• Solros80

    Pgs vid embryodonation?

    Hej!

    Jag och min man ska göra embryodaoantion på Ava Riga . Jag har hört så mycket gott om pgs och var inställd på att vi ska köra det, men vår koordinator säger att de inte rekommenderar det vid embryodonation. Enligt henne visar statistiken att 9 av 10 embryon inte har kromosomfel vid embryodonation och att pgs är något som i första hand rekommenderas när man är äldre än 37. Vår äggdonator är 27 år.

    Vi har som många av er slösat flera år på misslyckade ivf försök. 6 återföringar utan ett enda plus. Vi vill därför maximera våra chanser att lyckas. Vad har ni för råd till oss? Hur har ni gjort och vad har ni för erfarenheter av pgs eller kromosomfel vid donation?

    Tack på förhand för att ni delar med er!

  • Svar på tråden Pgs vid embryodonation?
  • Sjuttiosjuan

    Hej! Vi har gjort ÄD i st Petersburg. Var helt inställda på pgs men dom gav samma riktlinjer. Unga donatorer och fina blastocyster ger oftast inte kromosomfel. Givetvis finns undantag. Vår donator var 31 men vi gjorde inte pgs eftersom det både är dyrt och inte verkade som om något kliniken tyckte var nödvändigt. Vet att det finns några här på fl som är väldigt pålästa kommer kunna ge dig bra svar på frågan.

    Lycka till:)

  • Solros80

    Tack för ditt svar sjutiosjuan! Hur har det gått för er? Hur många "friska" embryon fick ni? Hur många fick du tillbaka vid återföring? Lyckades ni?

  • Sjuttiosjuan
    Solros80 skrev 2019-04-01 15:01:30 följande:

    Tack för ditt svar sjutiosjuan! Hur har det gått för er? Hur många "friska" embryon fick ni? Hur många fick du tillbaka vid återföring? Lyckades ni?


    Vi fick 4 blastocyster, satte in ett toppembryo som blev vår lilla dotter och har tre blasto i frysen varav en med toppbetyg och två ngt sämre. Vi åker och för syskonförsök i sommar:)
  • Solros80

    Så härligt! Grattis till dottern! Hoppas att syskonförsöket går till bra! Håller tummarna för er!

  • Solros80

    Så härligt! Grattis till dottern! Hoppas att syskonförsöket går lika bra! Håller tummarna för er!

  • Sjuttiosjuan
    Solros80 skrev 2019-04-01 17:48:11 följande:

    Så härligt! Grattis till dottern! Hoppas att syskonförsöket går till bra! Håller tummarna för er!


    Tack!
Svar på tråden Pgs vid embryodonation?