• Anonym (H)

    Inget sex!

    Min sambo har tagit antidepressiva i ca 8 månader nu och han vill aldrig ha sex längre. Han ser mig inte på det sexuella planet alls, och jag känner bara som om att vi är vänner. Jag börjar tröttna på att vara osedd och helt ointressant, hur löser man en sådan här sak innan något dumt händer?

  • Svar på tråden Inget sex!
  • Anonym (?)

    Vad för slags tabletter äter han?

    När jag åt Zoloft (sertlain) , sk SSRI, så fick jag Buspar också, som motverkade minskad lust och mindre känsel vid sex. Kanske kan be honom att prata med den som skrivit ut tabletterna, eller en utbildad psykiatriker, om sina biverkningar.

  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2019-03-24 02:19:20 följande:

    Vad för slags tabletter äter han?

    När jag åt Zoloft (sertlain) , sk SSRI, så fick jag Buspar också, som motverkade minskad lust och mindre känsel vid sex. Kanske kan be honom att prata med den som skrivit ut tabletterna, eller en utbildad psykiatriker, om sina biverkningar.


    *Sertralin
  • Anonym (H)

    Han tar citalopram, och han säger att han aldrig mått bättre så han vill inte byta. Men istället har jag börjat må dåligt Och funderar på om livet ska bli så här nu.

  • Anonym (?)

    Det är ett SSRI preparat. Det är ju bra att han börjar må bra, men att han inte ser obefintlig sexlust som ett problem i era förhållande, gör det ju svårt. Vill han göra något åt det? Har ni pratar om det ordentligt?

    Som sagt det kan vara bra att tala med en psykiatriker, som är utbildad på dessa preparat, och inte en allmänläkare. Det kan absolut finnas hjälp att få.

  • Anonym (?)

    Det jag menade med att jag fick Buspar var att det var ett komplement till Zoloften, för att minska biverkningarna med låg sexlust. Inte att han måste sluta med Cipramilen. Men en psykiatriker vet förstås mycket mer, och idag kanske det finns annat som motverkar dessa biverkningar.

  • Anzil
    Anonym (H) skrev 2019-03-24 00:57:42 följande:

    Min sambo har tagit antidepressiva i ca 8 månader nu och han vill aldrig ha sex längre. Han ser mig inte på det sexuella planet alls, och jag känner bara som om att vi är vänner. Jag börjar tröttna på att vara osedd och helt ointressant, hur löser man en sådan här sak innan något dumt händer?


    Både depression och vissa mediciner kan göra att man tappar lusten för samlag. Om det inte är hans psykiska tillstånd som är orsaken så är det mest troligt hans mediciner. Stötta honom. I åtta månader säger du?

    Mår han bättre av medicinerna. Känner han själv att han behöver fortsätta ta de?

    Träffar han någon för samtalsstöd?

    När han väl slutar med sina mediciner, så kommer nog lusten tillbaks. Hur hade du velat att han skulle vara om du var i hans sits? Stötta honom och var där för honom. Du verkar ha gjort mycket bra jobb hittills. Åtta månader, jag tror han uppskattar dig enormt för dina härliga stöd :)
  • Anonym (Ok)

    Tråkigt för dig ts, men din man mår bättre med medicinen, låt han fortsätta. Sex är inte allt. Ett förhållande är så mycket mer, för jag antar ni har ett bättre förhållande nu när din man mår bättre?

  • Anonym (Ok)

    Tråkigt för dig ts, men din man mår bättre med medicinen, låt han fortsätta. Sex är inte allt. Ett förhållande är så mycket mer, för jag antar ni har ett bättre förhållande nu när din man mår bättre?

  • Tecum

    Eftersom han mår bra nu är det läge att lämna, att leva i ett förhållande utan sex är inte ett alternativ för de flesta.

  • Anonym (Försöker du ens?)

    Om man byter kön på de inblandade så skulle mannen få råd om att på olika sätt försöka få kvinnan att vilja ha sex. Att uppvakta, underlätta vardagen, vara romantisk men inte kräva, tjura eller tjata. Det är bra råd.

    Så han är okåt? Det är svårt att bli knullsugen om hennes enda "trick" är att sura och dra sig undan. Uppvakta honom. Ge inte upp efter bara ha försökt en handfull gånger. Behandla problemet exakt som att det vore du som inte ville ha sex och han som ville ha sex. Jag tror att du har en god chans att lyckas om du gör så.

Svar på tråden Inget sex!