• Anonym (Blev lite fel)

    Kysste en kollega(blev kysst)

    Jag är en gift man. En kollega, kvinna har haft det väldigt svårt privat på sista tiden. Går igenom separation. En dag förra veckan pratade vi om det, vi är något slags vänner som kan prata om det mesta, vi har vart kollegor i många år, och hon var ledsen. Jag höll om henne. Sedan när jag strök bort hennes tårar och lite smink som hade runnit, så kysste hon mig. Jag drog mig inte bort direkt, utan det blev lite passionerat och jag besvarade, kanske max en halvminut. Höll om varandra och kysstes. Sedan drog jag mig undan. Hon bad om ursäkt, jag bad om ursäkt.

    Det var helt fel agerat av henne sa hon, och hon rycktes med i ögonblicket. Jag bad om ursäkt för att jag inte drog mig bort direkt. Nu har jag en väldig ångest över vad som inträffade.

    Jag är gift, och jag älskar min fru, men det har vart lite lågt osv. sista tiden. Hon vet inte vad hon känner riktigt, om vi har blivit som vänner, funderar på om hon vill skilja sig. Det vill inte jag. Så detta ovanpå det nu då. Jag vet inte om jag skall berätta för min fru eller hur jag skall göra. bara glömma hela grejen för att det inte gick så långt?

  • Svar på tråden Kysste en kollega(blev kysst)
  • Anonym (v)

    Om det inte händer igen tycker jag inte du behöver berätta för din fru.

  • Anonym (Blev lite fel)
    Anonym (v) skrev 2019-03-24 18:21:51 följande:

    Om det inte händer igen tycker jag inte du behöver berätta för din fru.


    Tack. Jag får hålla det för mig själv. Min fru funderar ju redan på att lämna mig, vet inte vad hon vill osv. Så det känns som det där skulle kunna få bägaren att rinna över:(

    Hur hanterar jag mitt eget dåliga samvete? Dels mot min fru och faktiskt dels mot min kollega. Även om hon kysste mig så känns det som jag agerade väldigt fel i situationen. Att jag var en usel vän när jag besvarade kyssen.
  • Anonym (Letitgo)

    Berätta inget, skuldkänslorna är något du kommer att få bära med dig. Med tiden kommer det att blekna, det är priset du får betala. Alla gör vi misstag och var glad att det inte gick längre.

    Försök att vara den man som din fru förtjänar, det finns ändå inget annat som du kan göra.

  • Anonym (v)
    Anonym (Blev lite fel) skrev 2019-03-24 18:30:33 följande:
    Tack. Jag får hålla det för mig själv. Min fru funderar ju redan på att lämna mig, vet inte vad hon vill osv. Så det känns som det där skulle kunna få bägaren att rinna över:(

    Hur hanterar jag mitt eget dåliga samvete? Dels mot min fru och faktiskt dels mot min kollega. Även om hon kysste mig så känns det som jag agerade väldigt fel i situationen. Att jag var en usel vän när jag besvarade kyssen.
    Ja det var ju inte bra. Men alla gör misstag. En del gör ännu värre misstag i sådana situationer. Kom ihåg att du faktiskt avbröt fast du förmodligen hur lätt som helst hade kunnat ligga med henne.
    Nu får du fokusera på din fru och ta hand om er.
  • Anonym (Blev lite fel)
    Anonym (v) skrev 2019-03-24 18:46:58 följande:
    Ja det var ju inte bra. Men alla gör misstag. En del gör ännu värre misstag i sådana situationer. Kom ihåg att du faktiskt avbröt fast du förmodligen hur lätt som helst hade kunnat ligga med henne.
    Nu får du fokusera på din fru och ta hand om er.
    Tack. Ja, jag får fokusera på min fru.
  • Anonym (Om du är säker)

    Om du är hundra på att din fru aldrig får reda på det, och om du älskar din fru och vill fortsätta i ditt äktenskap, så berätta inte.

  • Anonym (Blev lite fel)

    Det höll på att hända igen, men jag avbröt. Vi pratade om att det var ett misstag, då försökte hon väldigt spontant och kanske lite opassande just under det samtalet kyssa mig igen, men jag vände kinden till och tog bort hennes händer från min mig. Då blev hon ledsen, jag tröstade (med kram) och då försökte hon igen. Då avbröt jag samtalet och gick därifrån.

    Jag tror det här hade vart lite lättare att hantera om jag och min fru hade en intimare relation. Vi har inte haft sex på ett halvår, och även innan det har det vart sporadisk i ett par år. Så jag blev kanske därför lite mer än lämpligt smickrad och faktiskt även kåt istället för sur, vilket kanske hade vart en lämpligare reaktion om någon man känt i tio år, helt platoniskt (Jag har ALDRIG märkt ett sådant intresse från henne tidigare, hon är snygg och så, men även om det vart väldigt vänskapligt har det aldrig vart flörtigt) plötsligt försöker kyssas. Eller så skyller jag ifrån mig på mitt dåliga sexliv och är ett as som blir smickrad av detta. .

  • Anonym (v)
    Anonym (Blev lite fel) skrev 2019-03-29 19:09:53 följande:

    Det höll på att hända igen, men jag avbröt. Vi pratade om att det var ett misstag, då försökte hon väldigt spontant och kanske lite opassande just under det samtalet kyssa mig igen, men jag vände kinden till och tog bort hennes händer från min mig. Då blev hon ledsen, jag tröstade (med kram) och då försökte hon igen. Då avbröt jag samtalet och gick därifrån.

    Jag tror det här hade vart lite lättare att hantera om jag och min fru hade en intimare relation. Vi har inte haft sex på ett halvår, och även innan det har det vart sporadisk i ett par år. Så jag blev kanske därför lite mer än lämpligt smickrad och faktiskt även kåt istället för sur, vilket kanske hade vart en lämpligare reaktion om någon man känt i tio år, helt platoniskt (Jag har ALDRIG märkt ett sådant intresse från henne tidigare, hon är snygg och så, men även om det vart väldigt vänskapligt har det aldrig vart flörtigt) plötsligt försöker kyssas. Eller så skyller jag ifrån mig på mitt dåliga sexliv och är ett as som blir smickrad av detta. .


    Nej, något as är du inte. Du låter mänsklig. De flesta blir smickrade av sådan uppmärksamhet. Inte alla skulle avbryta som du gör. Du avbröt och det är bra.
    Det finns frestelser hela tiden, hur bra man än har det i sin relation.
  • Anonym (Fe)

    I samma situation som din hade jag nog riskerat att löpa linan ut totalt. Du är klart en bättre människa än vad jag är. Tycker det är starkt av dig att inte dras med.

  • Anonym (Blev lite fel)

    Hon har försökt igen två gånger till men jag har hunnit bort. Inga mer kramar får det bli, det är då hon försöker. Fortfarande sextorka hemma, och min fru verkar mest tycka att jag är jobbig när jag försöker ha fysisk kontakt. Det är konstigt att avspisa och bli avspisad på samma dag.

  • rememberme

    Detta känns så desperat från båda sidor. Du skyller på att din fru inte vill ha sex med dig. Tros attraktionen försvunnit? Kanske beror på att du hamnar i sådana här situationer? Hade du varit singel så hade du kört på. Skyll inte på din fru red ut varför du inte får sex hemma. Det bästa är att friendzona tjejerna på jobbet, det kan ju uppstå intriger där du ska agera professionellt, har många vänner som råkat ut för detta och sedan fått sparken, uppträd inte desperat. Skaffa många tjej polare och lär dig hur tjejer funkar då hamnar man inte i sådana här situationer.

  • Anonym (Realisten)

    Fakta:


    Du älskar din fru.
    Din fru tycker du är jobbig och släpper aldrig till.
    Det finns en annan kvinna som verkligen vill ha dig.
    Du och kollegan är inte kära, men ni har båda behov som behöver stillas.
    Du känner dåligt samvete för att du... ja varför?

    Hade du och din fru haft en mer intim relation så hade du reagerat normalt och talat kollegan till rätta. Nu förväntas du vara trogen din fru genom att inte ha sex med någon (annan än din fru).

    Men ni har ju inget sex där hemma. Menar du att din fru, som slutat investera i ert samliv, ska förvänta sig att du därmed inte heller har behov, har känslor och har en längtan efter det du aldrig längre får?

    Mitt tips är att du löper linan ut med kollegan, MEN att du är 100% säker på att det aldrig kommer ut, varken till hustrun eller till kollegorna. 

    Jag kan lova dig att den känslan du kommer få uppleva efter att ha legat med kollegan lär vara allt annat än dåligt samvete. Du kommer snarare inse hur mycket du verkligen saknas företeelsen sex och allt som hör därtill.

    Se till att sköta detta snyggt så kommer det gå bra.

    Inga samtal med kollegan som handlar om er relation om någon annan kan höra, dvs prata aldrig på jobbet.
    Inga SMS eller annan skriftlig kommunikation. Det kommer alltid fram.
    Inga telefonsamtal, förutom de ni kan behöva pga jobbet. Samtalslistor avslöjar mer än du anar.
    Behöver ni prata även då ni inte kan ligga? Ta en lunch eller ett promenadmöte, men inte för ofta. Se till att ha något jobbrelaterat att prata om när ni ska ha ert möte. 

    Lycka till och ta hand om din kollega! 
  • Anonym (Blev lite fel)
    rememberme skrev 2019-04-04 20:24:25 följande:

    Detta känns så desperat från båda sidor. Du skyller på att din fru inte vill ha sex med dig. Tros attraktionen försvunnit? Kanske beror på att du hamnar i sådana här situationer? Hade du varit singel så hade du kört på. Skyll inte på din fru red ut varför du inte får sex hemma. Det bästa är att friendzona tjejerna på jobbet, det kan ju uppstå intriger där du ska agera professionellt, har många vänner som råkat ut för detta och sedan fått sparken, uppträd inte desperat. Skaffa många tjej polare och lär dig hur tjejer funkar då hamnar man inte i sådana här situationer.


    Jag har aldrig hamnat i sådana situationer innan. De enda kvinnor som har försökt kyssa mig utan förvarning innan detta är kvinnor jag har vart tillsammans med, och det är inte särskilt många. Min fru kan (även om det var ett tag sedan) kyssa mig så, jag har inte kysst någon annan förutom min fru (och nu min kollega) under så lång tid jag känt min fru (Jag har känt min kollega i bra många år med, men utan sånt här). Så jag hamnar inte i sådana här situationer förrän nu. Men jag har ingen aning om hur tjejer fungerar, på den punkten har du rätt.

    Anledningen till varför min fru tappat attraktionen för mig är jag inte säker på, det närmaste en anledning jag fått höra är att hon inte vet vad hon känner för mig längre. Hon älskar mig kanske, men det är inte den typen av kärlek och det är mer som att vi är vänner. Hon funderar på att vi kanske skulle skilja oss men vet inte. Hon är inte arg på mig, jag har inte gjort något fel. Hon behöver tid, utrymme, inte bli pressad med frågor. Hennes ord, inte mina.
  • Anonym (Blev lite fel)
    Anonym (Realisten) skrev 2019-04-04 20:57:11 följande:

    Fakta:


    Du älskar din fru.
    Din fru tycker du är jobbig och släpper aldrig till.
    Det finns en annan kvinna som verkligen vill ha dig.
    Du och kollegan är inte kära, men ni har båda behov som behöver stillas.
    Du känner dåligt samvete för att du... ja varför?

    Hade du och din fru haft en mer intim relation så hade du reagerat normalt och talat kollegan till rätta. Nu förväntas du vara trogen din fru genom att inte ha sex med någon (annan än din fru).

    Men ni har ju inget sex där hemma. Menar du att din fru, som slutat investera i ert samliv, ska förvänta sig att du därmed inte heller har behov, har känslor och har en längtan efter det du aldrig längre får?

    Mitt tips är att du löper linan ut med kollegan, MEN att du är 100% säker på att det aldrig kommer ut, varken till hustrun eller till kollegorna. 

    Jag kan lova dig att den känslan du kommer få uppleva efter att ha legat med kollegan lär vara allt annat än dåligt samvete. Du kommer snarare inse hur mycket du verkligen saknas företeelsen sex och allt som hör därtill.

    Se till att sköta detta snyggt så kommer det gå bra.

    Inga samtal med kollegan som handlar om er relation om någon annan kan höra, dvs prata aldrig på jobbet.
    Inga SMS eller annan skriftlig kommunikation. Det kommer alltid fram.
    Inga telefonsamtal, förutom de ni kan behöva pga jobbet. Samtalslistor avslöjar mer än du anar.
    Behöver ni prata även då ni inte kan ligga? Ta en lunch eller ett promenadmöte, men inte för ofta. Se till att ha något jobbrelaterat att prata om när ni ska ha ert möte. 

    Lycka till och ta hand om din kollega! 
    Tack för idén. Sådär kanske jag också hade rått någon annan att tänka, men nej. Jag gillar min kollega. Hon är attraktiv men är nyseparerad och alldeles förstörd och jag har känt henne i många år. Inte bara som kollega, utan även vän. Inte för att vi umgås på fritiden men ändå, jag vill ändå säga vän. En av mina bästa. Det skulle vara alldeles för bizarrt att göra så.
  • Anonym (Gucci)

    Fundera på vad du saknar i din relation, kan den byggas upp om detta tillsätts? Eller är relationen död. Jag har gått igenom en separation där inget egentligen var direkt fel, Vardagen rullade på och livet flöt, men egentligen saknades klistret och min person fick inte utrymme till att vara som jag vill vara. Jag träffade någon som jag blev handlöst förtjust i, har aldrig varit med om den känslan under en pågående relation. Men jag följde den och spelade på min högt värderade moral hos mig själv.. framförallt, ja och det blev väldigt rörigt i känslolivet. Dels för att jag insåg hur fel min relation var samt allt runt omkring som jag faktiskt spelade med. Sen även att jag lyckades få känslor utanför mitt förhållande. På ett sätt raserade min värld och på ett annat kände jag mig fri att jag faktiskt insåg att min relation var fel. Jag ångrar inget, jag vet att jag gjorde fel som följde känslan, men det var inte känslan i sig som var fel, utan felet var att jag utsatte människor jag bryr mig om och mig själv för något som inte kändes värdigt. Är man en person som värderar sig själv högt så vill man inte varken förminska sig själv i en sexlös relation eller utsätta andra för att bli sårade, pga ?obs grundläggande behov?. Tyvärr handlar vi inte alltid helt rätt, men det är inget man kan göra ogjort, vi kan dock påverka framtiden och det får avsluta min ngt röriga text här. :)

  • Anonym (Blev lite fel)
    Anonym (Gucci) skrev 2019-04-04 23:02:54 följande:

    Fundera på vad du saknar i din relation, kan den byggas upp om detta tillsätts? Eller är relationen död. Jag har gått igenom en separation där inget egentligen var direkt fel, Vardagen rullade på och livet flöt, men egentligen saknades klistret och min person fick inte utrymme till att vara som jag vill vara. Jag träffade någon som jag blev handlöst förtjust i, har aldrig varit med om den känslan under en pågående relation. Men jag följde den och spelade på min högt värderade moral hos mig själv.. framförallt, ja och det blev väldigt rörigt i känslolivet. Dels för att jag insåg hur fel min relation var samt allt runt omkring som jag faktiskt spelade med. Sen även att jag lyckades få känslor utanför mitt förhållande. På ett sätt raserade min värld och på ett annat kände jag mig fri att jag faktiskt insåg att min relation var fel. Jag ångrar inget, jag vet att jag gjorde fel som följde känslan, men det var inte känslan i sig som var fel, utan felet var att jag utsatte människor jag bryr mig om och mig själv för något som inte kändes värdigt. Är man en person som värderar sig själv högt så vill man inte varken förminska sig själv i en sexlös relation eller utsätta andra för att bli sårade, pga ?obs grundläggande behov?. Tyvärr handlar vi inte alltid helt rätt, men det är inget man kan göra ogjort, vi kan dock påverka framtiden och det får avsluta min ngt röriga text här. :)


    Jag vill så gärna att jag och min fru hittar tillbaks till varandra. Men jag vet inte vad jag skall göra. Jag kan inte säga att jag har prövat allt, för jag vet inte ens vart jag skall börja. Det känns som att jag vill klandra henne och skjuta det på henne. "Här fixa detta nu!" men det skulle inte lösa något. Hon skulle ju inte känna bättre för mig om jag gnäller, så jag väntar, och väntar och det blir samma grej som att skjuta det på henne och klandra.

    Jag är inte intresserad på det sättet av min kollega. Möjligen attraherad. Om jag var intresserad hade det ändå vart fel. Hon går igenom värre grejer än mig, och är inte sig själv. Hon har alltid vart vänskaplig, och jag tror gillat mig, men det har inte funnits minsta tendens till någon som helst attraktion till mig från hennes sida. Så att hon försöker kyssa mig samtidigt som hon grinar (inte grinat varje gång) är något annat än attraktion.
  • Anonym (Gucci)
    Anonym (Blev lite fel) skrev 2019-04-04 23:45:40 följande:

    Jag vill så gärna att jag och min fru hittar tillbaks till varandra. Men jag vet inte vad jag skall göra. Jag kan inte säga att jag har prövat allt, för jag vet inte ens vart jag skall börja. Det känns som att jag vill klandra henne och skjuta det på henne. "Här fixa detta nu!" men det skulle inte lösa något. Hon skulle ju inte känna bättre för mig om jag gnäller, så jag väntar, och väntar och det blir samma grej som att skjuta det på henne och klandra.

    Jag är inte intresserad på det sättet av min kollega. Möjligen attraherad. Om jag var intresserad hade det ändå vart fel. Hon går igenom värre grejer än mig, och är inte sig själv. Hon har alltid vart vänskaplig, och jag tror gillat mig, men det har inte funnits minsta tendens till någon som helst attraktion till mig från hennes sida. Så att hon försöker kyssa mig samtidigt som hon grinar (inte grinat varje gång) är något annat än attraktion.


    Låter konstigt att hon vill kyssa dig just när hon grinar, dessutom utan att känna något.. eller?!
  • rememberme
    Anonym (Blev lite fel) skrev 2019-04-04 22:13:43 följande:
    Jag har aldrig hamnat i sådana situationer innan. De enda kvinnor som har försökt kyssa mig utan förvarning innan detta är kvinnor jag har vart tillsammans med, och det är inte särskilt många. Min fru kan (även om det var ett tag sedan) kyssa mig så, jag har inte kysst någon annan förutom min fru (och nu min kollega) under så lång tid jag känt min fru (Jag har känt min kollega i bra många år med, men utan sånt här). Så jag hamnar inte i sådana här situationer förrän nu. Men jag har ingen aning om hur tjejer fungerar, på den punkten har du rätt.

    Anledningen till varför min fru tappat attraktionen för mig är jag inte säker på, det närmaste en anledning jag fått höra är att hon inte vet vad hon känner för mig längre. Hon älskar mig kanske, men det är inte den typen av kärlek och det är mer som att vi är vänner. Hon funderar på att vi kanske skulle skilja oss men vet inte. Hon är inte arg på mig, jag har inte gjort något fel. Hon behöver tid, utrymme, inte bli pressad med frågor. Hennes ord, inte mina.
    Var aldrig meningen att riktiga något negativt till dig, gillade ditt svar. Det är precis det jag menade du har för få erfarenheter, du hamnade i en desperat situation. Skammen har du fått känna på. Mainstream media har målat upp en bild hur kärlek ska vara. Som endast bygger på att man skall vara beroende av varandra. Vi män brukar ofta hamna i passiva ställningar i hemmet, bli väldigt isolerade.

    Din fru känner ingen attraktion för dig för du har blivit en beta male. Du har tappat de instinkter hon ser som manliga. Tyvärr kanske det inte går att rädda. Föreställ dig vad hon har framför sig, bara för henne att hoppa vidare. Kvinnor har oftast ett större urval. Medan du kanske sätter dig till en ställning där du blir väldigt sårad. Så nu straffar hon dig. Inget sex

    Hur du fått ditt ex tillbaka vet jag, men problemet ligger förmodligen inte där för hur du skall rädda dig tillbaka till detta förhållande. Att säga hur mycket du älskar henne kommer tyvärr inte rädda dig heller. I love you... I love you, så desperat. mainstream media hade sagt att du skall skicka blommor.

    Ta henne med storm, visa att du har ett urval. Problemet är att du känner dig desperat, den självkänslan känner hon. Så någonstans kanske du behöver jobba på dig själv. Du måste gå före henne, den självsäkra du som är stabil. Du har förlorat dig själv vilket hon känner. Att vara alpha betyder inte, att man bara behöver bygga muskler. Lämnar hon dig ta det som en lärdom att aldrig gå tillbaka till den du var. Skapa många kvinnliga vänner och plocka bort desperationen. Bygg på det sociala. Har en gång varit där.
Svar på tråden Kysste en kollega(blev kysst)