• Anonym (Sugen)

    Sexlust

    Har kvinnors sexlust med åldern att göra? Vilken ålder upplever ni som ni hade störst lust? Lever ihop med en nybliven 30årig kvinna och hennes sexlust har blivit mindre och mindre. Börjar bli lite jobbigt.. tänker ju om det är mig det är fel på?

  • Svar på tråden Sexlust
  • Anonym (Olika)
    Anonym (Sugen) skrev 2019-03-23 08:53:35 följande:

    Har kvinnors sexlust med åldern att göra? Vilken ålder upplever ni som ni hade störst lust? Lever ihop med en nybliven 30årig kvinna och hennes sexlust har blivit mindre och mindre. Börjar bli lite jobbigt.. tänker ju om det är mig det är fel på?


    Lusten är ju olika för personer men jag trodde faktiskt att kvinnor fick mer lust vid 30. Är ni jämnåriga har du diskuterat det här med henne 
  • baralillatant

    Im sorry men det är antagligen dig det är fel på.

    Tillfredställer du din kvinna?

    Lyssnar du verkligen på vad hon vill eller tror du dig veta?

    Ser du till att hon har energi kvar till samlivet?

    Visar du att du älskar och respekterar henne?

    Visar du ömhet utan förväntan på sex?

    Är du fräsch? Duschar, borstar tänderna, håller ordning på hår, hud och har rena kläder?

    Ofta sitter det i nån eller några av dessa punkter, om man vågar rannsaka sig själv och håller sig undan från ?men hon är inte heller perfekt?-undanflykter så kan man vända det där ganska snabbt. Generellt ofc.

  • Anonym (Vanligt)

    Jag är en kvinna på 33 år och jag har knappt någon sexlust. Beror till största del på att jag inte tycker att sex är skönt tyvärr...

  • Anonym (Sugen)
    baralillatant skrev 2019-03-23 09:01:08 följande:

    Im sorry men det är antagligen dig det är fel på.

    Tillfredställer du din kvinna?

    Lyssnar du verkligen på vad hon vill eller tror du dig veta?

    Ser du till att hon har energi kvar till samlivet?

    Visar du att du älskar och respekterar henne?

    Visar du ömhet utan förväntan på sex?

    Är du fräsch? Duschar, borstar tänderna, håller ordning på hår, hud och har rena kläder?

    Ofta sitter det i nån eller några av dessa punkter, om man vågar rannsaka sig själv och håller sig undan från ?men hon är inte heller perfekt?-undanflykter så kan man vända det där ganska snabbt. Generellt ofc.


    Jag både lyssnar, tillfredsställer henne och hela dem biten. Håller mig fräsch med allt vad hygien heter och tränar
  • Smiskmaskinen

    Tycker din trådstart ändå visar att du är enkel snubbe som inte kan tänka själv riktigt.

    30 bast för en kvinna innebär inte per automatik lägre sexlust. Att hon säger att hon har lägre lust behöver inte betyda att det är så. Du ska alltid gå efter vad en kvinna gör och inte vad hon säger.

    Är hon fullt frisk, energisk, träffar vänner emellanåt, jobbar över men SAMTIDIGT hävdar att hennes sexlust är låg så är sanningen att hon inte vill ha sex med dig. Tänk lite, amigo.

    Sen varför hennes lust för just dig svalnat får du försöka lista ut själv. Granska dig själv och läs av henne. Läs hennes tankar och inse vad du behöver göra.

  • Anonym (I)

    Tror verkligen inte att det har med åldern att göra, och 30 är inte ens gammalt och har sexlust med ålder att göra tror jag den minskar vid betydligt högre ålder.

    Men det skulle kunna bero på att ni gör samma sak hela tiden. Att ni vet när ni kommer ha sex och det kommer gå till på samma sätt som alltid. Vet själv att jag får sämre sexlust när jag och min kille är inne i en period där vi gör samma saker under varje sex samt att det alltid börjar under samma omständigheter. Men då tar jag upp det med honom och vi diskuterar hur vi kan ändra på det, eftersom jag annars vill ha sex väldigt ofta. Kommunicera med henne istället för att anta saker som kanske inte ens stämmer.

  • Sgtwolf
    Anonym (Sugen) skrev 2019-03-23 08:53:35 följande:

    Har kvinnors sexlust med åldern att göra? Vilken ålder upplever ni som ni hade störst lust? Lever ihop med en nybliven 30årig kvinna och hennes sexlust har blivit mindre och mindre. Börjar bli lite jobbigt.. tänker ju om det är mig det är fel på?


    Kvinnor kring 30 har sitt utseende att tänka på, även sitt anseende, vad andra tänker om dom, karriär, fint och ordnat hem, barn.

    Så kvinnor kring 25-35 är de som är minst sexuella. Knullar dom så är halva fokuset på hur dom upplevs än att ge sig hän.

    Under typ 18 så är dom kåta och ärligt nyfikna och njuter. Samma efter 45-50. Då dom också lärt känna sig själva och törs ta för sig av sin lust.

    Jag tar en 45+ alla dagar i veckan pga detta.(under 25 ser jag som omogna barn)
  • älskamigmucho

    Alla har olika sexlust o jag har alltid varit kåt o vill ha mycket sex ofta. Har varit så sen jag blev av med oskulden som ung tonåring... men visst har jag mer sex nu än då mycket för att jag har ett större nätverk nu o många av mina partners hör av sig för sex regelbundet. Jag hoppas att det kommer fortsätta såhär för jag njuter extremt av att ha sex

  • Anonym (Lotta)

    Det har nog inte så mycket med åldern att göra? Jag tycker det har varierat i perioder. Svårt att förstå varför egentligen. Inte alltid man själv förstår anledningen. Det allmänna humöret påverkar ju också förstås - mår man bra och dom anhöriga mår bra är också sexet bra. Sexlusten är inget man väljer. 

  • Anonym (Varierar)

    Det varierar, har inget med ålder att göra. 

  • Anonym (L)
    Anonym (Sugen) skrev 2019-03-23 08:53:35 följande:

    Har kvinnors sexlust med åldern att göra? Vilken ålder upplever ni som ni hade störst lust? Lever ihop med en nybliven 30årig kvinna och hennes sexlust har blivit mindre och mindre. Börjar bli lite jobbigt.. tänker ju om det är mig det är fel på?


    Hm...har alltid haft rätt hög sexlust, även som yngre tonåring. Och nu 35+ så tycker jag att den är högsta hittills...nästan lite jobbigt ibland fast mest kul. Var t ex jättesugen som gravid efter de första jobbiga illamående-veckorna, inte alls tvärtom som många verkar ha det.

    Kanske även beror på att man släpper fokus på sig själv och hur man framstår med åldern och tänker mer på vad man faktiskt vill och känner. Mer inre frihet ungefär.
  • Anonym (X)

    Jag tror inte det har med åldern att göra, är 35 år och är sugen på min man nästan varje dag, han hänger knappt med. Men man kan ju ha korta perioder i livet med mindre lust. Många får mer lust till våren exempelvis.

  • Anonym (X)

    Jag tror inte det har med åldern att göra, är 35 år och är sugen på min man nästan varje dag, han hänger knappt med. Men man kan ju ha korta perioder i livet med mindre lust. Många får mer lust till våren exempelvis.

Svar på tråden Sexlust