• Aeel

    Gravid från april 2019

    Hej! Är lite nyfiken på era graviditeter och tidiga tecken/känningar i kroppen.

    Såhär har det sett ut för mig, har bim om 3 dagar. Jag tror man kan känna sig gravid innan stickan visar! Gjort det tidigare men fick MF v4.

    7/3 sista mensen första dag.

    ÄL+3 började mina bröst ömma, tempen är höjt 0,5 grader

    ÄL+7 (BIM-8) blev dom hårda och synliga blodkärl börja dyka upp! Blodkärlen har efter det blivit fler och synligare, brösten ömmar ordentligt. Yrsel förekommer puls mellan 85-95

    BIM-6 svagt svagt svagt pos på stickan, ff hög puls

    BIM-5 svagt men synligt pos på testa tidigt stav, här började även hjärtklappningen - hjärtat rusar och får yrsel när jag reser mig, svettas pga hjärtklappningen. Och känner hur hjärtat slår i huvud, armar, bröst.

    BIM-4 svagt men fullt synligt på vanligt grav test. Puls 99 plus hjärtklappning. Främst i vilande läge. Det syns även tydligt om man tittar på brösten och magen hur hjärtat slår hårt.

    Vi har försökt blivit gravid i 1,5 år, senaste ÄL hade jag 2 lika stora äggblåsor (22mm) 2 dagar innan ÄL, tack vare letrozol. Läst att hcg nivån är högre och eventuella känningar märks tidigare och mer om det skulle vara tvillingar. ???? någon med sån erfarenhet?

    Hur har era symptom varit i tidig graviditet? Och hur blev det längre in i graviditeten??

  • Svar på tråden Gravid från april 2019
  • Zeldalack

    Hej jag är gravid i vecka 7 med mitt andra barn har en liten på 7 månader.

    Jag ndepå mig att jag var gravid denna gång för var samma tecken som med första barnet jag var väldigt ireterad och mådde illa och ömma bröst

    Sen så började jag må illa av lukten att r man steker köttfärs då viste jag. Nu är jag gravid igen för så var det med första barnet. En då kunde jag inte äta något med köttfärs kunde inte göra mat med köttfärs fy bara spydde av det i min föra graviditeten så spydde jag massor till och från under hela graviditeten. Jag kunde inte åtta något annat en knäckebröd utan smör med ett glas mjölk på morgonen. Jag hade svårt ätta under hela, graviditeten. Jag födde en liten bebis i vecka 38+3 hon var liten 2600 och hade gulsot. Men var så skönt att föda 10 dagar innan bf för alla, hade, sagt att jag kommer gå över med första barnet och att förlossningen tar långt tid. Stämde inte jag började få värkar på natten till en fredag och det värkarna blev kraftigare och kraftigare vi åkte in på fredagen vid 20.00 och då var jag 4 cm öppen sen var jag fullt öppen kl 01. Om våran lilla skruttan var ute kl 01.33. Krystade 3 gånger sen var hon ute. Så man ska inte tro på vad folk säger vist det ksn stämma pch är vanligt att man går över tiden med första barnet men behöver inte stämma.

Svar på tråden Gravid från april 2019