• vcent

    Byxor som går sönder

    Jag blir så himla trött på det här med byxor. Det spelar ingen jävla roll om det är kvalitétsjeans eller det billigaste tunna skiten som säljs i nån liten ?dollarstore?-liknande butik.... de går alla sönder efter 1-2 månader!

    Från början var det jeans från typ HM å sånt som jag hade, de är väldigt tunna i tyget och stretchiga och kostar allt mellan 199 och 500 spänn... så allt från billigt till medelpris helt enkelt... dessa går sönder efter 1 månad... när jag var irriterad på detta så tipsade en bekant om att köpa riktigt tjocka jeans som fanns i en butik här i stan för några år sedan. I butiken sa dom att dessa byxorna skulle till och med överleva mig och flera generatoner till.... dessa var trasiga efter 2 månader... dessa kostande 1200 jävla spänn!!! Det är rätt mycket när man får ca 10000 i månaden å betalar hyra på 3500....

    sedan detta har jag var å varannan månad köpt byxor och jeans från massa olika tillverkare och butiker i alla olika prisklasser man kan tänka sig men alla har gemensamt att de håller i ungefär 1-2 månader innan de är odugliga...

    testade att gå till en skräddare en gång för att laga men han tyckte att det var bättre att gå och köpa nya än att laga där då det skulle kosta mer än vad byxorna var värda.

    Vad i helvete ska jag göra?!? Det håller inte att köpa nya byxor varje månad!

    Och NEJ, jag är inte överviktig, jag har testat att köpa både större storlekar och mindre storlekar, jag har testat olika passformer, jag håller inte på med konstiga alrobatiska rörelser när jag har byxorna, jag använder dom bara som helt vanliga byxor... tar på mig dom innan jag går hemifrån... går med dom på.... sitter på stolar.... står still..... kommer hem och byter direkt till idrottsshorts eller mysbyxor för att inte slita på jeansen hemma... jag tvättar inte sönder jeansen då jag inte ens hinner tvätta dom innan dom är sönder.

    Fyi... det är i grenen dom går sönder i 99% av fallen... det är tyget, inte sömmen som går sönder.

  • Svar på tråden Byxor som går sönder
  • myskmalva

    Cyklar du mycket? När min cykelsadel varit sprucken har byxorna slitits ut på nolltid, och även med en hel sadel slits de rätt fort.

  • Anonym (Skumt)

    Använder alltid jeans och mina har aldrig gått sönder i grenen.

  • vcent
    myskmalva skrev 2019-04-06 17:28:02 följande:

    Cyklar du mycket? När min cykelsadel varit sprucken har byxorna slitits ut på nolltid, och även med en hel sadel slits de rätt fort.


    Cyklar väldigt sällan
  • vcent
    Tow2Mater skrev 2019-04-06 20:12:47 följande:

    Hederliga tjocka Levis slits inte ut på år.


    Mina gick sönder på 5 veckor
  • vcent
    Anonym (Skumt) skrev 2019-04-06 22:11:11 följande:

    Använder alltid jeans och mina har aldrig gått sönder i grenen.


    Jag vet många som har problem med byxor går sönder, både tjejer och killar... också där 99% av fallen i grenen. Dock har jag aldrig hört nån annan som måste köpa nya byxor varje månad, det värsta jag hört annars är en kompis som måste köpa nya vart 5-6 månad.
  • BurningDiamond

    Har aldrig råkat ut för eller hört talas om byxor som går sönder i tyget i grenen. Du måste ju göra något som gör att just den delen av byxan slits. Cykla, rida, åka båge, pole dancing, extremt kliande...

  • MallaL

    Jag har samma problem. Det beror på anatomin, vissa har lår som sitter tätare ihop och då blir det så. Särskilt frustrerande är det när folk med mera mellanrum är så extremt oförstående...

    Alla mina byxor slits i grenen, det bara är så. Tjockare tights som ser ut som vanliga byxor men är mjuka trots att de är ganska stadiga är det som håller längst. Tunna stretch-byxor är det som håller kortast.

  • BurningDiamond
    MallaL skrev 2019-04-07 06:40:04 följande:

    Jag har samma problem. Det beror på anatomin, vissa har lår som sitter tätare ihop och då blir det så. Särskilt frustrerande är det när folk med mera mellanrum är så extremt oförstående...

    Alla mina byxor slits i grenen, det bara är så. Tjockare tights som ser ut som vanliga byxor men är mjuka trots att de är ganska stadiga är det som håller längst. Tunna stretch-byxor är det som håller kortast.


    Fast TS skriver att det gäller grenen, inte låren.
  • MallaL
    BurningDiamond skrev 2019-04-07 09:33:22 följande:

    Fast TS skriver att det gäller grenen, inte låren.


    Men jag skriver ju grenen! Om låren sitter ihop hela vägen upp blir det lår- OCH grenskav, jag vet, svårt att förstå om man själv har ett mellanrum
  • BurningDiamond
    MallaL skrev 2019-04-07 09:59:50 följande:
    Men jag skriver ju grenen! Om låren sitter ihop hela vägen upp blir det lår- OCH grenskav, jag vet, svårt att förstå om man själv har ett mellanrum
    Mina lår har typ motsatsen till mellanrum, och jag förstår ändå inte, men jag litar på dig. Tungan ute
  • MallaL

    Alltså: när jag går skaver byxornas sidor mot varandra i grenen, jag antar att det är liknande för ts. De flesta jag känner har det inte så, de har några millimeters mellanrum. Mina döttrar har samma problem som jag, byxorna går sönder i grenen först, så döttrarna har väl ärvt min anatomi

  • vcent
    BurningDiamond skrev 2019-04-07 05:01:06 följande:

    Har aldrig råkat ut för eller hört talas om byxor som går sönder i tyget i grenen. Du måste ju göra något som gör att just den delen av byxan slits. Cykla, rida, åka båge, pole dancing, extremt kliande...


    Gör inget av det du skriver utom att cykla... å det sker kanske två gåner om året
  • LaFontaine

    Så har min man det också. Hans byxor går alltid sönder i grenen, trots att det faktiskt inte ser ut som om benen går ihop. Han köper numera bara Nudie-jeans eftersom det ingår lagning. Och den tjänsten nyttjar han...

  • AndreaBD

    Jag har samma problem, jeans går sönder i grenen. Det är dock främst HM-jeansen som går sönder riktigt snabbt. De är visserligen billiga och man kan köpa dyrare. Men det var bara stretch-jeans ett tag, och det var bara på HM jag hittade jeans utan allt för mycket stretch (som jag avskyr, stretch alltså, för att byxorna åker ner). 

  • Anonym (Kalle)

    Samma här med, dom håller i upp till max 3 månader, sen är dom trasiga.
    Det tär väldigt mkt på inkomsten att behöva köpa snygga jeans varannan eller var tredje månad.

Svar på tråden Byxor som går sönder