• Anonym (Jag borde ha kunnat gjort det bättre)

    Känner mig helt slut av en helt små grej

    Förde första undrar jag om det verkligen är så viktigt för en butik att slänga ut en kund precis klockan tre när butiken skall stänga. Även om det är personalen som verkar vara lite förvirrad av sig.

    Jag ville skriva ut en bild och en text på ett korthus. Personalen sa ingenting utan klickade sig bara på datorn kollade lite. Och skrev ut.

    Bilden vart dålig med konstiga streck på den. Jag förstod inte vad det var för fel och personalen skrev ut en ny bild. Sedan snackade personalen lite grann och sa sen att jag får komma på måndag för de stänger nu.

    Jag fattade ingenting och sa att jag ville ha tillbaks pengarna. Perosnalen sa att jag skulle kunna komma på måndag och begära att skriva ut bilden i en foto-kopiator istället för en ''vanlig'' kopiator. Jag vart fortfarande förvirrad och så bad personalen om mitt kvitto så jag kunde skriva mitt namn och telefon nummer.

    Något som jag dock själv kom på. Var att hon bad tillbaks mitt kvitto så jag kunde skriva mitt namn och kontaktuppgifter. Det var inte om att hon skrev ut ett specifik ''kvitto'' papper så man kunde skriva sina kontaktuppgifter där som man gör på andra ställen. Inte heller kom jag på mig själv att jag fick tillbaks pengarna.

    Jag var helt upptagen med min stress och förvirring som personalen har givit mig. Jag tror att jag aldrig blivit såhär dålig kundbemött förut.

    Jag tänker vända mig tillbaks till butiken och säga att jag inte fick tillbaks mina pengar. Men hur kan jag göra detta utan att ha ett kvitto?

    Jag känner mig så dum. Jag skall alldeles strax gå till mitt volontärsarbete på en verksamhet. Men jag känner bara att jag orkar ingenting just nu. Jag vill bara sova hela helgen.

    Kan jag verkligen bli utskickad såhär för att personalen slösade tid tills butiken skulle stänga?

    Jag orkar ingenting just nu..

  • Svar på tråden Känner mig helt slut av en helt små grej
  • Anonym (.)

    Vet inte om jag hänger med riktigt! Var du inne i en fotoaffär? Konstigt att du inte fick ett kvitto.

  • Anonym (Cilla)

    Jag tror att personen som jobbade i butiken var ovan och hade dålig koll på läget. Om de inte hör av sig från butiken på måndag så gå dit och förklara vad som hände! Förhoppningsvis finns det då personal på plats som har bättre koll och kan fixa så att du får det du betalat för eller pengarna tillbaka.

  • Anonym (Jag borde ha kunnat gjort det bättre)
    Anonym (Cilla) skrev 2019-03-30 16:49:33 följande:

    Jag tror att personen som jobbade i butiken var ovan och hade dålig koll på läget. Om de inte hör av sig från butiken på måndag så gå dit och förklara vad som hände! Förhoppningsvis finns det då personal på plats som har bättre koll och kan fixa så att du får det du betalat för eller pengarna tillbaka.


    Jag tror inte heller personalen hade bra koll. Det jobbade en yngre människa i affären. Men hennes arbetsuppgifter verkade mer vara om att lägga saker på hyllor och annat i själva butiken.

    Men jag hade faktiskt god lust att hojta till om hjälp ifrån henne. Hon svarade på en annan fråga och dialogen gick mer flytande. Medan med den andra personalen bakom kassan, verkade mer lite förvirrad av sig.
Svar på tråden Känner mig helt slut av en helt små grej