• Alfonsmamma

    Svagt positivt gravtest i fredags och nu testat 5 negativa

    Hej!

    Vi är inne på att skaffa ett litet syskon och dehär är första försöket. Hade ÄL 12/13 mars och haft sedan i måndags väldigt spända ömma bröst till och från, molvärk, väldigt uppsvälld magen pga att jag inte kan uträtta mina behov som vanligt. Sen i fredags har kag varit väldigt illamående (varit det med båda barnen vi har) och tog ett test i fredags som visade svagt positivt. I lördags (igår) tog jag 2 test och dom visade ingenting och 2 idag. Är detta ett spökstreck? Har kg fått missfall? Bim är på onsdag. Kom gärna med era erfarenheter eller tankar. Testat med RFSU.

  • Svar på tråden Svagt positivt gravtest i fredags och nu testat 5 negativa
  • tjockobbe

    Det är fortfarande tidigt att testa så det kan bara visat fel. Är det röda ett RFSU hade jag inte litat på det då det är bland de sämsta som finns att köpa just nu pga att de visar streck fastän de inte ska. Avvakta tycker jag. 


    Det kan också vara en kemisk graviditet, dvs. en graviditet som ger utslag men inte fäster ordentligt, och sen lossnar precis kring BIM. 

  • Alfonsmamma

    Du ger mig lite hopp! Vad tror du om jag testar med clearblue imorrn eller tisdag. Borde ju ge rätt svar då? Man blir verkligen helt dum i huvet när man vill odla barn.

  • Anonym (Vänta)

    Invänta bim annars. Mensen bör ju vara ett tydligt svar på om du är gravid eller inte.

    Så slipper du bli nervös över testerna om dom är missvisande

Svar på tråden Svagt positivt gravtest i fredags och nu testat 5 negativa