkmagad vid doften av vissa maträtter.

    Hur länge brukar mensvärken sitta i? För det mesta går den hantera men bitvis är den så fruktansvärd att jag behöver sätta mig och vila. 

  • milli79
    Madde0122 skrev 2019-03-23 18:43:14 följande:

    Skönt att höra! Har under dagen börjat känna mig lätt illamående och kräkmagad vid doften av vissa maträtter.

    Hur länge brukar mensvärken sitta i? För det mesta går den hantera men bitvis är den så fruktansvärd att jag behöver sätta mig och vila. 


    Minns knappt var ju 6 år sen jag var gravid sist. Men det var ett bra tag tror jag. Fast jag har sista tiden mensvärk från ägglossning till mensen
Svar på tråden Gravidsymptom