• pixie78

    När kom mensen efter äggplock utan ET?

    Hej

    Gjorde äggplock den 22 april men hade risk för överstimulering så 6 blastocyster ligger i frysen och väntar. Väntar gör också jag - på min mens för att kunna sätta igång med letrozol inför FET. Men den kommer ju inte igång ordentligt. Den ska tydligen komma inom en vecka efter äggplock. Nu har det gått 11 dagar ...Jag har nu haft pyttelite i 2 dagar men det känns inte alls som mens. Och det känns inte som att det kommer att komma mer. Någon som har erfarenhet av detta? Hur lång tid tog det att få mens? Blev den som en vanlig mens eller mkt mindre? Ska ringa kliniken imorgon om det inte händer nåt mer men vill gärna höra erfarenheter här först!

  • Svar på tråden När kom mensen efter äggplock utan ET?
  • LLW

    Efter min första ivf där vi fick ut 5 ägg (varav inget blev befruktat) kom min mens precis samma dag som efter vanlig ägglossning. Alltså lutealfasen mellan äggplocket och mensen var precis samma, 10 dagar. Mensen som kom var precis likadan också.

  • Anonym (Meme)

    Det är nog väldigt olika hur lång tid det kan ta. På personalen lät det som att det vanligaste var ca 14 dagar som en vanlig menscykel. Själv blev jag överstimulerad så det kan ju ha påverkat hur det blev för mig. Jag blödde redan 5 dagar efter ÄP. Själva blödningen vara bara 2 dagar och var lite mindre än min normala men den kändes intensivare i hur muskulaturen arbetade och jag hade kramper flera dagar efter det slutade blöda. Sedan fick jag vänta en hel cykel och då var mensen som den brukade igen.

Svar på tråden När kom mensen efter äggplock utan ET?