• Anonym (moder)

    Ont i halsen, funkar munhålespray?

    Min dotter har väldigt ont i halsen och svårt att svälja. På min tid fanns inte mycket annat att göra än att vänta ut eländet och kanske dricka varm mjölk med eukalyptus för lite lindring. 

    Nu kom jag att tänka på reklamen på TV om Virusseptin och gick in på Apotekets hemsida och såg att det finns ett antal munhålesprayer och andra medel för just halsont så jag tänkte höra med er här om ni har provat någon av de här produkterna och i så fall om de funkar? Det finns ju både billigare och dyrare, jag kan köpa vilken som men vill inte kasta pengar i sjön på något som inte har någon effekt.

    Dottern är 16 år 

  • Svar på tråden Ont i halsen, funkar munhålespray?
  • Anonym (nyfiken)
    Långbenopluto skrev 2019-03-23 09:31:44 följande:
    För mig funkar det jättebra! Värt varenda öre.

    Vilken sort använder du?
  • Anonym (moder)
    Kerubmamman skrev 2019-03-23 09:31:31 följande:

    Mucoangin ger jättebra smärtlindring


    Nu när du sa det så minns jag att jag själv provat det för flera år sedan. Jag klarade dock inte av det för det smakade så vedervärdigt att jag kräktes. Men det kanske är bättre nu?
  • Anonym (moder)
    Långbenopluto skrev 2019-03-23 09:31:44 följande:

    För mig funkar det jättebra! Värt varenda öre.


    Jättebra men vilken/vilka har du provat? Det finns ju flera olika i olika prisnivåer
  • Anonym (A)
    Långbenopluto skrev 2019-03-23 15:07:56 följande:
    Strefen munhålespray.
    Den tycker jag är bra.
  • Anonym (moder)

    Besviken....skulle lyssnat på er istället kanske. Åkte till Apoteket och de rekommenderade strepsils, skulle bedöva fint i halsen. Ingen effekt alls säger dottern, retfullt.

    Inga husmorsknep såhär på kvällskvisten?

Svar på tråden Ont i halsen, funkar munhålespray?