• Anonym (Sleepless)

    Jag har fått en bipolärdiagnos, önskar prata med andra bipolära eller deras anhöriga

    I början av veckan fick jag diagnosen bipolär. Känner mig väldigt ensam med den här diagnosen. Ingen jag känner har någon erfarenhet av den. Någon som vill prata lite? 

  • Svar på tråden Jag har fått en bipolärdiagnos, önskar prata med andra bipolära eller deras anhöriga
  • Anonym (Börjar här)
    Anonym (Sleepless) skrev 2019-03-23 01:44:14 följande:

    I början av veckan fick jag diagnosen bipolär. Känner mig väldigt ensam med den här diagnosen. Ingen jag känner har någon erfarenhet av den. Någon som vill prata lite? 


    Vilka kriterier var det du uppfyllde för att få diagnosen?
  • Anonym (Sleepless)
    Anonym (Börjar här) skrev 2019-03-23 01:56:57 följande:
    Vilka kriterier var det du uppfyllde för att få diagnosen?
    Att jag har depressioner som kommer tillbaka och de ser likadana ut och de börjar på ungefär samma sätt varje gång. Innan en depression är jag manisk, men jag är inte helt borta och går ut och gör helt galna saker, utan jag är bara speedad.
  • Anonym (Sleepless)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-03-23 06:34:45 följande:

    Följer tråden, är själv under utredning.


    Hoppas du inte behöver vänta länge. Har du någon tid inbokad?
  • Anonym (Börjar här)
    Anonym (Sleepless) skrev 2019-03-23 02:10:52 följande:

    Att jag har depressioner som kommer tillbaka och de ser likadana ut och de börjar på ungefär samma sätt varje gång. Innan en depression är jag manisk, men jag är inte helt borta och går ut och gör helt galna saker, utan jag är bara speedad.


    Finns det något bra med diagnosen, som du ser det?
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Sleepless) skrev 2019-03-23 13:12:11 följande:

    Hoppas du inte behöver vänta länge. Har du någon tid inbokad?


    Ja, ska på andra mötet i veckan som kommer. Tycker dock det hela verkar rätt flummigt, var det det för dig också?

    Kan tillägga att jag är kroniskt deprimerad och har korta uppåtperioder ngn gång per år, de är osäkra på om detta är hypomanier eller ej.
  • Anonym (anonym)

    Hur är du när du är speedad?


    Jag har också funderingar om att jag är bipolär. Vissa perioder är jag jättedeppad, orkar inte göra någonting.


    Sen ibland är jag i en period när jag gör massa saker, vill umgås med folk, gör sådant jag tycker är roligt som hobbys osv. Allt det sturntar jag totalt i när jag går ner mig. Då är allt bara svart och känns meningslöst. Ser ned på mig själv ordentligt också då.

  • Anonym (Sleepless)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-03-23 18:27:58 följande:
    Ja, ska på andra mötet i veckan som kommer. Tycker dock det hela verkar rätt flummigt, var det det för dig också?

    Kan tillägga att jag är kroniskt deprimerad och har korta uppåtperioder ngn gång per år, de är osäkra på om detta är hypomanier eller ej.
    Hmm....flummigt var det inte. Vi pratade mest, och jag fick fylla i lite papper med frågor. 

    Vad gör du under dina uppåtperioder? Jag blir paranoid och får för mig saker som är helt ologiska. 
  • Anonym (Sleepless)
    Anonym (anonym) skrev 2019-03-23 19:30:41 följande:

    Hur är du när du är speedad?


    Jag har också funderingar om att jag är bipolär. Vissa perioder är jag jättedeppad, orkar inte göra någonting.


    Sen ibland är jag i en period när jag gör massa saker, vill umgås med folk, gör sådant jag tycker är roligt som hobbys osv. Allt det sturntar jag totalt i när jag går ner mig. Då är allt bara svart och känns meningslöst. Ser ned på mig själv ordentligt också då.


    Sover inte, glömmer äta, är igång hela tiden nästan, kan inte slappna av, ja typ så, då är jag speedad. Det är som att jag inte behöver äta eller sova. Jag har perioder då jag är "mig själv" när jag har mina hobbies, umgås med vänner och annat som är bra för mig. Jag har perioder av depression. 
  • Anonym (Sleepless)
    Anonym (Börjar här) skrev 2019-03-23 16:34:25 följande:
    Finns det något bra med diagnosen, som du ser det?
    Nej, depressionerna är för jävliga, och perioderna då jag är speedad är hemska de med.
Svar på tråden Jag har fått en bipolärdiagnos, önskar prata med andra bipolära eller deras anhöriga