• Anonym (Förvirrad)

    Oplanerat gravid

    Är i vecka 4-5 nånting. Har två barn sen innan.

    Den äldsta 4.5 och den minsta 2.

    Jag bara gråter o gråter och kan för allt i världen inte komma fram till ett beslut.

    Den minsta har varit enormt krävande och fortfarande aldrig sovit en hel natt.

    Hur ska vi orka en bebis upptill?

    De här 2 åren med två små barn har verkligen varit jobbig. Vi har bråkat mycket och det känns som att det verkligen tär.

    Hur ska man tänka? Känns som att jag är inne på abort. Men samtidigt känns det fel. Men jag kanske borde tänka mer på oss och inte sätta ett barn till världen om vi ändå inte håller ihop och känner att vi inte orkar.

    Hjälp.

  • Svar på tråden Oplanerat gravid
  • LittleSunshine84

    Stackare. Har inga råd att ge annat än säga att jag förstår hur tufft det kan vara med en liten som är krävande. Du måste ta ett beslut som du kan leva med, både själsligt och i praktiken.

    Skickar en varm kram!

  • Anonym (Förvirrad)
    LittleSunshine84 skrev 2019-04-04 20:07:37 följande:

    Stackare. Har inga råd att ge annat än säga att jag förstår hur tufft det kan vara med en liten som är krävande. Du måste ta ett beslut som du kan leva med, både själsligt och i praktiken.

    Skickar en varm kram!


    Tusen tack ????
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-04-04 20:41:31 följande:

    Tusen tack ????


    Skickade ett hjärta men det blev ?? Istället. Kram
  • JayJay1991

    Jobbig sitts du får tänka lite fördelar och nackdelar med behålla och inte behålla det är fruktansvärt svårt beslut att ta jag vet har själv gjort en abort i mitt tidigare förhållande dock lämnade exet mig med allt och var mkt bråk. Tips är ju tänk på barnen och vad som är bäst för dig

  • Anonym (Förvirrad)

    Bokat tid för abort. En lättnad samtidigt som det känns jättejobbigt. Hur ska man veta vad som är rätt eller fel?

    Blir galen.

  • Anonym (Ångestladdad till tusen)

    Jag vill börja med att säga att jag verkligen förstår känslan du måste ha haft..

    Jag är i samma sits just nu. Vi har dock bara ett barn sedan innan och planerar ett till, men inte såhär snart. Sonen är ca 1 år nu och planen var att jag skulle bli gravid till hösten.

    Nu är vi inne på abort, men det känns fruktansvärt jobbigt när vi vill ha ett barn till, lite lite senare än nu bara.

    Hur gick det för dig och hur kändes det efteråt? Kändes det som rätt beslut nu?

    Tacksam för svar!

    Kram

  • Anonym (Hade behållt)

    Jag hade otvivelaktigt behållt, men det är nog för att jag själv kommer från en familj med många barn, och för att jag tyvärr genomgått en rad missfall och skulle se vilken graviditet som en gåva.

    Jag har själv två små barn (3år och 5 månader), och vi är nöjda med antalet, och överens om att det är bra nu, dåvi börjar bli lite gamla tycker vi och bekvämligheten med bil och resor etc. (Vi är 36 och 41 år).

    Men vi skyddar oss inte nu, och vet ju att det kan betyda ett barn till (även om vi är rätt säkra på att amningen som sist hämmar min ägglossning iaf i flera månader till). Även om vi inte diskuterat det, är vi överens om att behålla, om det skulle hända, då vi med tråkiga missfallshistoriken ändrat inställning till liv.

    Du gör som du vill, om ni absolut inte kan se er familj med tre barn, så ska du helt klart snabba på med aborten, ju förr ju bättre.

  • Anonym (Hade behållt)

    Sorry, såg nu att tråden är lite gammal. Men hoppas det gick bra.

  • Lillamusen88

    Det är inget fel i att välja abort. Ni ska göra det som känns bäst för er och klarar inte ert förhållande av en till bebis just nu så är det kanske inte rätt tillfälle? Jag har 2 barn och efter att vårt andra barn kom har vårt förhållande ändrats helt, vi har liksom aldrig tid för varandra och vi bråkar massor. Trots detta är jag ofta sugen på en till bebis. Jag tror nog inte man kan ångra ett barn, i alla fall inte om man har barn sedan tidigare, och det är många som säger att det är lättare att ha Tre än två. Om ni planerat för 3 kan det vara skönt att ha det ?klart? och om inte så får du tänka på vad som blir bäst för hela familjen. Nu har du ju 2 andra barn att ha i åtanke vid alla beslut.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Ångestladdad till tusen) skrev 2019-05-18 23:22:09 följande:

    Jag vill börja med att säga att jag verkligen förstår känslan du måste ha haft..

    Jag är i samma sits just nu. Vi har dock bara ett barn sedan innan och planerar ett till, men inte såhär snart. Sonen är ca 1 år nu och planen var att jag skulle bli gravid till hösten.

    Nu är vi inne på abort, men det känns fruktansvärt jobbigt när vi vill ha ett barn till, lite lite senare än nu bara.

    Hur gick det för dig och hur kändes det efteråt? Kändes det som rätt beslut nu?

    Tacksam för svar!

    Kram


    Oj, göra abort när man ändå tänkt bli gravid några månader senare?!
  • Anonym (Sarah)
    Anonym (Ångestladdad till tusen) skrev 2019-05-18 23:22:09 följande:

    Jag vill börja med att säga att jag verkligen förstår känslan du måste ha haft..

    Jag är i samma sits just nu. Vi har dock bara ett barn sedan innan och planerar ett till, men inte såhär snart. Sonen är ca 1 år nu och planen var att jag skulle bli gravid till hösten.

    Nu är vi inne på abort, men det känns fruktansvärt jobbigt när vi vill ha ett barn till, lite lite senare än nu bara.

    Hur gick det för dig och hur kändes det efteråt? Kändes det som rätt beslut nu?

    Tacksam för svar!

    Kram


    Ledsen om jag låter hård nu, men barn är faktiskt ingen beställningsvara som man kan få levererad exakt när man vill.

    När vi började försöka så blev jag gravid direkt, det blev tyvärr missfall. Sen tog det 7 månader innan jag blev gravid igen, och det slutade med ma. Sen ytterligare 4 månader senare blev jag gravid med vår son.

    Vi önskade två år mellan barnen, så ville helst bli gravid under hösten, jag också. Men eftersom det kan ta tid, så slutade vi skydda oss redan i mars. Blev till vår förvåning gravid i maj redan, då var vår son bara knappt 8 månader gammal.

    Det var ett halvår tidigare än vi vågat hoppas på, men väldigt välkommet ändå.

    Det handlar om några månader, och bara för att man haft lätt att bli gravid tidigare gånger, behöver det inte vara så nästa gång.

    Inte meningen att låta elak eller så, men tänk efter!
  • Anonym (Sa  a)
    Anonym (Ångestladdad till tusen) skrev 2019-05-18 23:22:09 följande:

    Jag vill börja med att säga att jag verkligen förstår känslan du måste ha haft..

    Jag är i samma sits just nu. Vi har dock bara ett barn sedan innan och planerar ett till, men inte såhär snart. Sonen är ca 1 år nu och planen var att jag skulle bli gravid till hösten.

    Nu är vi inne på abort, men det känns fruktansvärt jobbigt när vi vill ha ett barn till, lite lite senare än nu bara.

    Hur gick det för dig och hur kändes det efteråt? Kändes det som rätt beslut nu?

    Tacksam för svar!

    Kram


    Jag hade funderat på hur det skulle kännas att göra en abort nu, och sedan inse att jag aldrig kan bli gravid igen. Är det värst att få syskon några månader(!!!) tidigare än väntat eller inte få syskon alls? Om man drar det till sin spets alltså. Jag blev reproduktivt skadad av en abort, är ett mirakel att jag kunnat få barn efteråt. Skulle aldrig göra abort om planen var att bli gravid så snart efter.
  • Anonym (Hade behållt)
    Anonym (Sarah) skrev 2019-05-19 02:54:32 följande:

    Ledsen om jag låter hård nu, men barn är faktiskt ingen beställningsvara som man kan få levererad exakt när man vill.

    När vi började försöka så blev jag gravid direkt, det blev tyvärr missfall. Sen tog det 7 månader innan jag blev gravid igen, och det slutade med ma. Sen ytterligare 4 månader senare blev jag gravid med vår son.

    Vi önskade två år mellan barnen, så ville helst bli gravid under hösten, jag också. Men eftersom det kan ta tid, så slutade vi skydda oss redan i mars. Blev till vår förvåning gravid i maj redan, då var vår son bara knappt 8 månader gammal.

    Det var ett halvår tidigare än vi vågat hoppas på, men väldigt välkommet ändå.

    Det handlar om några månader, och bara för att man haft lätt att bli gravid tidigare gånger, behöver det inte vara så nästa gång.

    Inte meningen att låta elak eller så, men tänk efter!


    Gud ja, håller verkligen med! Några månader för tidigt är ju inte ens att grubbla över. Behåll!
Svar på tråden Oplanerat gravid