• Anonym (Asdmamma)

    För varmt vatten på fsk

    Mitt barn vägrar tvätta händerna på förskolan. Kranarna där har förinställd värme på vattnet och hon får panik av temperaturen.

    Hur löser man det? Kan man kräva att det ska gå att få fram kallvatten?

  • Svar på tråden För varmt vatten på fsk
  • Anonym (A)

    Har du pratat med personalen? Man kan ju börja med en dialog innan man sätter igång med "krav", det flesta brukar respondera bättre på det.

    Klart det måste gå att hitta en lösning.

  • Anonym (Jojo)

    Man kommer oftast längre med dialog än med att ställa krav. Förklara för personalen hur din dotter fungerar och se om de kan komma fram till en lösning! De är säkert också måna om att hon inte ska uppleva handtvätt som något ångestladdat.

  • Anonym (A)
    Anonym (Jojo) skrev 2019-03-23 10:44:29 följande:

    Man kommer oftast längre med dialog än med att ställa krav. Förklara för personalen hur din dotter fungerar och se om de kan komma fram till en lösning! De är säkert också måna om att hon inte ska uppleva handtvätt som något ångestladdat.


    Skrattande
  • Anonym (A)
    Anonym (Jojo) skrev 2019-03-23 10:44:29 följande:

    Man kommer oftast längre med dialog än med att ställa krav. Förklara för personalen hur din dotter fungerar och se om de kan komma fram till en lösning! De är säkert också måna om att hon inte ska uppleva handtvätt som något ångestladdat.


    Skrattande
  • Anonym (Asdmamma)

    Det har jag självfallet gjort och de sa att vattnet är förinställd temperatur och att det är samma på alla.

    Ni behöver inte märka ord.

  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Asdmamma) skrev 2019-03-23 10:47:33 följande:
    Det har jag självfallet gjort och de sa att vattnet är förinställd temperatur och att det är samma på alla. Ni behöver inte märka ord.

    Men vad säger de när du påtalar att detta innebär problem för din dotter? Är de inte intresserade av att lösa problemet eller handlar det om att de inte förstår hur pass jobbigt detta är för henne?
  • Anonym (A)
    Anonym (Asdmamma) skrev 2019-03-23 10:47:33 följande:

    Det har jag självfallet gjort och de sa att vattnet är förinställd temperatur och att det är samma på alla.

    Ni behöver inte märka ord.


    Det var inte att anmärka ord, det var en fråga eftersom det inte framgick i din TS.

    För övrigt så låter det märkligt med blandare där man inte kan ändra temperaturen, det måste självfallet gå. Om inte annat så måste det finnas en annan kran i t ex kök. 
    Har du själv kollat på blandarna?
  • nixie

    På förskolor är det vanligt att man "låser" kranarna av det enkla anledningen att barn inte ska kunna bränna sig om vattnet är för varmt, personalen på förskolan borde kunna be en vaktmästare om hjälp för att kunna ändra hur mycket varmvatten det kan bli

  • Anonym (Asdmamma)
    nixie skrev 2019-03-23 13:14:12 följande:

    På förskolor är det vanligt att man "låser" kranarna av det enkla anledningen att barn inte ska kunna bränna sig om vattnet är för varmt, personalen på förskolan borde kunna be en vaktmästare om hjälp för att kunna ändra hur mycket varmvatten det kan bli


    Jag förstår anledningen och den är ju jättebra, men de kan inte ens få fram kallvatten, finns bara en temp.
Svar på tråden För varmt vatten på fsk