• Muflonium

    När vet man att det är dags att avsluta ett förhållande

    Skilde mig för nästan 3 år sen.

    Träffade sedan en ny kvinna som jag varit tillsammans med i lite mer än 2 år.

    Jag har barn sen tidigare som jag prioterar mer än det nya förhållandet.

    Exfrun lider av psykisk ohälsa vilket gör att jag har barnen mer än varanna vecka.

    Min nuvarande har en hund som är otroligt ostabil, han har redan attackerat mig flertalet gånger, vilket resulterat i att jag inte vill att hon tar med honom hem till mig när jag har barnen. Hon har aldrig tillrättavisat sin hund när han har attackerat mig.

    Hon tycker egentligen inte om barn vad jag förstått. Jämför hon barn med valpar så tycker hon valpar är nåt man bryr sig om men inte barn.

    Jag har börjat fundera om hon är rätt för mig och mina barn. De få gånger hon träffat mina barn så är hon jättefin mot dom. Mina barn kan även fråga efter henne ibland.

    Hon har sovit hos mig en gång när jag haft barnen.

    Jag har nu funderat på att göra slut men hur gör man? Vet inte om jag är kär, varit väldigt kort mot henne det senaste. Pratar kanske 10 min om dan, inga meddelanden eller nåt.

    Sen har en ny kvinna dykit upp i mitt liv, som är raka motsatsen. Älskar barn, har inga egna, men vill gärna ha. Har inga problem med bonusar. Vi messar med varandra i princip hela dagarna.

    Är så kluven just nu. Vet inte vad jag vill och hoppas nån orkar läsa allt o ge mig råd.

  • Svar på tråden När vet man att det är dags att avsluta ett förhållande
  • Madde 35

    Spontant låter det ju inte som ni har så kul ihop och det känns ju inte som du älskar henne. Man ska ju längta efter varandra och framförallt känna att det mesta funkar ihop. Kanske är den andra kvinnan någon du skulle må bra av men du.. avsluta ditt förhållande innan du messar och går bakom ryggen på henne. Det är schysstast. Lycka till och kram.

  • Anonym (Livet)

    Har själv träffat en tjej som inte behandlat mig med respekt och skäller på mig i tid och otid. 2 år senare förstår jag att jag förtjänar någon bättre. Man blir blind när man är kär och har känslor. Men låt inte henne ta livet ifrån dig utan umgås med människor som vill dig väl och ser dina behov och känslor också.

  • Muflonium

    Känner mig hemsk som går bakom ryggen på min nuvarande. Samt att den andra kvinnan tror att jag är singel.

    Men jag saknar inte min nuvarande, utan känns mest jobbigt att jag måste träffa henne. Sen vill jag inte såra henne, vilket jag gör genom att redan nu messa med en annan kvinna.

    Får ta mig i kragen o avsluta förhållandet jag är i.

    Den nya kvinnan får mig verkligen att känna mig levande eller hur man nu ska beskriva det, är en kittlande känsla, som jag aldrig upplevt med min nuvarande, inte ens i förälskelse fasen. Hon kanske mer var en kvinna som fick mig att glömma exfrun?

    Exfrun bedrog mig genom att vara otrogen.

    Den andra kvinnan kan vara den jag är menad för?

    Känns som att jag kan vara mig själv runt henne.

    Men hur gör man slut? Hemma? Över telefon?

    Har aldrig behövt göra slut med nån innan, tycker det är jobbigt att såra andra som man ändå tycker om.

  • Anonym (Annapanna)

    Ts, kan bara säga så här: att om den nya kvinnan som dykt upp nu i ditt liv tror du är singel måste du göra slut med din nuvarande bums, annars minskar du dina chanser rätt rejält hos den nya,

  • Muflonium
    Anonym (Annapanna) skrev 2019-03-23 00:31:31 följande:

    Ts, kan bara säga så här: att om den nya kvinnan som dykt upp nu i ditt liv tror du är singel måste du göra slut med din nuvarande bums, annars minskar du dina chanser rätt rejält hos den nya,


    Jag vet. Har mina barn den här veckan och ska avsluta mitt förhållande nästa vecka, när jag inte har barnen. Tack för ditt svar.
  • Madde 35
    Muflonium skrev 2019-03-23 00:24:02 följande:

    Känner mig hemsk som går bakom ryggen på min nuvarande. Samt att den andra kvinnan tror att jag är singel.

    Men jag saknar inte min nuvarande, utan känns mest jobbigt att jag måste träffa henne. Sen vill jag inte såra henne, vilket jag gör genom att redan nu messa med en annan kvinna.

    Får ta mig i kragen o avsluta förhållandet jag är i.

    Den nya kvinnan får mig verkligen att känna mig levande eller hur man nu ska beskriva det, är en kittlande känsla, som jag aldrig upplevt med min nuvarande, inte ens i förälskelse fasen. Hon kanske mer var en kvinna som fick mig att glömma exfrun?

    Exfrun bedrog mig genom att vara otrogen.

    Den andra kvinnan kan vara den jag är menad för?

    Känns som att jag kan vara mig själv runt henne.

    Men hur gör man slut? Hemma? Över telefon?

    Har aldrig behövt göra slut med nån innan, tycker det är jobbigt att såra andra som man ändå tycker om.


    Förstår din jobbiga sits, tro mig. Been there...

    Skriv ett mess och säg att ni behöver prata. Rakt av. Det är schysstast plus att du slipper gå och våndas. Säg som det är, att du känner att ni inte har så mycket gemensamt längre. Att Du behöver mer av ett förhållande. Vet att det gör ont att såra någon men hellre va ärlig nu än att dra på det. Man mår bara dåligt av att gå bakom ryggen på nån och alla är värda att va lyckliga. Även du!

    Du fixar det. Andas!
  • Anonym (anonym person)

    Jag tycker att det kan vara bra att förvarna. Att det är ngt du vill säga nästa gång ni träffas. Sen lika bra och vara rak med varför du inte tycker att det funkar. Sen lyssna på vad den hon svarar. Visa förståelse om hon blir arg o ledsen.
    Sen så borde du ta det lugnt och vänta ett tag innan du inleder ett nytt förhållande. Du borde berätta för den nya kvinnan, att du är upptagen men på väg att bryta upp... Ärlighet är ju en grundförutsättning. 
    Tänkt efter o kommunicera vad du tycker är viktigt i ett förhållande o jämför med vad den nya kvinnan tycker, kanske värt o göra innan man inleder ngt.

  • Muflonium
    Madde 35 skrev 2019-03-23 00:56:38 följande:

    Förstår din jobbiga sits, tro mig. Been there...

    Skriv ett mess och säg att ni behöver prata. Rakt av. Det är schysstast plus att du slipper gå och våndas. Säg som det är, att du känner att ni inte har så mycket gemensamt längre. Att Du behöver mer av ett förhållande. Vet att det gör ont att såra någon men hellre va ärlig nu än att dra på det. Man mår bara dåligt av att gå bakom ryggen på nån och alla är värda att va lyckliga. Även du!

    Du fixar det. Andas!


    Tack för ett riktigt bra svar.

    Har barnen den här veckan, så får ta tag i det nästa vecka.
  • Muflonium
    Anonym (anonym person) skrev 2019-03-23 01:04:28 följande:

    Jag tycker att det kan vara bra att förvarna. Att det är ngt du vill säga nästa gång ni träffas. Sen lika bra och vara rak med varför du inte tycker att det funkar. Sen lyssna på vad den hon svarar. Visa förståelse om hon blir arg o ledsen.

    Sen så borde du ta det lugnt och vänta ett tag innan du inleder ett nytt förhållande. Du borde berätta för den nya kvinnan, att du är upptagen men på väg att bryta upp... Ärlighet är ju en grundförutsättning. 

    Tänkt efter o kommunicera vad du tycker är viktigt i ett förhållande o jämför med vad den nya kvinnan tycker, kanske värt o göra innan man inleder ngt.


    Tack!
Svar på tråden När vet man att det är dags att avsluta ett förhållande