• Anonym (July)

    Funderar på å göra abort för att undvika ett till missfall

    Har 4 konstaterade missfall bakom mig,knäckt både kroppsligt och själsligt. Nu är jag gravid igen (hade räknat fel på ägglossning) jag känner ingen glädje, ingen lust, deg enda jag går å väntar på är missfallet som jag vet är oundvikligt. Funderar självmant att göra abort, för att ha kontroll. Ju längre jag väntar desto jobbigare blir det. Jag orkar inte spänna mig varje gång jag är på toaletten, jag vill inte gå till jobbet ocv tänka att jag när som helst kommer börja blöda. Jag orkar inte med ett till ultraljud där jag får se att hjärtat slutat slått. Jag orkar inte med att ännu en gång *föda" ut ett död foster i toaletten. Därför funderar jag seriöst på att själv göra tidig abort. Har gjort utredning som ej visar något.

  • Svar på tråden Funderar på å göra abort för att undvika ett till missfall
  • Anonym (ojoj)

    Men varför blir du gravid då? Du måste använda p-skydd så du slipper denna ångest.

  • Anonym (July)
    Anonym (Carina) skrev 2019-04-04 19:31:47 följande:

    Har du provat Trombyl och gulkroppshormon?


    Nä, inte kontaktat VC än. Orkar inte ta tag i nåt. Köpt sån ambyl minor lr vad det heter. Men vet inte riktigt hur jag ska dosera
  • Anonym (4)
    Anonym (July) skrev 2019-04-04 20:04:27 följande:
    Nä, inte kontaktat VC än. Orkar inte ta tag i nåt. Köpt sån ambyl minor lr vad det heter. Men vet inte riktigt hur jag ska dosera
    Du delar en tablett i tre delar och tar en del per dag. Jag hade 4 m.f före jag fick första barnet så jag känner igen ångesten. Men man måste kämpa vidare om man vill ha barn! Sök hjälp, finns en hel del mediciner att prova.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (July) skrev 2019-04-04 20:04:27 följande:

    Nä, inte kontaktat VC än. Orkar inte ta tag i nåt. Köpt sån ambyl minor lr vad det heter. Men vet inte riktigt hur jag ska dosera


    Du måste gå til läkaren för att få hjälp med läkemedel och dosering. Är aldrig bra att laborera själv!
  • Anonym (4)
    Anonym (Ssk) skrev 2019-04-04 22:16:59 följande:
    Du måste gå til läkaren för att få hjälp med läkemedel och dosering. Är aldrig bra att laborera själv!
     1 Trombyl per dag är jättevanligt att få vid upprepade m.f och 1/3dels barnalbyl motsvarar det. Dosen är nästan alltid samma för alla. Ytterst sällan farligt, Falun hade Trombyl som standardbehandling ett tag t.o.m. Om man är blödningsbenägen ska man självklart inte ta det, men då vet man i regel om det själv.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (4) skrev 2019-04-04 22:20:57 följande:

     1 Trombyl per dag är jättevanligt att få vid upprepade m.f och 1/3dels barnalbyl motsvarar det. Dosen är nästan alltid samma för alla. Ytterst sällan farligt, Falun hade Trombyl som standardbehandling ett tag t.o.m. Om man är blödningsbenägen ska man självklart inte ta det, men då vet man i regel om det själv.


    Ja, det brukar vara vanlig dosering med en tablett, oftast 75mg (Trombyl finns k 75mg och 160mg). 1/3 album minor motsvarar dock inte 75mg Trombyl.

    Sedan är det läkaren som bestämmer doseringen, inte patienten. Att laborera själv med blodförtunnande läkemedel är absolut inte bra och framförallt inte om man är gravid.

    Nej, det är inte alltid man själv är medveten om att man är blödningsbenägen.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ssk) skrev 2019-04-04 22:29:43 följande:

    Ja, det brukar vara vanlig dosering med en tablett, oftast 75mg (Trombyl finns k 75mg och 160mg). 1/3 album minor motsvarar dock inte 75mg Trombyl.

    Sedan är det läkaren som bestämmer doseringen, inte patienten. Att laborera själv med blodförtunnande läkemedel är absolut inte bra och framförallt inte om man är gravid.

    Nej, det är inte alltid man själv är medveten om att man är blödningsbenägen.


    Albyl minor (sk barnalbyl)
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (4) skrev 2019-04-04 22:12:48 följande:

    Du delar en tablett i tre delar och tar en del per dag. Jag hade 4 m.f före jag fick första barnet så jag känner igen ångesten. Men man måste kämpa vidare om man vill ha barn! Sök hjälp, finns en hel del mediciner att prova.


    Dessutom går den bara att dela i två vilket blir 125mg per del.
  • Anonym (July)

    Dum fråga kanske, men hur fasiken delar jag tabletten i 3?

Svar på tråden Funderar på å göra abort för att undvika ett till missfall