• Diana05

    Främmande som tar på mitt barn

    Igår var jag med om något väldigt konstigt betende från en kvinna i affären.

    Hon skulle prompt ta i mitt barn, blev helt chockad och faktiskt så rädd att jag lämnade affären.

    Till mitt barn sa hon kom, kom med mig. Kom hit. Försökte ta i händer och när jag bar barnet sa hon nä men kom till mig istället jag kan ta dig och verkligen var nära på att göra det. Barnet gick iväg och då gick kvinnan efter och hon slutade inte.

    Aldrig vart med om liknande. Visst att folk vill hälsa och småprata men aldrig varit om detta.

    Hur ska jag som förälder egentligen göra, ska man säga åt dom någpt och vad? Jag blev så himla sur men samtidigt i chock och försvarskänsla så bar ut barnet och åkte till annan affär.

    Hade stor lust att skrika åt tanten du rör inte mitt barn ge fan i det, men nä inga ord kom fram. Känner mig som världens sämsta mamma som inte sa något utan bara blängde.

    Så hur gör ni?

  • Svar på tråden Främmande som tar på mitt barn
  • Anonym (Mamma till 3)

    Det hände att folk pratade och rörde vid min äldsta när hon var liten.

    Jag sa stopp när de kom för nära henne och så att de var inom hennes trygghetszon.

    Det är lite som med valpar, man vill inte att folk klappar i tid och otid så de lär sig fel.

    Denna kvinnan du mötte gick långt över gränsen och i ditt läge hade jag nog sagt till personalens hon blev avhyst

  • Anonym (J)

    Var det en svensk kvinna?

    I vissa kulturer beter man så här ibland.

    Det är fortfarande inte okej , men i så fall menade hon inget illa.

  • syntharen

    Det är sjukt irriterande när folk ska hålla på att peta och ta på ens barn, bara för att dom just är barn. Ingen skulle få för sig att klappa en främmande vuxen på huvudet. Skulle vara gravida då som får stå ut med främmande som kladdar. Jag skällde ut en kvinna som höll på att peta på min då 10 månaders pojke i bakhuvudet när han satt och åt på en restaurang. Hon ville väl att han skulle titta på henne eller nåt. Sedan hade hon mage att påstå att han inte fick nåt att äta trots att han stoppade en massa vårrullar i munnen. Hon blev skitsur när jag sa att hon skulle sluta och peta honom på huvudet.

    Men det ditt barn blev utsatt för låter ju en aningen läskigare. Nästan som om hon ville kidnappa barnet. I den situationen hade jag nog lyft barnet och snabbt gått därifrån. Ev sagt till nån personal om vad som hänt, beroende på hur situationen kändes.

  • Diana05
    Anonym (J) skrev 2019-04-05 07:43:35 följande:

    Var det en svensk kvinna?

    I vissa kulturer beter man så här ibland.

    Det är fortfarande inte okej , men i så fall menade hon inget illa.


    Svensk ja!
  • Anonym (Pappa)

    Nu behöver man inte se spöken överallt, men det som du beskriver är absolut inte ok och jag hade reagerat om det gällt min lilla tjej.

  • Anonym (J)
    Diana05 skrev 2019-04-05 09:12:57 följande:

    Svensk ja!


    Då är det ovanligare att göra så.

    ;)
  • Bestemor

    Hon var helt säkert inte frisk. Så gör ingen normal funtad person.

    Visst stanna och tala om vilket vackert barn person bär på, det kan ju nästan alla göra från andra länder, även om vi Svenssons inte gör det.

  • Diana05

    Tack för era svar. Ska absolut försöka säga ifrån ifall att det händer igen. Tänker med att hon måste ha nån sjukdom annars bara väldigt mysko betende.

Svar på tråden Främmande som tar på mitt barn