• Anonym (skeptisk)

    Leggings/tights på jobbet!? (Vad har du på dig under graviditeten?)

    Kollade runt lite här på FL efter tips på kläder under graviditeten. Blev förvånad över att de flesta i trådarna svarade att man har leggings/tights och en längre topp. Jag förstår om man myser runt i sånt hemma, men jag har då aldrig sett nån som går runt i tights på jobbet (om det inte är strumpbyxor och klänning). Och som konsult har jag då ändå varit runt på ett hundratal olika kontor och arbetsplatser. Jag skulle känna mig väldigt "underklädd" i tights jämfört med kollegor och kunder.

    Vad har du på dig på jobbet under graviditeten?

  • Svar på tråden Leggings/tights på jobbet!? (Vad har du på dig under graviditeten?)
  • Fjäril kär

    Då jag haft jobb som krävt särskilda arbetskläder så är det ordinarie arbetskläder som gällt fram till att det inte längre går att knäppa byxorna på ett anständigt sätt. Därefter har jag haft mammabyxor eller tights som så gott det går matchat överdelen.

    Sista barnet då jobbade (och jobbar än) jag i ett stall. Snickarbyxor eller arbetsbyxor gäller och när det inte passade blev det ridbyxor eller lite tjockare tights.

  • Anonym (-)
    Anonym (skeptisk) skrev 2019-03-26 10:05:51 följande:

    Kollade runt lite här på FL efter tips på kläder under graviditeten. Blev förvånad över att de flesta i trådarna svarade att man har leggings/tights och en längre topp. Jag förstår om man myser runt i sånt hemma, men jag har då aldrig sett nån som går runt i tights på jobbet (om det inte är strumpbyxor och klänning). Och som konsult har jag då ändå varit runt på ett hundratal olika kontor och arbetsplatser. Jag skulle känna mig väldigt "underklädd" i tights jämfört med kollegor och kunder.

    Vad har du på dig på jobbet under graviditeten?


    Nu arbetar jag hemifrån så egentligen skulle jag väl kunna ha vad som helst på mig, men jag använder oftast - gravid eller ej, klänning eller kjol+topp. Med strumpbyxor när det är kallt ute. Det finns i varianter från väldigt uppklätt till väldigt avslappnat så jag känner mig aldrig felklädd. Jag var nyligen iväg på en sak där "klädkoden" var typiskt "kontorsklädd" och då fungerade en enkel klänning, utan krusiduller, med en kavajöverdel bra, även om jag inte kunde stänga kavajen.
    Leggings och en slapp topp hade jag nog känt mig lite obekväm i, även om det inte är så långt ifrån klänning och strumpbyxor egentligen..
  • Duckan

    Jag hade ett par svarta byxor och vit blus med en omlottkofta över. Ibland en kjol.
    Innan jag blev för stor kunde jag ha en stickad klänning.

  • ALM82

    Jag jobbar som mäklare och hade oftast på mig gravid-klänning och gravid-strumpbyxor, det gick jättebra! Det finns bra och inte så dyra på H&M.  

  • LaFontaine

    Jag gick runt på några gravidbyxor och en gravidkjol och matchade med vanliga toppar och blusar av lite rymligare modell. Jag hade också några vanliga och några lite rymligare klänningar med strumpbyxor till. Jag har ett vanligt kontorsjobb utan klädkod eller kundkontakt, men kände ändå för att klä mig som vanligt. 

    Eftersom jag var sjukskriven halva graviditeten fanns gott om tid att sjava runt hemma i leggings och mjukisar. Så fort jag visade näsan utanför dörren passade jag därför på att "klä upp mig" lite

  • fjanten

    Gravidklänning+gravidstrumpbyxor

    Gravidbyxor+gravidtröjor/-skjortor/-blusar

    Ungefär så klädde jag mig.

    Gissar att de som tar upp gravidleggings menar att dessa ska användas tillsammans med klänning eller kjol...

  • LFF

    Hade på mig mammajeans och en passande topp över. När det blev varmare blev det leggings/tights och klänning/lång tunika över tills det var varmt nog att gå barbent. 

  • Anonym (Running man)

    Hej,
    vad tycker ni om tights på män på en arbetsplats? Menar typ löpartights. Inga töntiga shorts utanpå utan vanliga löpartights under en arbetsdag...Obestämd

Svar på tråden Leggings/tights på jobbet!? (Vad har du på dig under graviditeten?)